וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יופחתו 2% ממס הכנסה שמשלם מעמד הביניים

צבי זרחיה

30.11.2011 / 17:44

ועדת הכספים של הכנסת הורתה על הורדה בשיעור המס עבור אלו המשתכרים בין 8,000 ל-14 אלף שקלים בחודש. כמו כן, הועלה שיעור המס ב-2% למרוויחים מעל מיליון שקלים בשנה

מס ההכנסה למשתכרים בין 8,000 ל-14,000 שקל בחודש יופחת בשיעור של 2% החל מה-1 בינואר 2012 - כך החליטה היום (ד') ועדת הכספים, שאישרה להצבעה בקריאה השנייה והשלישית שינויים בחוק מס ההכנסה המעגנים את המלצות ועדת טרכטנברג.

הוועדה דרשה כבר במאי 2011, עוד לפני פרוץ המחאה החברתית והקמתה של ועדת טרכטנברג לבצע את השינויים הללו. ועדת טרכטנברג המליצה להקפיא את הפחתת המס הישיר ואילו ועדת הכספים קיבלה בעצם החלטה הפוכה בנושא זה.

עלות הפחתת מס ההכנסה היא כ-1 מיליארד שקל בשנה ולצורך כך ישקלו הצעות להעלות את המס על יבוא טלפונים סלולריים ולצמצם את הפטור ממס על רכישת סיגריות בדיוטי פרי.

לפי הצעת החוק שאושרה יינתנו 2 נקודות זיכוי במס לגבר בגין ילדים עד גיל 3, יינתנו הקלות באמצעות הפעלת מס הכנסה שלילי לנשים עובדות המשתכרות מתחת לסף המס. הטבה זו כוללת גם את מעמד הביניים, בעיקר לגבי זוגות שבהן רק הבעל עובד.

בניגוד לעמדת משרד האוצר, קיבלה הוועדה החלטה שלפיה הריבית על הלוואות שמעניק משרד השיכון לזכאי הדיור תופחת ב-1-2% ל-3-4% בשנה. משרד האוצר הודיע שיגיש הסתייגות לסעיף זה לכשיועלה החוק להצבעה במליאת הכנסת בקריאה השנייה והשלישית ביום ב' הקרוב.

עוד הוחלט שיוטל מס יסף בשיעור של 2% על מי שמשתכר מעל מיליון שקל בשנה. כמו כן, הפטור ממס על רווחי הון בגין משיכה חד פעמית של חסכונות עם הרווח על הריבית הועלה ליחיד מ-9,000 שקל ל-13,000 שקל בשנה, ולזוג מ-13,000 ל-16,000 שקל בשנה.

במקביל לאישור החוק יועלה לאישור המליאה צו המפחית את הבלו על הדלק ב-40 אגורות לליטר החל מה-1 בינואר 2012. גפני אמר כי "בפעם הראשונה הצלחנו לשנות את הדפוס הכלכלי הרגיל והוועדה עמדה לצד החלשים ומעמד הביניים".

הוועדה תקיים בשבוע הבא דיון סגור בהשתתפות שר הביטחון אהוד ברק במחנה הקרייה וזאת בנושא הקיצוץ בביטחון. בוועדה יופיע גם נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר שיתייחס להשלכות המשבר באירופה על המשק הישראלי. כמו כן, הועדה גם תעסוק בדמי הניהול המופרזים בקרנות הפנסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully