וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטרם פרסום הדו"חות: מנכ"ל שופרסל רוזנהויז התפטר

ערן אזרן, עדי דברת-מזריץ

27.11.2011 / 21:41

לפני יותר משנה הגישה הרשות להגבלים העסקיים כתב אישום נגד רוזנהויז בטענה שפגע בתחרות, ואיים על ספקים. סמנכ"ל התפעול יחליפו. הערכות: התפטר בשל תוצאות שופרסל ברבעון ה-3

דרמה בשופרסל: כשנתיים לאחר הגשת כתב האישום נגדו, מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז החליט לפרוש מתפקיד מנכ"ל קמעונית המזון שופרסל, מקבוצת IDB, שבשליטת נוחי דנקנר. לפי הערכות, ההתפטרות קשורה לתוצאות של שופרסל ברבעון השלישי. יחד איתו התפטר גם ריצ'י האנטר, שמונה למנהל פעילות הרשת לאחר פתיחת החקירה נגד רוזנהויז. דו"חות החברה יפורסמו מחר. האנטר עשוי להתמנות לתפקיד בכיר בקבוצת אי.די.בי.

רוזנהויז והאנטר, ששימש כמנכ"ל נטוויז'ן לפני שהגיע לשופרסל, הודיעו על רצונם לסיים את כהונתם בישיבת דירקטוריון שנערכה היום בחברה. איציק אברכהן, סמנכ"ל תפעול ושרשרת אספקה ב-11 השנים האחרונות, ימונה למנכ"ל שופרסל. אלי גידור יקודם למשנה בכיר למנכ"ל.

מהחברה נמסר כי רוזנהויז לא צפוי לעזוב את התפקיד בקרוב וימשיך להיות נושא תפקיד בשופרסל וכן כי לאחר עזיבתו ישמש כיועץ חיצוני של החברה. שופרסל היתה אמורה לפרסם את דו"חותיה הרבעוניים ב-22 בנובמבר - לפני כשבוע.

הרשת הקמעונית הגדולה בישראל

בהודעה הרשמית שפירסמה הערב שופרסל נכתב בין היתר: "דירקטוריון שופרסל החליט היום על מינויו של איציק אברכהן כמנכ"ל שופרסל. אברכהן הינו בעל ותק של 11 שנים בשופרסל והוא מכהן ב-7 השנים האחרונות כסמנכ"ל תפעול ושרשרת אספקה. מינויו של אברכהן ייכנס לתוקף בתחילת ינואר 2012. אברכהן, בעל תואר M.A במדעי המדינה, ובעל קריירה של 27 שנות שירות בצה"ל, במסגרתה שימש בתפקידו האחרון כנספח צה"ל וראש משלחת משרד הביטחון בשווייץ".

"אפי רוזנהויז, נשיא שופרסל, וריצ'י האנטר, מנהל העסקים הראשי של החברה, הודיעו היום לדירקטוריון החברה על כוונתם לסיים את תפקידם. אפי רוזנהויז מסיים קדנציה של 8.5 שנות כהונה כמנכ"ל וכנשיא החברה, במסגרתם הוביל את הרשת למצב את מעמדה כרשת הקמעונאות המובילה במשק הישראלי. אפי רוזנהויז ימשיך לשמש בשנה הקרובה כיועץ לשופרסל. ריצ'י האנטר מסיים קדנציה של כשנתיים בחברה".

"יצויין עוד כי החל מינואר 2012, יתמנה אלי גידור, סמנכ"ל סחר ושיווק, למשנה בכיר למנכ"ל שופרסל ושלמה זוהר, סמנכ"ל הכספים, יתמנה למשנה למנכ"ל".

"כחלק ממהלכי התייעלות הננקטים בימים אלה בשופרסל, על מנת לאפשר לחברה להתמודד בצורה מיטבית עם ההאטה במשק, היו"רים המשותפים של שופרסל, רפי ביסקר ושולם פישר, הודיעו לדירקטוריון החברה על כוונתם לוותר על המענק המגיע להם בגין ביצועי החברה בשנת 2011 בשיעור של 0.75% מהרווח הנקי. כמו כן, הודיעו על הפחתת המענק המותנה ביצועים לשיעור של 0.5% מהרווח הנקי כפי שיהיה החל משנת 2012. בנוסף, הודיעו על הפחתת שכרם החודשי בשיעור של כ-25% בשנת 2012".

אי.די.בי הודיעה על הפסקת מכירת שופרסל

נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת אי.די.בי ציין כי: "אני מודה לאפי רוזנהויז על העבודה המצוינת שעשה ב-8.5 השנים האחרונות כמנכ"ל וכנשיא שופרסל. אפי, איש הקמעונות מספר אחד בארץ, היה הנווט והאסטרטג הראשי של החברה, והודות לתבונתו הגדולה, ניסיונו הרב ורגישותו החברתית, הוא הוביל את שופרסל להיות הרשת הקמעונית המובילה בישראל תוך הנהגת סטנדרטים בינלאומיים בשוק".

"ברצוני לומר תודה גדולה לריצ'י האנטר, מנהל העסקים הראשי של שופרסל בשנתיים האחרונות, אשר הוביל את החברה בתקופה לא פשוטה של תמורות ושינויים במשק. ריצ'י הוא מנהל מוערך ומוכשר והוא צפוי להתמנות לתפקיד ניהולי בכיר ב-אי.די.בי".

"אני מבקש לאחל הצלחה גדולה לאיציק אברכהן, שצמח בעשור האחרון ביחד עם הרשת והפך להיות מנהל מוערך ובעל ניסיון והיכרות עמוקה עם התרבות הארגונית של שופרסל ועם שוק קמעונאות המזון בישראל. אני משוכנע כי הוא האדם המתאים להוביל את הרשת להתמודד עם האתגרים אשר ניצבים בפניה לאור ההאטה הכלכלית שחווה המשק, אשר יוצרת מורכבות רבה בניהול רשת המזון הגדולה בישראל. אני משוכנע כי ביחד עם הנהלת שופרסל והעובדים המסורים של החברה, יוביל איציק אברכהן את שופרסל לתקופה של התחדשות והתמודדות עם מצבי שוק משתנים בשוק קמעונאי תחרותי ביותר".

רפי ביסקר ושולם פישר, יו"רים משותפים בשופרסל, אמרו היום: "אנו מודים לאפי רוזנהויז על כך שהוביל את רשת שופרסל לשיאים של צמיחה ורווחיות תוך הפגנת כישורי ניהול . אפי, שהיה שותף לכל המהלכים האסטרטגיים החשובים בחברה בשנים האחרונות – כמו בניית אסטרטגיית הפורמטים של שופרסל, הכנסת הסדרנות העצמית ורכישת קלאבמרקט - עוזב אותנו לאחר 8.5 שנים של עשייה פורייה ברשת, ולאחר שהכשיר קבוצה של מנהלים מוכשרים שיהוו את דור העתיד שיוביל את חברת שופרסל בשנים הקרובות".

"ברצוננו להודות לריצ'י האנטר על שהוביל ברשת מספר מהלכים משמעותיים מאוד בשנתיים האחרונות, בינהם מהלכים להסבה ושדרוג של סניפים והכניסה לתחום המזון האורגני, אשר אנו משוכנעים שיהוו מנועי צמיחה משמעותיים עבור הרשת בשנים הקרובות".

"איציק אברכהן, שהחל את תפקידו בשופרסל כמנהל אשכול ובהמשך ניהל את רשת החנויות השכונתיות של שופרסל, הוא מנהל מוערך ומצטיין ובעל הבנה אסטרטגית של המגמות הפועלות בשוק הקמעונאות ואנו משוכנעים שביכולתו להוביל את החברה לפסגות חדשות".

אפי רוזנהויז, נשיא ומנכ"ל שופרסל, ציין כי : "לאחר 8.5 שנים בתפקידי החלטתי לבקש מדירקטוריון החברה לסיים את תפקידי. אלו היו שנים מאתגרות, מהחשובות בחיי ואני חש סיפוק גדול על כך שביחד עם הנהלת החברה ואלפי עובדים שופרסל ברחבי מדינת ישראל הצלחנו להביא בשורה של רשת קמעונאית הפונה לכל קהלי היעד במדינת ישראל".

"בשנה הקרובה אשמש כיועץ מיוחד לחברה ואעמוד לרשות ההנהלה והדירקטוריון בכל עת שאדרש. אני מאחל לאיציק אברכהן, אשר מתמנה היום למנכ"ל החברה הצלחה גדולה מכל ליבי. איציק עובד איתי שנים רבות ואני מעריך אותו כמנהל מוכשר אשר אני משוכנע שישכיל להוביל את שופרסל להישגים רבים".

האנטר אמר היום: "לאחר שנתיים מאתגרות ופוריות בתפקידי כמנהל העסקים הראשי של שופרסל, החלטתי לבקש מדירקטוריון החברה לסיים את תפקידי. ברצוני להודות ליו"ר החברה, לחבריי להנהלה ולעובדים המסורים של הרשת על התמיכה לה זכיתי בשנתיים האחרונות".

אברכהן, המנכ"ל הנכנס של שופרסל, ציין כי: "לאחר 11 שנים בשופרסל, אני נרגש ומודה למועצת המנהלים של החברה על ההזדמנות שניתנה לי להתמנות למנכ"ל רשת שופרסל. אני משוכנע שביחד עם חבריי להנהלת החברה וציבור העובדים היקר של שופרסל, נמשיך להוביל את הרשת לשמר את מעמדה כמובילת שוק הקמעונאות בישראל. ברצוני להודות לאפי רוזנהויז על 8.5 שנים של עבודה משותפת. אפי רוזנהויז הוא מר קמעונאות בישראל ואני מצדיע לו על פועלו. תודה מיוחדת לריצ'י האנטר על תקופת עבודה פורייה משותפת בשנתיים האחרונות".

הרשת הקמעונית הגדולה בארץ

בחודש פברואר אשתקד הגישה רשות ההגבלים העסקיים כתב אישום נגד שופרסל ונגד המנכ"ל אפי רוזנהויז וסמנכ"ל הסחר והשיווק שלה אלי גידור, בגין הפרת תנאי מיזוג וניסיון להסדר כובל.

בשנת 2005 אישרה הרשות להגבלים עסקיים את המיזוג בין שופרסל לקלאבמרקט, בכפוף לתנאים שנועדו למתן את הפגיעה בצרכן – ובהם התחייבה שופרסל לא לדרוש מספק להימנע מאספקת מוצרים למתחרה שלה, ולא להתערב בדרך כלשהי בתנאים המסחריים שמאפשר ספק למתחרים. כתב האישום הוגש לאחר שלשיטת הרשות, שופרסל ושני מנהליה הבכירים, רוזנהויז וגידור הפרו את תנאי המיזוג וניסו לכפות הסדר כובל על ספקים.

הרשת נחשבת לרשת הקמעונית הגדולה בישראל. בבעלותה 255 סניפים, בשטח מכירה כולל של 548,116 מ"ר. בדו"חותיה ל-2010, ציינה שופרסל כי חלקה בשוק המסחר הקמעוני במוצרי מזון, משקאות וטבק עומד, להערכתה, על 22.7%. הרשת מעסיקה 21 אלף עובדים ומכירותיה ב-2010 הסתכמו בכ-11 מיליארד שקלים - הרווח הנקי השנתי של הרשת היה 335 מיליון שקל. נתח השוק שלה בתחום הקמעונות הוא כ-36%.

במחצית הראשונה של 2011, לפני שהמחאה החברתית השפיעה על עסקיה, היו המכירות 5.81 מיליארד שקל והרווח הנקי 140 מיליון שקל. בסוף הרבעון השני של 2011 היו התחייבויותיה של שופרסל לתאגידים בנקאיים ומחזיקי אג"ח 2.291 מיליארד שקל. יחס החוב הפיננסי לסך נכסי החברה היה 44%. דו"חות הרבעון השלישי שיתפרסמו השבוע צפויות לשקף את המחאה החברתית, שבין היתר שופרסל עמדה במרכזה. כך למשל, האגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב יזמה חרם נגד החברה.

בשבוע שעבר, לאחר 3 דחיות ומשא ומתן הפכפך, הודיעה קבוצת אי.די.בי על הפסקת המגעים למכירת השליטה בקמעונית המזון שופרסל (46%) מידי החברה הבת דיסקונט השקעות לידי קבוצת משקיעים בראשות ליאו נואי, מתיו ברונפמן ושולם פישר תמורת כ-2.4 מיליארד שקל.

ביטול העסקה הגיע לאחר שלוש דחיות קודמות שביקשו הצדדים, בניסיון להשלים את העסקה למרות חוסר ההסכמה על חלק מפרטיה. בין השאר, היה מדובר על אי הסכמות לגבי אופן התשלומים והביטחונות השונים במסגרת העסקה. בסופו של דבר, לאחר שלא הושגה הסכמה בין אי.די.בי לנואי בעניין העסקה – דיווחו שני הצדדים על כישלון המגעים.

טרם התקבלה תגובת אי.די.בי בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully