וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר חברת החשמל: "להעלות המחיר ב-20-30%"

איתי טרילניק

29.11.2011 / 11:36

בעקבות החובות בהם שקועה חברת החשמל אמר י"ור החברה יפתח רון-טל כי אם לא תמצא המדינה פתרון אחר לא יהיה מנוס מהעלאת מחירי החשמל בשיעור של 20-30%

"חברת החשמל לא יכולה להתמודד בעצמה עם המשבר הפיננסי", כך טען היום יו"ר חברת החשמל, יפתח רון-טל, בוועידת אנרגיה ועסקים בכפר המכביה. רון-טל התייחס למשבר הפיננסי הפוקד את החברה בעקבות השיבושים בגז המצרי, ומעברה של חברת החשמל לשימוש בסולר במקומו. סך החובות של חברת החשמל עומד על כ-60 מיליארד שקל.

לדבריו, עלויות הדלקים, שהוערכו ב-9 מיליארד שקל לשנת 2011, תפחו לכ-14 מיליארד שקל בשל הצורך בשימוש בסולר, וב-2012 צופה חברת החשמל הוצאה על דלקים בסך 20 מיליארד שקל. רון-טל הוסיף כי דרושה העלאה בשיעור של 20-30% במחירי החשמל, או מציאת פתרון אחר על ידי המדינה.

רון-טל התייחס להתבססות ייצור החשמל על גז טבעי, וטען כי דרושות בחופי ישראל לפחות ארבע כניסות לגז הטבעי, וכן הקמת מאגרי גז אסטרטגיים, הן ברמה הלאומית והן עבור תחנות הכח הבודדות. כמו כן, התייחס לרפורמה המבנית לפי תוכנית "מצפן", הנדונה בגלגוליה השונים מאז 1996, ואמר כי הוא מקווה כי התוכנית, הכוללת ירידה של כ-2,000 עובדים ממצבת העובדים של חברת החשמל, תאושר בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully