וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחזקות ההערכות: הנפקה לפייסבוק עד סוף השנה

29.11.2011 / 14:03

פייסבוק תבקש מהציבור לגייס הון של 10 מיליארד דולר לפי שווי חברה של יותר מ-100 מיליארד דולר. מדובר בהכפלת שווי החברה שהוערך בינואר

אחרי אינספור שמועות ודיווחים במהלך החודשים האחרונים, מתחזקות ההערכות שפייסבוק תגיש את המסמכים לקראת הנפקה ראשונה לציבור (IPO) עד סוף 2011. כך דיווחה היום רשת בלומברג, שציטטה מקור המקורב לחברה.

על פי הדיווח, פייסבוק תבקש מהציבור לגייס הון של 10 מיליארד דולר - הגבוה ביותר אי פעם מצד חברת טכנולוגיה לפי שווי חברה של יותר מ-100 מיליארד דולר. פייסבוק מחויבת בכל מקרה לצאת להנפקה משום שמספר בעלי המניות שלה עולה על תקרה של 500, אשר נקבעה על ידי רשות ני"ע בארה"ב.

אם אכן תנפיק פייסבוק מניות לפי שווי של יותר מ-100 מיליארד דולר, מדובר בהכפלת שווי החברה שהוערך בינואר, כאשר פייסבוק הודיעה על השקעה של 1.5 מיליארד דולר מצד גולדמן סאקס וקרנות השקעה נוספות. ב-2009 שיקפו ההשקעות בחברה שווי של 10 מיליארד דולר "בלבד".

"ברור לחלוטין שמדובר כאן בעלייה תלולה בהערכת השווי", אמר ג'וזף שוסטר, מנכ"ל אייפוקס שוסטר, חברת השקעות בהנפקות בורסה. "בפייסבוק מבינים כי זהו חלון הזדמנויות נכון עבורם לצאת לבורסה, והם לא ירצו לעשות את זה מאוחר מדי", הוסיף.

"ההנפקה של פייסבוק עדיין רחוקה מדי מכדי שאפשר יהיה לקבוע את הפרטים", סייגה ליסה בוייר, מנהלת בחברת קלאס-וי גרופ, העוסקת בייעוץ להנפקות. "אנחנו עוד לא בשלב שניתן לחזות במדויק מה יהיה שווי החברה ביום ההנפקה", אמרה.

דובר פייסבוק, ג'ונתן תואו, סירב לאשר את הפרטים.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully