וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה משכה את אחד העם: המסחר נחתם בעליות

שלי אפלברג

28.11.2011 / 16:45

על רקע העליות החדות באירופה ובאסיה נחתם גם המסחר בבורסה התל אביבית בעליות שערים. מדדי ת"א 25 ו-100 עלו ב-2.8% ואילו מדד הבנקים טפס ב-4.1%

המסחר בתל אביב התנהל על רקע העליות החדות באירופה ובאסיה הבוקר. מדד ת"א 25 עלה ב-2.8%, מדד ת"א 100 עלה ב-2.8%, מדד הנדל"ן הוסיף לערכו כ- 3.9% ומדד ה בנקים טיפס כ-4.1%; מדד הגז והנפט זינק ב-2.8% ומדדי ה תל בונד נסחרו בעליות של עד 0.5%.

היום בשעה 17:30 יפרסם בנק ישראל את הריבית לחודש דצמבר. הערכות הכלכלנים היא שהריבית תרד ב-0.25% לרמה של 2.75% לאור המשבר הכלכלי העולמי התפתחות משבר החובות באירופה והרעה בסנטימנט המקומי בצל ההתרחשויות.

לדברי זיו פניני, מנהל חדר עסקות מגדל שוקי הון, מדובר בתיקון חד ל-8 ימי ירידות רצופים במחזורים מאוד נמוכים. "השחקנים מצפים לראות האם יש פתרון באירופה. אם ימצא כזה, נצפה לעליות יותר חדות. אם לא אז תהיה מגמת ירידה".

פניני ציין כי סטיות התקן ממשיכות להיות גבוהות ועומדות על 27% - נתון שמצביע על המשך התנודתיות. פניני הוסיף כי "השווקים לא סחירים גם למעלה ובעצם אנו צופים בכך שגופים מסוימים שלא מכרו סחורה ב-9 ימי הירידות לא מעוניינים למכור חזרה את הסחורה בתיקון של 2% -3%. בגזרת אג"ח מדינה, אנו ממשיכים לראות ביקושים, בשעה שהאג"ח הקונצרני מתקן ירידות של 9 הימים האחרונים ומתבצעות בו עליות בדומה לעליות בשוק המניות".

"כל המחזור בשוק מגיע למיליארד שקל וזה רק מחדד את העובדה שאין הרבה היצע. מי שמנסה לקנות מנסה לתפוס סחורה", מסכם פניני.

ההידרדרות המהירה במשבר החובות והבנקים באירופה מאיימת על דירוגי האשראי של כל המדינות באזור - כך הודיעה היום סוכנות דירוג האשראי מודי'ס. בסוכנות הדירוג אומרים כי סיכוני האשראי ימשיכו לעלות אם לא יינקטו אמצעים לייצב את השווקים בטווח הקצר. מנהיגי האיחוד האירופי ניצבים בפני מגבלות רבות ביכולתם לפעול במהירות כדי להשיב את האמון, נאמר בהודעה.

בבית ההשקעות מיטב טוענים הכלכלנים כי "החששות של בנק ישראל לגבי השפעת ירידת מחירי הנדל"ן מוגזמת". במיטב שותפים לדעה כי עלייה באבטלה לצד ירידה במחירי הנדל"ן יביאו לעלייה בהפרשות הבנקים להפסדי אשראי בתחום המשכנתאות, אולם ראוי לשים אותה בפרספקטיבה הנכונה. כמו כן, הם מודאגים מרמת המינוף של הסקטור העסקי שמהווה איום יותר משמעותי למערכת הבנקים.

"כל עוד שוק האג"ח המשלתי יציב, סימן שהשוק מרגיש נוח עם רמת המינוף בסקטור הפרטי, ובמשכנתאות בפרט, ולא חושש ממשבר החובות", מציינים במיטב ומדגישים כי "מי שחושש ממשבר חובות בישראל, צריך להימנע לא רק מהשקעות בבנקים אלא להקטין אחזקות באג"ח ממשלת ישראל".

מניות במרכז

בולטות בעליות: אלביט הדמיה שמזנקת ב-22%, כלכלית ירושלים עם זינוק של 8%, בנק מזרחי עם עלייה של 6%, שיכון ובינוי מוסיפה 5%, אפריקה עם זינוק של 7%, אינטרנט זהב בזינוק של 9%, אלרוב מוסיפה כ-4.7%, נפטא עם זינוק של 7%, אלוט תקשורת מוסיפה לערכה עוד 7% ודי מדיקל עם זינוק של 8.7%.

ניירות הערך של אי.די.בי נסחרות על רקע דו"חות שפירסמו היום החברות הבנות. המחאה החברתית פגעה בשופרסל שהציגה בדו"חות הרבעון השלישי ירידה של 44% ברווח תפעולי שנחתך ל-71 מיליון שקל. החברה הציגה צניחה של כ-60% ברווח הנקי ברבעון לצד עלייה ניכרת בהוצאות - 709 מיליון שקל מול 651 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

חברת נכסים ובנין, זרוע הנדל"ן הארוכה של נוחי דנקנר מקבוצת אי.די.בי, מחקה 269 מיליון שקל על פרויקט הפלאזה הכושל בלאס וגאס. לדברי שי ליפמן מ- IBI, "אפשר לקבוע כי פרויקט הפלאזה כבר לא יקום, ברור כי הבעיה כיום היא של הבנקים - קונסורציום של 13 משתתפים ביניהם גם הראל חברה לביטוח, שנשארים עם קרקע ועם לווים. נופתע אם לא יחזירו להם את הקרקע בעוד כחצי שנה בעת חידוש ההלוואה".

ליפמן מבסס את דבריו על סמך המצב בשווקים אשר הביא את נכסים ובנין למחיקת ענק של 279 מיליון שקל בגין חלקה (25%) בקרקע בווגאס. החברה המחזיקה בקרקע הוערכה בשווי של 700 מיליון דולר (הפחתה של 300 מיליון דולר), כאשר ההלוואה מולה עומדת על 620 מיליון דולר. כלומר השותפות, קבוצת אי.די.בי. ואלעד גרופ שמחזיקה 50%, מחקו בעצם כמעט את כל ההון העצמי שלהם.

גם אדר עציוני, אנליסט הנדל"ן של מגדל שוקי הון, התייחס למחיקת הענק ומסר כי "אנו מודאגים לאור המתרחש, שכן ההשקעה בפלאזה מהווה למעלה מ-10% משווי החברה במודל הכלכלי שלנו. אנו בהחלט צופים הפחתות שווי נוספות בשווי הקרקע ברבעונים הקרובים וסיכוי לא מבוטל לאיבוד ההשקעה. במציאות הנוכחית, קיימות כיום בשוק השקעות עדיפות".

חברה לישראל מזנקת במחזור גדול במסחר. יניב פגוט, אנליסט ראשי בקבוצת אילון, מציין כי "רואים פער של 30% ביו אחזקות החברה לשוויה בבורסה. למרות ההפסדים הכבדים של צים, היא עדיין מהווה כ3%-2% מאחזקות החברה. האנליסטים מבינים שהחברה אמורה להיסחר בין 20%-10% מתחת להון העצמי שלה עקב היותה חברת אחזקות"."אין שום דבר מובהק בחברה לישראל שהמניה מזנקת בעוצמה כזאת שימו לב כי הנייר עולה בחדות במחזור של 28 מיליון שקל בלבד , מדובר בקניה ומכירה שנעשים מחוסר מחזור מציין פניני ומסביר " שצריך לקנות איזה נייר אז יש חובת ביצוע ומרימים ניירות כגון החברה לישראל אשר חטפה ירידות חדות בתקופה האחרונה.

בנק מזרחי טפחות פתח בצהריים את עונת הדו"חות של הבנקים הגדולים לרבעון השלישי של 2011. הבנק הפתיע עם רווח נקי של 255 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, עלייה של 22.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. רווח רבעוני זה משקף תשואה שנתית על ההון של 14.9%. העלייה ברווח נרשמת בשעה שבנק לאומי, דיסקונט והבינלאומי הציגו אזהרת רווח לפיה תוצאותיהם ברבעון צפויות להיפגע כתוצאה מהמשבר בשווקים. יתר ארבעת הבנקים הגדולים יציגו את דו"חותיהם ביום רביעי.

ניירות הערך של החברות בהחזקתו של אילן בן דב, פרטנר וסקיילקס , נסחרות לאור הדו"חות שפירסמה סקיילקס. החברה רשמה הפסד ענקי של 160 מיליון שקל המיוחס לבעלי המניות, כתוצאה מהערכת שווי חדשה שבוצעה לפרטנר, במסגרתה נאלצה החברה להפחית את שוויה של פרטנר בכ-125 מיליון שקל.

די מדיקל , חברת המכשור הרפואי, קיבלה היום אישור לפטנט בארה"ב המגן על יכולתה של החברה לשלב מדידה רציפה של רמת הגלוקוז בדם החולה.

ניירות הערך של חברת אמפל נסחרים על רקע הידיעה על פיצוץ נוסף בצינור הגז בין ישראל למצרים.

שותפות חיפושי הנפט גבעות עולם , נסחרת לאור פרסום דו"חותיה הכספיים לפיהם הפיקה 69,336 חביות נפט ומכרה 67,131 חביות תמורת 26.2 מיליון שקל. השותפות הציגה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של 8.3 מיליון שקל, ונכון לסוף ספטמבר נמצאים בקופת החברה 44.2 מיליון שקל במזומן.

ניירות הערך של איש העסקים יצחק תשובה, קבוצת דלק ודלק נדל"ן , נסחרות על רקע קריאת נציגות מחזיקי אג"ח כ"ה לא להוסיף לו מימון, כל עוד אינו מגיע להסדר ומחזיר את כלל חובותיו למחזיקי איגרות החוב של דלק נדל"ן.

ניירות הערך של מבטח שמיר, נסחרות על רקע שיקולי תנובה לסגור את המחלבה המפסידה ברומניה.

מניית ספיינס נסחרת על רקע ההודעה כי תמשיך להעניק במשך 4 השנים הקרובות שירותי תוכנה תמיכה ושירות לחברת מנורה תמורת 27 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully