וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטרטגיית המס של לאודר: איך להימנע מתשלומים?

27.11.2011 / 18:05

תחקיר שביצע ה"ניו יורק טיימס" חושף כיצד נמנע רון לאודר, יורש אימפריית אסתי לאודר ששוויו האישי מוערך ביותר מ-3.1 מיליארד דולר, מתשלום מסים, באמצעות הקלות מס ועסקאות נועזות

בעודו עומד בפואייה רב הפאר באחוזה בשדרה החמישית בניו יורק ומקדם בברכה אורחים ידועים שהגיעו לגלריה הפרטית שלו, רונלד ס. לאודר לא רק שיחק תפקיד של מארח מנומס. בחגיגות העשור של הנויה גאלרי, המוזיאון של לאודר לאמנות אוסטרית וגרמנית, הוא הציג רבים מאוצרות האוסף הפרטי שלו, המוערכים ביותר ממיליארד דולר, וכוללים עבודות של ואן גוך, סזאן, מאטיס וקלימט.

אך עבור לאודר, יורש אימפריית אסתי לאודר, ששוויו האישי מוערך ביותר מ-3.1 מיליארד דולר, הערב היה משמעותי לא רק מבחינה חברתית ותרבותית. כמו רוב פעילויותיו, לא רחוק מפני השטח היה שימוש מתוחכם בחוקי המס האמריקאים. לאודר תרם את אוסף האמנות שלו לקרן הפרטית שלו, וכך זכה בהקלות מס פדרליות בסך עשרות מיליוני דולרים במשך השנים, חסכונות המסייעים בכיסוי הוצאות בסך מאות מיליוני דולרים להקמת המוזיאון, אחת מפניני התרבות של ניו יורק.

תחקיר שערך ה"ניו יורק טיימס" חשף כי הקלות המס של לאודר, שקרנותיו מסייעות לארגונים ופעילויות מגוונים – מבתי חולים ועד מאמצים לשיקום הזהות היהודית במזרח אירופה – הן רק פן אחד של אסטרטגיית מס מתוחכמת שנועדה לשמר הון שהופך את לאודר לאדם ה-362 בעושרו בעולם. ממקלטי מס מחוץ לארה"ב ועד לעסקת מניות שנועדה להגן לאודר מתשלום מס, והיתה כה נועזת עד כי הקונגרס הגיב בחקיקת חוק חדש שאסר על שיטה זו, לאודר נקט במשך עשרות שנים בפעולות המנצלות הקלות מס ושימושיות רק לעשירים ביותר בחברה.

הדיון על צמצום מקלטי המס והיחס המעדיף לעשירים הוא אחד ההפכפכים אי פעם בוושינגטון, וצפוי לככב גם במסע הבחירות לנשיאות בשנה הקרובה.

קומץ מיליארדרים כמו וורן באפט וביל גייטס הצטרפו למחוקקים הדמוקרטיים בקריאתם לביטות הקלות המס, בטענה כי המערכת הנוכחית מגדילה את הגרעון בתקציב, תורמת להתרחבות הפער בין העשירים ליתר החברה ומעבירה את נטל המס לעסקים קטנים ולמעמד הבינוני. הרפובליקנים מתנגדים, וטוענים כי העלאות מס על העשירים יפגעו בכלכלה ויעלו לה במשרות רבות.

עוד בנושא:
רון לאודר מבהיר: עמדותיי תואמות לעמדות נתניהו
לאודר הכריע: חדשות 10 ישדרו מאולפני הבירה בירושלים
רון לאודר: ”להעביר את חדשות 10 לירושלים, לא לסביבתה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully