וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בשוק הנדל"ן: מחירי הדירות יירדו השנה

רז סמולסקי

27.11.2011 / 12:26

פירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר ערכה סקר בין גורמים בכירים בענף הנדל"ן. מהסקר עולה כי מרביתם סבורים כי מחירי הדירות ברחבי הארץ יירדו במהלך השנה הקרובה

רוב בכירי הנדל"ן שרואיינו לסקר הנדל"ן של פירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר סוברים כי מחירי הדירות צפויים לרדת השנה. 46% מאמינים כי המחירים יירדו בשיעור של עד 46% ו-9% צופים ירידה של 10%-20%. 30% לא צופים כל שינויי במחירי הנדל"ן בשנה הקרובה, ו-15% צופים דווקא כי מחירי הדירות יעלו בעד 10% בשנה הקרובה.

סקר הנדל"ן של Deloitte בריטמן אלמגור זהר נערך אחת לחצי שנה, במטרה לעמוד על המגמות והתחזיות בענף הנדל"ן לשנה הקרובה. הסקר נערך במהלך חודש נובמבר, בהשתתפות מנהלים בכירים בענף הנדל"ן, זו הפעם השמינית.

מהסקר עולה כי הבכירים מעריכים שהיעדים האטרקטיביים ביותר לרכישת דירה הם חיפה, חדרה ויבנה, ואילו הערים שצפויות לסבול יותר מכולן מירידות מחירים הן תל אביב, נס ציונה ובאר שבע.

רו"ח אמיתי ובר, שותף וראש מגזר הנדל"ן בפירמה: "הסקר חושף כי מרבית בכירי הענף מאמינים כי מחירי הדירות ירדו, כשקרוב למחציתם מעריכים שמחירי הדירות ירדו בעד 10%. להערכתם, ירידת המחירים הצפויה נובעת משילוב של רגולציה מוגברת בתחום הנדל"ן והפיננסים, הן בצד הביקוש והן בצד ההיצע, יחד עם התגברות הנתונים המראים כי המשק הישראלי נכנס לתקופת האטה כלכלית. מאידך, אנו עדים לכך, שבמקביל צפויה עלייה בדמי השכירות, כך שבסופו של דבר רוכשי דירות נמצאים במלכוד, האם לחכות לירידת מחירים גדולה יותר בעתיד ולשלם כיום יותר שכירות חודשית, או לרכוש דירה כיום ו'לנצל' את הריבית הנמוכה על המשכנתאות".

שכר הדירה בתל אביב לא יירד

על פי ממצאי הסקר, רוב בכירי הענף (53%) צופים ששכר הדירה בתל אביב יישאר יציב בשנה הקרובה. זאת, לעומת 29% שצופים כי שכר הדירה בעיר יעלה, ו- 16% סבורים כי ירד.

תל אביב מובילה את רשימת הערים שבהן צופים בכירי הנדל"ן ירידת מחירים בשנה הקרובה. 37% מהמשיבים העריכו כי מחירי הדירות בעיר צפויים לרדת. עוד בולטות ברשימת הערים שבהן צפויה ירידת מחירים: נס ציונה, באר שבע ומודיעין. מנגד, 2% בלבד ממשיבי הסקר צופים ירידה במחירי הדירות בערים רחובות, חדרה וראשון לציון.

עוד עולה מהסקר כי היעדים האטרקטיביים לרכישת דירה למגורים הם: חדרה (33% מבכירי הענף ציינו אותה), יבנה (25%) וחיפה (25%). אחריהן ניצבות אשקלון, באר שבע ורחובות (17% כל אחת).

בכירי ענף הנדל"ן פסימיים, לפי הסקר, בכל הנוגע לסביבה הכלכלית העולמית: 53% מהם סבורים כי תחול הרעה נוספת באקלים הכלכלי בעולם בשנה הקרובה, בהשוואה ל- 24% בלבד שסברו כך בסקר הקודם. 34% צופים כי הסביבה הכלכלית תיוותר כפי שהיא ו- 13% בלבד צופים שיפור בכלכלה העולמית.

מרבית בכירי קהילת הנדל"ן מעריכים כי מבין שווקי הנדל"ן בעולם, השוק בעל הפוטנציאל הגבוה ביותר להשקעה בנדל"ן הוא ארה"ב, 81% מהמשיבים ציינו כי יעד זה מהווה הזדמנות להשקעות נדל"ן בעולם. למרות זאת, נראה שמדובר בהשקעה לטווח הארוך כי בכירי הנדל"ן לא צופים שהשנה הקרובה תטיב עם המשקיעים. רק 20% מעריכים כי מחירי הנדל"ן למגורים יעלו בשנה הקרובה (נתון הנמוך ב-28% מהנתון שעלה בסקר הקודם), 54% מהמשיבים צופים כי המחירים יוותרו כפי שהם ומנגד, 26% מביעים פסימיות וצופים ירידה במחירי הדירות בארה"ב בשנה הקרובה.

לדברי רו"ח ובר, "למרות ההעדפות של בכירי הנדל"ן, יש לזכור כי ארה"ב טרם התאוששה מהמשבר הפיננסי האחרון ועדיין קיים חשש לגבי היכולת שלה למנוע הרעה כלכלית נוספת בטווח הנראה לעין".

40% מהמשיבים הצביעו על השוק הגרמני כיעד בעל פוטנציאל גבוה להשקעה ואחריו דורגו השווקים של ברזיל, אנגליה וקנדה, עם 23% כל אחת. על אף הצניחה במחירי הנדל"ן ביוון ובספרד, רק 15% מעריכים כי במדינות אלו ישנן הזדמנויות להשקעה בנדל"ן.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully