וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט בירידות: דאו ג'ונס בנפילה החדה מ-1942

נמרוד הלפרן

26.11.2011 / 0:13

גובר החשש המשבר החוב באירופה עקב הורדת דירוג בלגיה ומחלוקת סביב הפסדי המגזר הפרטי על האג"ח של יוון. ירידות בבורסת ניו יורק: הנאסד"ק נפל השבוע ב-5.1%; הדאו ג'ונס ירד ב-4.8%

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות ומדד דאו ג'ונס השלים את הנפילה השבועית החדה ביותר מאז שנת 1942 בשבוע של חג ההודיה, לאחר שזינוק בתשואה על האג"ח הממשלתיות של איטליה, הורדת דירוג האשראי של בלגיה ודיווחים כי ממשלת יוון דורשת כי המגזר הפרטי יספוג הפסדים גדולים יותר על חובותיה, הגבירו את החששות מהחרפת משבר החוב בגוש היורו.

מדד דאו ג`ונס אשר נסגר ביום רביעי בשפל של שישה שבועות, ירד ב-0.2% אולם נמצא בדרכו לירידה שבועית של 4.8% - הירידה השבועית החדה ביותר שרשם המדד בשבוע של חג ההודיה מאז שנת 1942; מדד S&P 500 נסוג ב-0.3% - ירידה יומית שביעית ברציפות - בדרכו לירידה שבועית של 4.7%. זה שבוע שני ברציפות שהמדד יורד - רצף הירידות הממושך מאז ספטמבר; מדד נאסד"ק נסוג ב-0.8% ובסיכום שבועי צנח ב-5.1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסחר בירידות בראשונה השבוע, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים - אשר נפלה השבוע לשפל של כמעט חודשיים - עולה ב-0.07% לרמה של 1.95%.

הורדת דירג האשראי לבלגיה החריפה הירידות

המדדים פתחו את יום המסחר במגמה חיובית על רקע מיליוני בני אדם ברחבי ארה"ב הצובאים על מרכזי הקניות כדי לנצל את מבצעי ההנחות של תחילתה הרשמית של עונת קניות החגים - הידועה בכינויה "יום שישי השחור", אשר בא לאחר חג ההודיה. עם זאת, דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס לפיו יוון דורשת כי אג"ח חדשות שתנפיק הממשלה במסגרת המרת אג"ח ישקפו שווי נוכחי של 25% משוויין המקורי – פחות משיעור של לפחות 40% לו קיוו הבנקים. לקראת סיום יום המסחר החריפו הירידות לאחר שחברת דירוג האשראי S&P הורידה את דירוג בלגיה מדרגת AA פלוס לדרגת AA.

אתמול לא התקיים מסחר בבורסות בארה"ב לרגל חג ההודיה, והמסחר היום הסתיים מוקדם מהרגיל, בשעה 20:00 לפי שעון ישראל. בחזית המקרו כלכלית לא פורסמו היום נתונים כלשהם.

לפני חג ההודיה צנח מדד S&P 500 ב-7.5% תוך 6 ימי מסחר, לאחר שעלות הביטוח נגד חדלות פירעון של אג"ח ממשלתי באירופה עלתה לשיא בעקבות מכרז מאכזב של ממשלת גרמניה, שהגביר את החשש מפני החרפת המשבר באירופה למדינות החזקות בגוש.

מכרז שערכה היום ממשלת איטליה למכירת אג"ח לשישה חודשים בהיקף של שמונה מיליארד יורו (10.7 מיליארד דולר), משך תשואה של 6.5% לעומת תשואה של 3.54% במכרז הקודם שנערך לפני חודש.

מניות במרכז

מניות התקשורת בשוק האמריקאי נסחרו על רקע הידיעה כי עסקת הענק למיזוג שתיים מהחברות הדומיננטיות בשוק התקשורת האמריקאי הולכת ומתרחקת, לאחר שהוועדה הפדרלית לתקשורת הודיעה כי בכוונתה לחסום את המהלך למזג את AT&T וטי-מובייל. עסקת הענק, הנאמדת ב-39 מיליארד דולר, היתה צפויה ליצור את חברת הסלולר הגדולה בארה"ב. AT&T מפרישה 4 מיליארד דולר לכיסוי דמי ביטול המיזוג עם טי-מובייל.

ממשלת ברזיל הודיעה כי תאסור על ענקית הנפט שברון לפעול בחופיה עד שזו לא תסיים את חקירת דליפת הנפט מול חופי ריו דה ז'נרו, אשר החלה ב-8 בנובמבר.

חברת קומברס דיווחה כי קיבלה פניות לגבי רכישת חטיבת תוכנות הבילינג שלה. לדברי מקורות המקורבים למצב, הפנייה הגיעה חודשיים בלבד לאחר שמנייתה שבה להיסחר בבורסת נאסד"ק. עלותה של החטיבה, נטוורקס סיסטמס, עשויה לעלות על 2 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully