וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיץ': סיכוי של 50% להורדת דירוג לארה"ב

29.11.2011 / 9:13

אחרי שבחודש אוגוסט הורידה סוכנות S&P את דירוג האשראי של ארה"ב ומודי'ס הזהירה מפני הורדת הדירוג, מעניקה גם סוכנות פיץ' תחזית שלילית לדירוג האשראי האמריקאי

סוכנות דירוג האשראי פיץ' הורידה הלילה את תחזית הדירוג של ארה"ב לתחזית שלילית, בעקבות כשלון הוועדה בקונגרס לקיצוץ החוב הלאומי לגבש פתרון ארוך טווח. בכך מצטרפת פיץ' לשתי סוכנויות הדירוג הגדולות, S&P ומודי'ס, אשר כבר לפני מספר חודשים נתנו ביטוי להערכות הפסימיות שלהן בנוגע לכלכלת ארה"ב.

פיץ' הותירה את דירוג האשראי של ארה"ב מושלם - AAA, אך בהודעה שפירסמה אמש נכתב כי נאלצה להוריד את תחזית האשראי משום ש"רמת האמון שהממשל ינקוט בצעדים הפיסקליים הנדרשים על מנת להשיב את הכלכלה למסלול של צמיחה נמצאת בירידה". עוד הוסיפה כי בשנתיים הקרובות קיים סיכוי של למעלה מ-50% שדירוג האשראי של ארה"ב ייחתך.

לפני כשבוע הודיעה הוועדה לקיצוץ החוב הלאומי על כישלון, בתום ארבעה חודשים של דיונים. 12 חברי הוועדה הודיעו כי לא הצליחו לגבש הסכמה בנוגע לדרכים לקצץ משמעותית בחוב הלאומי, שעומד כיום על יותר מ-12 טריליון דולר. היעדר תוכנית מוסכמת תפעיל אוטומטית מנגנון של קיצוץ רוחבי בתקציב הפדרלי. חברי הוועדה, המורכבת מנציגים של שתי המפלגות, היו צריכים לאתר בתקציב מספיק סעיפים לקיצוץ של 1.5 טריליון דולר נוספים בעשור הקרוב.

כשלון הוועדה העלה חששות כי ארה"ב עלולה להיות חשופה להורדות דירוג נוספות, אך S&P ומודי'ס דחו את ההשערות בטענה שהיעדר פיתרון יפעיל אוטומטית קיצוצים רוחביים בתקציב הציבורי.

בחודש אוגוסט הורידה סוכנות S&P, לראשונה בהיסטוריה, את דירוג האשראי של ארה"ב מ-AAA ל-(AA+). הסוכנות נימקה את הורדת הדירוג בקיפאון הפוליטי בארה"ב שנוצר בשל העימות הנמשך בין שתי המפלגות הגדולות, ומתחה ביקורת על כך שהקונגרס האמריקאי לא הצליח לבצע מספיק קיצוצים בכדי לצמצם את גירעונות השיא בתקציב. מספר ימים לאחר מכן הזהירה גם מודי'ס מפני הורדת דירוג האשראי, אם התחזית התקציבית תיחלש בצורה משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully