וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי בנק: הצמיחה בישראל תיפול מתחת ל-2%

דפנה מאור

29.11.2011 / 13:33

לאחר שבנק ישראל חזה צמיחה של 3.2% וה-OECD חזה לישראל צמיחה של 2.9% חוזים כלכלני סיטי בנק האטה כלכלית גדולה יותר. "העודף במאזן יהפוך לגירעון"

כלכלת ישראל, בהיותה כלכלה פתוחה שתלויה בסחר חוץ לצמיחתה, צפויה לספוג זעזוע חיצוני שיפגע בצמיחה ועלול להפוך עודף במאזן החשבון השוטף שנמשך שמונה שנים לגירעון - כך מזהירים כלכלני סיטי בדו"ח התחזית השנתית העולמית שלהם.

סיטי חוזה כי הצמיחה ב-2012 תיפול מתחת ל-2%, נמוך מתחזית של 3.2% של בנק ישראל ופחות מתחזית ה-OECD שפורסמה אתמול לצמיחה של 2.9%, בין היתר בשל חולשה בביקוש המקומי, שניכרת כבר במחירי הבתים. לחצים דפלציוניים ידרשו מבנק ישראל להפחית את הריבית, כפי שעשה אתמול ובדומה למהלכים שביצעה ברזיל אולם מנגד, הבנק מזהיר כי פיחות מהיר בשקל עלול למנוע מהלכי הורדה נוספים.

סיטי מציינת כי הבריחה הגלובלית מסיכונים דילגה על השקל הישראלי עד כה מכיוון שהמשקיעים התמקדו בבריחה ממטבעות של מדינות בעלות מאזנים פחות בריאים משל ישראל. אולם התחזית לשנת 2012 איננה משמחת: מחירי הנכסים בישראל יסבלו מתנודתיות עזה ב-2012 בשל הפגיעה החיצונית, שכבר ניכרת.

לצד החיובי, סיטי מציינת כי הגירעון בחשבון השוטף, הכולל את מאזן הסחר ומאזן ההשקעות של ישראל, יהיה קטן. עמדתה החיצונית של ישראל נשארת בריאה מאוד: יתרות מט"ח של 78 מיליארד דולר וחוב חיצוני שלילי, המייצר על פני זמן הכנסות מהשקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully