וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 59% ברווח הנקי של שופרסל ברבעון

ערן אזרן

28.11.2011 / 9:45

התנובה של "פרת המזומנים" של אי. די. בי. קטנה בצורה משמעותית ברבעון השלישי של השנה. הרווח הנקי ירד ל-29 מיליון שקל - לעומת 71 מיליון ברבעון המקביל אשתקד

"במהלך הרבעון השלישי מסתמנת האטה בפעילות הכלכלית אשר השפיעה על היקפי הצריכה הפרטית ועל התחרות בשוק המזון, שינויים אלה גרמו להורדות מחירים והעמקת פעילות המבצעים, אשר השפיעו על תוצאות הרבעון", כך כותבים מנהלי שופרסל , רשת הקמעונות שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, בדו"ח הרבעון השלישי שהתפרסם הבוקר.

הדו"חות מתפרסמים לאחר שמנכ"ל החברה אפי רוזנהויז ומנהל העסקים הראשי ריצ'י האנטר, הודיעו אמש לדירקטוריון החברה על התפטרותם מהתפקיד.

שופרסל הינה בעלת רשת הסופרמרקטים הגדולה בישראל, המפעילה 266 סניפים בכל הארץ במסגרת מספר פורמטים. החברה, שנסחרת בתל אביב לפי שווי של 3.3 מיליארד שקל, מעסיקה כ-13 אלף עובדים, והינה בעלת היקף מכירות שנתי של כ-12 מיליארד שקל. בנוסף פועלת החברה בתחום הנדל"ן המניב, ובכלל זה מחזיקה במרכזים מסחריים ברחבי הארץ (קניון הצומת בכפר סבא, קניון מסחרי באשדוד וקניון סינמול בחיפה).

לאורך השנים הרשת נחשבה לרווחית במיוחד והיוותה (בנוסף לסלקום) לאחת מ"פרות המזומנים" של קבוצת אי.די.בי. עם זאת במהלך הרבעון ניכרת האטה בתוצאות של החברה, למרות גידול בהכנסות.

במהלך הרבעון הסתכם מחזור המכירות של הרשת בכ-3 מיליארד שקל ברבעון השלישי, בהשוואה ל-2.89 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ- 3.8%. עם זאת, הרווח הגולמי ברבעון נותר כמעט ללא שינוי ברמה של כ-780 מיליון שקל.

הרווח התפעולי מפעילות שוטפת הסתכם ב-71 מיליון שקל ברבעון השלישי, בהשוואה ל- 127 מיליון שקל – מדובר בקיטון של כ-44%. הרווח הנקי לתקופה הסתכם ב-29 מיליון שקל, בהשוואה ל-71 מיליון שקל - קיטון של כ-59%. ה- EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) הסתכם ב-133 מיליון שקל בהשוואה ל-183 מיליון שקל – קיטון של 27%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully