וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיליפ מוריס: "תביעה - רק עם חשיפת פרטי המעשנים"

גלעד גרוסמן

27.11.2011 / 16:59

הכללית עתרה לבית משפט העליון בבקשה לקיים דיון נוסף בפסיקה האוסרת עליה לתבוע את חברות הטבק בלי לחשוף את פרטי המעשנים. פיליפ מוריס בתגובה: "אין מקום לדיון נוסף"

חברת פיליפ מוריס הגישה היום (ראשון) לבית המשפט העליון בקשה שלא לקיים דיון נוסף בתביעת המיליארדים שהגישה שירותי בריאות כללית נגד חברות הטבק, עקב עלויות של הקופה בגין טיפול במלות שנגרמו למעשנים.

ביולי קבע בית המשפט העליון, שדן בתביעה על סך 7.6 מיליארד שקל, כי קופות החולים אינן יכולות להגיש תביעה לבד בתור צד שלישי, וכי הניסיון של הכללית להימנע מלמסור את פרטי המעשנים בהם טיפלה, הינו ניסיון מוסווה להגיש תביעה ייצוגית נגד חברות הטבק, השולל את האפשרות לברר את אחריותן כלפי המעשנים. זאת, לאחר שב-1999 אישר בית המפשט המחוזי בירושלים את התביעה.

באוגוסט עתרה הכללית לעליון בבקשה לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב, משום שלטענתה משמעות פסק הדין הוא שמעשנים בודדים יגישו מאות אלפי תביעות נגד חברות הטבק, בעוד הקופות יאלצו לספוג את הנזק בשל עלויות הטיפולים. בתגובה שהגישה פיליפ מוריס, באמצעות עורכי הדין חגית אברהמי ודרור קדם ממשרד קנטור, אלחנני, טל ושות', נטען כי אין בסיס לקיום דיון נוסף, מכיוון שבית המשפט העליון לא קבע הלכה חדשה אלא יישם את ההלכה הקיימת, ממנה עולה שכללית אינה יכולה להגיש תביעה כספית נגד חברות הטבק מבלי למסור את פרטי המעשנים בהם טיפלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully