וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל הוריד את הריבית ל-2.75%

רם עוזרי

28.11.2011 / 17:36

לאחר חודשיים בהם נשארה הריבית על 3% החליט בנק ישראל להוריד את ריבית חודש דצמבר ב-0.25% ולהציב אותה על 2.75%. החשש שהביע פישר מפני צניחה חדה במחירי הדירות תמכה בהורדת הריבית

בהתאם לתחזיות: הוועדה המוניטרית של בנק ישראל החליטה להוריד את הריבית במשק לחודש דצמבר ב-0.25% לרמה של 2.75%. זאת לאחר יציבות בחודשים אוקטובר ונובמבר, בהם נשארה הריבית ברמה של 3%. ההחלטה התקבלה בהתאם לתחזיות המוקדמות של 16 מתוך 20 הכלכלנים שהשתתפו בסקר בלומברג.

ההחלטה להוריד את הריבית לחודש דצמבר מגיעה בעיקר על רקע ההרעה ביציבות הפיננסית באירופה וההאטה בפעילות הכלכלית העולמית, שתשפיע גם על כלכלת ישראל. המדד המשולב לפעילות המשק של בנק ישראל באוקטובר עלה בשיעור של 0.1% בלבד, לעומת עלייה של 0.45% בממוצע מתחילת השנה.

גם שיעור האינפלציה לא נראה מאיים במיוחד, כאשר מדד חודש אוקטובר היה נמוך ברמה של 0.1%. הדבר היחיד שבלם הורדות ריבית בחודשים האחרונים היה מחירי הדיור שהוסיפו לעלות בחדות, ואולם ההתמתנות החדה שנרשמה ברמות המחירים הסירה את המכשול העיקרי להורדת ריבית. יתרה מכך, החשש שהביע פישר מפני צניחה חדה במחירי הדירות תמכה אף היא בהורדת ריבית, צעד שיתמוך במחירי הדיור הגבוהים.

הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) פירסם היום דו"ח, במסגרתו הוריד הארגון בחדות את תחזית הצמיחה לכל המדינות החברות בו. תחזית הצמיחה לישראל ירדה עבור שנת 2011 מ-5.4% ל-4.7%, ועבור 2012 חתך הארגון את תחזית הצמיחה מ-4.7% ל-2.9% בלבד. "כלכלת ישראל צפויה להימנע ממיתון, אך החולשה בביקוש החיצוני עדיין מסבה נזק. ההאטה בצמיחה אינה צפויה להיבלם עד אמצע 2012", נכתב בדו"ח.

16 מתוך 20 החזאים שהשתתפו בסקר בלומברג חזו כי הריבית צפויה לרדת מחר לרמה של 2.75%. זאת, לאחר שבמסיבת עיתונאים שקיים נגיד הבנק, פרופ' סטנלי פישר, באמצע השבוע שעבר הדגיש הנגיד כי בימים של משבר מחריף באירופה, רמת הריבית הגבוהה יחסית לאירופה וארה"ב מותירה לבנק ישראל מרחב תמרון גדול יחסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully