וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווח נקי של 140 מיליון שקל לקבוצת דלק

מיכאל רוכוורגר

29.11.2011 / 13:18

קבוצת דלק בשליטתו של איש העסקים יצחק תשובה סיימה את הרבעון השלישי עם עלייה של 324% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד. יחולק דיווידנד בשווי 100 מיליון שקל

כשהצרות של החברה אחות דלק נדל"ן שעד לפני 3 שנים היתה בשליטתה כיום רחוקות מעיניה, סיימה קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה ובניהולו של אסי ברטפלד את הרבעון השלישי של 2011 עם רווח נקי של 140 מיליון שקל - קפיצה של כ-324% לעומת הרבעון המקביל.

הזינוק ברווח נבע בשל התוצאות החזקות שהציגה זרוע האנרגיה בארה"ב דלק יו.אס, שנהנתה מעלייה חדה מרווחי הזיקוק לצד תרומה של איחוד תוצאותיה של חברת Lion Oil . בנוסף, התוצאות הושפעו לחיוב מהתרומה של פעילות חיפושי והפקת נפט וגז של 68 מיליון שקל; תרומה של 17 מיליון שקל מפעילות הדלקים באירופה ו-8 מיליון שקל מפעילות תחנות שירותי הדרכים בבריטניה המופעלות באמצעות חברת רואדשף.

המגזרים הללו קיזזו את ההשפעות השלילות של הרעה בתוצאות בפעילות הדלקים בישראל, פעילות הרכב, הביטוח והפינסים וכן הוצאות מימון לא מיוחסות, הוצאות מסים ועוד. בעקבות התוצאות הודיעה על דלק על חלוקת דיווידנד נוספת לבעלי מניותיה של 100 מיליון שקל כשהנהנה הגדול מנה יהיה הבעלים תשובה שיקבל כ-65 מיליון שקל.

את תשעת החודשים הראשונים של 2011 סיימה דלק עם רווח נקי (המיוחס לבעלי המניות) של 451 מיליון שקל - עלייה של כ-49.3% לעומת התקופה המקבילה. אלו תוצאות טובות בהרבה מאלו שצפויה להציג חברת אחזקות נוספת גדולה - אי.די.בי אחזקות שבשליטת נוחי דנקנר ומשפחות מנור ולבנת.

הכנסות קבוצת דלק ברבעון השלישי של שנת 2011 גדלו בכ-30%, והסתכמו בכ-15.2 מיליארד שקל לעומת כ-11.7 מיליארד שקל ברבעון השלישי של שנת 2010.

קבוצת דלק הנה חברת אחזקות הפועלת בתחומי אנרגיה, תשתיות, רכב, פיננסים ועוד. דלק נסחרת לפי שווי שוק של כ-7.8 מיליארד שקל כשמנייתה אבדה בשנה האחרונה כ-21% .

מנכ"ל קבוצת דלק, אסי ברטפלד, אמר כי "ניתן ליחס את התוצאות הטובות לגיוון בתחומי פעילותה של הקבוצה אשר מאפשרים לנו לפזר סיכונים. בקופת החברה יתרת נזילות בסך של כ-1.4 מיליארד שקל, כאשר למרבית הנכסים אין כל שיעבוד מה שמעיד על חוסנה והאיתנות הפיננסית של הקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully