וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק מזרחי מפתיע: רווח נקי של 255 מיליון

סיון איזסקו

28.11.2011 / 12:06

הרווח הנקי של בנק מזרחי טפחות עלה ברבעון השלישי של השנה ב-22.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. "נתונים כספיים אלה הם תוצאה ישירה של ההתרחבות המואצת בפעילות הבנק"

בנק מזרחי טפחות בניהולו של אלי יונס מפתיע את ענף הבנקאות היום עם רווח נקי של 255 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה - עלייה של 22.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. רווח רבעוני זה משקף תשואה שנתית על ההון של 14.9%.

העלייה ברווח נרשמת בשעה שבנק לאומי, דיסקונט והבינלאומי הציגו אזהרת רווח לפיה תוצאותיהם ברבעון צפויות להפגע כתוצאה מהמשבר בשווקים.

המנכ"ל אלי יונס אמר היום כי "התוצאות הכספיות של הרבעון השלישי, כמו גם אלה שהושגו מתחילת השנה, מצביעות על המשך ההתרחבות בפעילות הבנק, ועל הצלחתנו להוציא לפועל את יעדי התוכנית האסטרטגית שלנו, תוך הגדלה עקבית של הרווח הנקי, גם בתקופה של הרעה במצב המשק.

רווח נקי של 745 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2011 - עלייה מרשימה של 28.7% מול 579 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (ו-801 מיליון שקל בכל שנת 2010), ורווח נקי של 255 מיליון שקל ותשואה להון של 14.9% ברבעון השלישי של השנה - גידול של 22.6% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2010, מציבים אותנו כבר היום, קרוב מאוד ליעד התשואה להון, שנקבע בתוכנית האסטרטגית שלנו לשנת 2013.

נתונים כספיים אלה הם תוצאה ישירה של ההתרחבות המואצת בפעילות הבנק, במגוון התחומים. כך למשל, זינק הרווח המימוני ברבעון השלישי ב-19.3% בהשוואה לרבעון המקביל, והגיע ל-877 מיליון שקל. מתחילת השנה מסתכם הרווח בסעיף זה ב-2.424 מיליארד שקל, גידול של 16.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

גם מהתפתחות סעיפי המאזן עולה תמונה דומה: מתחילת השנה עלה היקף המאזן של הבנק ב-10.2% בעוד שפיקדונות הציבור והאשראי לציבור גדלו בשיעור זהה של 9.9%. נתון זה מעיד גם על כברת הדרך המשמעותית שעשתה קבוצת הבנק בשנים האחרונות, כאשר הלכה והגדילה את חלקה היחסי בהיקף האשראי בישראל, שהעמידה המערכת הבנקאית לציבור לכדי כ-16% כיום.

מזרחי-טפחות ממשיך לשמור על מעמדו המוביל בתחום ההלוואות לדיור חרף התחרות העזה והתמורות שחלו בענף בשנה האחרונה. על פי נתוני בנק ישראל, עמד נתח השוק הממוצע של הבנק ברבעון השלישי על 34.3%, תוך שמירה על מרווח פיננסי גבוה יחסית, בהתאם לרמת הסיכון המאפיינת בימים אלה את ענף הנדל"ן למגורים.

"מזרחי-טפחות ממשיך להיות מחולל התחרות המוביל במערכת הבנקאית בישראל, באמצעות פס יצור חדשני ומקורי של מוצרים ושירותים, שתכליתם לשפר משמעותית את חווית הלקוח. 'הבנקאות ההיברידית' שהבנק השיק בימים אלה, מהווה מענה מושלם לצורך אמיתי של הלקוחות ותסייע למזרחי-טפחות להמשיך ולהתבדל תוך צמיחה מואצת במאגר הלקוחות ובמגוון תחומי הפעילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully