וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המסחר באחד העם ננעל בירידות חדות

דרור רייך

29.11.2011 / 16:45

העיניים עוד נשואות לאירופה והמשקיעים לא ממהרים לבצע פעולות. אחרי יום מסחר במחזור נמוך ננעלה הבורסה התל אביבית בירידות שערים. ת"א 25 ירד ב-2.29%, מדד ת"א 100 השיל 1.82% מערכו

המסחר באחד העם נחתם בירידות שערים חדות, כאשר מדד ת"א 25 ירד ב-2.29% , מדד ת"א 100 השיל כ-1.82% מערכו, מדד הנדל"ן החסיר כ- 2.1%, ומדד הבנקים רשם את הירידה החדה ביותר של 4.26% בהובלת מניות לאומי ודיסקונט שירדו 4.8% ו-5.8% בהתאמה.

המניות הבולטות היום במסחר: החברה לישראל השילה 0.95% מערכה; חברות התקשורת טכני בזק וסלקום נחתכות ב-4.58% ו-3.31% בהתאמה; פרטנר ירדה בכ-4.51% פריגו הוסיפה לערכה כ-1.89% ואסם נחתכה ב-4.75%.

עידן אזולאי, מנכ"ל אפסילון ניהול קרנות נאמנות התייחס ליום המסחר ואמר כי "כולם מחכים לראות כיצד ייפתר המשבר באירופה. משם תצא הבשורה למשקיעים - לטוב ולרע. בבורסה הישראלית אנו עדים למסחר מאוד תנודתי במחזורים נמוכים, בפועל, לטעמי, המסחר הוא אקראי וחסר משמעות. לדוגמא בשוק הסולידי נוצר מצב שבו תתחיל תנועה לכיוון השחרים הארוכים, אך בפועל משקיעים עדיפים לרכוש איגרות חוב של צרפת שמדורגת ב-AAA. הפרש התשואה עומד על 0.3%, ולא כמו לפני מספר שבועות שההפרש עמד על יותר מ-1%".

כלכלני סיטי מזהירים את ישראל, בדו"ח התחזית השנתית העולמית בהיותה כלכלה פתוחה שתלויה בסחר חוץ לצמיחתה, כי היא צפויה לספוג זעזוע חיצוני שיפגע בצמיחה ועלול להפוך עודף במאזן החשבון השוטף שנמשך שמונה שנים לגירעון. סיטי חוזה כי הצמיחה ב-2012 תיפול מתחת ל-2%, נמוך מתחזית של 3.2% של בנק ישראל ופחות מתחזית ה-OECD שפורסמה אתמול לצמיחה של 2.9%, בין היתר בשל חולשה בביקוש המקומי, שניכרת כבר במחירי הבתים. לחצים דפלציוניים ידרשו מבנק ישראל להפחית את הריבית, כפי שעשה אתמול ובדומה למהלכים שביצעה ברזיל אולם מנגד, הבנק מזהיר כי פיחות מהיר בשקל עלול למנוע מהלכי הורדה נוספים.

לאחר המסחר אתמול, החליטה הוועדה המוניטרית של בנק ישראל בהתאם לתחזיות להוריד את הריבית במשק לחודש דצמבר ב-0.25% לרמה של 2.75%. זאת לאחר יציבות בחודשים אוקטובר ונובמבר, בהם נשארה הריבית ברמה של 3%.

"החששות של בנק ישראל מהחרפת המשבר באירופה והשפעתה על המשק המקומי הולכות ומתממשות. הבעיות באירופה ורצון לעמוד ביעד האינפלציה יביאו להורדת הריבית עוד פעם או פעמיים בחצי השנה הקרובה" כך אמר אורי גרינפלד, מנהל מחלקת המקרו בפסגות בהתייחסו להפחתת הריבית.

סוכנות דירוג האשראי פיץ' הורידה הלילה את תחזית הדירוג של ארה"ב לשלילית, בעקבות כישלון הוועדה בקונגרס לקיצוץ החוב הלאומי לגבש פתרון ארוך טווח. בכך מצטרפת פיץ' לשתי סוכנויות הדירוג הגדולות, S&P ומודי'ס, אשר כבר לפני מספר חודשים נתנו ביטוי להערכות הפסימיות שלהן בנוגע לכלכלת ארה"ב.

מניות במרכז

קבוצת דלק פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2011. החברה דיווחה על רווח נקי של 140 מיליון שקל - קפיצה של כ-324% לעומת הרבעון המקביל. בעקבות התוצאות, הודיעה על דלק על חלוקת דיווידנד נוספת לבעלי מניותיה של 100 מיליון שקל כשהנהנה הגדול מנה יהיה הבעלים תשובה שיקבל כ-65 מיליון שקל. עו"ד רנן גרשט, המחזיק באופן אישי במניות דלק נדל"ן , הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאישור תובענה ייצוגית בהיקף 720 מיליון שקל נגד יצחק תשובה, איליק רוז'נסקי ודירקטורים בהווה ובעבר בדלק נדל"ן.

רשת ויקטורי שבשליטת אייל ואברהם רביד (37.4%), היא רשת המזון היחידה עד כה שמדווחת על שיפור ברווחיותה וגידול ברווחיה. ויקטורי, שמונה 18 סניפים על שטח מכירה של 19 אלף מ"ר, הרוויחה 7 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2011 - גידול של 23.5% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2010. מכירותיה של החברה צמחו ב-9.6% ברבעון השלישי של 2011 בהשוואה לרבעון המקביל ב-2010 והסתכמו ב-157 מיליון שקל. הגידול במכירות נבע מפתיחת 5 סניפים חדשים מתחילת 2011 שקוזזה בירידה של 2.7% במכירות של חנויות זהות, כלומר חנויות שפעלו במתכונת מלאה הן ברבעון החולף והן ברבעון המקביל לו ב-2010.

חברת אורמת טכנולוגיות , בשליטת דיתה ויהודה ברוניצקי, נסחרת על רקע קבלת הזמנה לציוד עבור תחנת כח גיאותרמית בהיקף של 65 מיליון דולר בניו מקסיקו.

אפריקה ישראל הרוויחה 148 מיליון שקל ברבעון השלישי - כך עולה מהדו"חות הכספיים שפירסמה החברה הבוקר. הרווח הנקי מתחילת השנה הסתכם ב-230 מיליון שקל.

חברת מליסרון , בניהולו של משה רוזנבלום, פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים. ברבעון השלישי צמחו הכנסותיה של מליסרון מהשכרה, ניהול ואחזקה של נדל"ן להשקעה בכ-178% והסתכמו בכ-328 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 118 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

קבוצת ברן סיימה את הרבעון השלישי עם צמיחה של 9.6% בהכנסות ל-256.7 מיליון שקל עם זאת, הקבוצה הציגה רווח נקי של 6.7 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 31 מיליון שקל ברבעון המקביל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully