וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה הצעת תשובה: "ההנהלות - לא חותמת גומי"

שלי אפלברג ואופיר פרימט

27.11.2011 / 15:03

בעלי האג"חים של דלק נדל"ן דחו היום את הצעת בעל השליטה יצחק תשובה להסדר חובו. "המוסדיים צריכים לשלב איתנו ידיים, לעמוד בחזית מול תשובה ומול דלק"

"המחאה החברתית לימדה אותנו הרבה דברים. אנחנו בדעה שצדק כלכלי הוא חלק מהצדק החברתי המבוקש. הגיע הזמן ששוק ההון לא ייתן להנהלות להיות חותמת גומי לרצונו של בעל השליטה", כך אמר היום גיא גיסין, נציג מחזיקי איגרות החוב מסדרה כה' של דלק נדל"ן במסיבת עיתונאים שקיימה הנציגות, בה דחו את ההצעה להסדר החוב שהגיש בשבוע שעבר בעל השליטה בחברה, יצחק תשובה.

גיסין ציין במסיבת העיתונאים כי "בכל המקרים בהם אנו בודקים את החברה עובר נושא אחד כחוט השני: נושאי המשרה של החברה, האנשים שלקחו את הכסף של מחזיקי איגרות החוב, ואלה שאמורים להגן על התנהלות החברה, מאשרים שוב ושוב מהלכים, או נמנעים מביצוע מהלכים, בצורה שבה האינטרסים של בעל השליטה נשמרים, ולא בהכרח האינטרסים של בעלי המניות".

"היה תהליך שלם שבמסגרתו דלק נדל"ן שיעבדה את כל נכסיה, קבוצת דלק הזרימה כספים כהלוואות תוך שעבוד ומתן העדפות לנושים מובטחים, ובסוף התהליך תשובה מחזיק בדלק נדל"ן מחוץ לקבוצת דלק, ונכסי החברה משועבדים לטובת קבוצת דלק, הבנקים והפניקס. אלה העובדות. זה קו פרשת המים. הוא מעיד על התנהלות החברה".

"הנושא השני מתייחס להתנהלות החברה בחודשים האחרונים, ויסביר גם למה אנחנו פונים לתקשורת. ישבנו עם נציגי החברה, ובכל פעם שהתחלנו לשאול יותר שאלות גילינו שאנחנו נידונים למריחת זמן, ישיבות אינסופיות, דחיות ועיכובים במסירת מידע שמגיע לנו. דחו אותנו בתשובות משפטיות מורכבות שכל כולן מייצגות את בעל השליטה, ולא ניתנה לנו התחייבות לפטור אותנו מאחריות כדי שנוכל לבצע את תפקידנו שלא תחת איומים וטענות. במקום זה אנחנו עדים לספינים אינסופיים מטעם נציגי בעל השליטה באמצעי התקשורת".

"אחרי כל הדברים האלה היתה הצעת החוב, שהגיעה מעל לראשינו. הגיע הזמן לשים על כף המאזניים לא רק את החוק היבש. המחאה החברתית לימדה אותנו הרבה דברים ואנחנו בדעה שצדק כלכלי הוא חלק מהצדק החברתי המבוקש. הגיע הזמן ששוק ההון לא ייתן להנהלות להיות חותמת גומי לרצונו של בעל השליטה".

אדוארד קלר, נציג מחזיקי האג"ח הנוסף, הוסיף כי "לא יהיה משא ומתן כשיש חרב מתהפכת מעל ראשינו, כשננקטים מהלכים כדי להקשות על צעדינו. פיני רובין הוא אחד היועצים הבכירים של קבוצת דלק. הוא טבע מושג חדש: 'המוסדיים הנוקמים'. הוא רצה לומר שאין אפשרות לאשר שבעל שליטה שלא משלם את חובותיו בחברה א' יבואו איתו חשבון המוסדיים בחברה ב'. המוסדיים צריכים לשלב איתנו ידיים, לעמוד בחזית מול תשובה ומול דלק".

"הצעת ברנע לא רלוונטית, אף אחד לא ייקח אותה כבסיס למשא ומתן. אנחנו מסירים אותה מהשולחן, לא מוכנים לדון על העניין הזה. מר תשובה צריך לעמוד בכל ההתחייבויות שלו טרום המצב שנקלענו אליו".

"עמדתנו היא שתשובה אחראי למצב שאליו נקלענו, והוא האיש שיוציא אותנו מהמצב, לא אחר. אנחנו לא מקבלים את המצב שהשליטה תעבור לבעלי איגרות החוב. ברור לנו שבעוד שנתיים שלוש נכסי האנרגיה שלו, ובעיקר נכסי הגז, יניבו תזרים מזומנים. אנחנו נדרוש שזה יהיה חלק מההסכם".

כזכור, בשבוע שעבר הציע תשובה לציבור הסדר שכלל "תספורת" של כ-50%. במסגרת ההצעה יזרים תשובה באופן מדורג במהלך השנים הקרובות כ-300 מיליון שקל. מתוך סכום זה, כ-80 מיליון שקל יהיו הוויתור על האג"ח של דלק נדל"ן שהוא מחזיק כיום, כך שיצטרך להביא מכיסו הפרטי עוד כ-200-250 מיליון שקל.

תשובה מצדו יבקש ממחזיקי האג"ח להמיר מיליארד שקל מהאג"ח (כ-45% מהחוב) שהחברה חייבת להם להון המניות שהם יקבלו בחברה "החדשה" לאחר ההסדר.

יתרת החוב כלפי בעלי האג"ח, בסך כ-1.2 מיליארד שקל, תתחלק כנראה בין שתי סדרות האג"ח החדשות, שתשלומי הקרן שלהן ייפרסו ויתחילו להיות משולמים בעוד שלוש-ארבע שנים.

במהלך השנים הראשונות החברה תשלם לבעלי האג"ח ריביות בשיעורים מופחתים יותר לעומת התשלומים המקוריים, ולאחר מכן השיעורים האלו יעלו אם תחול התאוששות במצבה של החברה. אחרי ההמרה של מיליארד שקל מהחוב להון והזרמה של כ-300 מיליון שקל בידי תשובה, ייוותר לדלק נדל"ן גירעון בהון העצמי של כ-500 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully