וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל: פתרון המשבר באירופה יקח שנים

סוכנויות הידיעות

2.12.2011 / 14:44

"עלינו לשנות את האמנות באיחוד האירופי, או ליצור אמנות חדשות, אם ברצוננו לפתור את המשבר", אמרה קנצלרית גרמניה בנאום בפני הפרלמנט הגרמני

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל חיזקה היום בנאום בפרלמנט הגרמני את יוזמת גרמניה וצרפת להידוק היחסים הכלכליים בין מדינות האיחוד, והביעה את התנגדותה לפתרונות קצרי טווח לפתרון משבר החובות המחריף.

ממשלת גרמניה הבהירה כי המשבר באירופה לא ייפתר במחטף. מדובר בתהליך שייקח שנים עד שייפתר", אמרה מרקל. "אנחנו צריכים משמעת תקציבית, ואנחנו זקוקים למכניזם יעיל לניהול המשבר. לכן עלינו לשנות את האמנות באיחוד, או ליצור אמנות חדשות", אמרה מרקל בנאום בפני חברי הפרלמנט הגרמני, שבוע לפני פתיחת פסגה נוספת של האיחוד האירופי, שתיערך בפולין.

מנגד, דחתה מרקל שוב את היוזמה להנפקת אג"ח אירופי משותף (יורו בונדס), ואמרה כי "הדיבורים על יורו בונדס לא תורמים לפיתרון. במקום זאת, גוש היורו זקוק ליציבות מסוג חדש, עם בקרה קפדנית יותר של התקציב ושל הטיפול בחובות.

אמש הציג נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, מפת דרכים של הרפורמות הנדרשות באיחוד האירופי כדי לפתור את משבר החוב בגוש היורו, הכוללת בין השאר סנקציות אשר יוטלו באופן אוטומטי על כל מדינה שלא תכבד את כללי האיחוד בתחום הגירעון התקציבי. "אם אנחנו רוצים שהיורו ישרוד, יש בפנינו רק ברירה אחת: עלינו להתנגד יחדיו ללא מחלוקות לכל אלו שמטילים ספק ביכולתו של היורו להתקיים ואלו שצופים את התפרקותו", אמר סרקוזי בנאום בעיר טולון שבדרום צרפת.

סרקוזי הוסיף כי בכוונתו להציג תוכנית מפורטת לשינוי אמנת האיחוד האירופי יחד עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ביום שני הקרוב בפאריס. לדבריו, צרפת וגרמניה חייבות להיות מאוחדות ולשמש כעמוד תווך של יציבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully