וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלולר נפתח לתחרות: רמי לוי משיק רשת סלולר

אמיתי זיו ורותי לוי

4.12.2011 / 9:03

רמי לוי ישיק מחר את הפעילות המסחרית של רשת הסלולר החדשה שלו. בכך יינתן האות לפתיחת שוק הסלולר בישראל לתחרות כאשר מפעילות נוספות צפויות להיות מושקות במהלך השנה הבאה

נקודת ציון היסטורית תתרחש השבוע בשוק הסלולר המקומי: אחרי שנים של שלוש מתחרות דומיננטיות בענף, שחולקות ביניהן נתחי שוק ומציעות מחירים דומים - התחרות מגיעה גם לישראל.

מחר תשיק רשת הסלולר החדשה של רמי לוי את הפעילות המסחרית במודל וירטואלי (MVNO), בנוכחות שר התקשורת משה כחלון. לוי מתכוון לשווק את הפעילות בסניפי רשת הקמעונות שבבעלותו, רמי לוי שיווק השקמה. בהמשך החודש תושק (באופן מצומצם) גם פעילות המתחרה Five (לשעבר סלראן) ובאופן הדרגתי ייכנסו לענף מתחרות נוספות ב-2012, כולל שתי מתחרות שיקימו רשת משלהן: מירס, שמקימה רשת חדשה שתפנה ללקוח הפרטי, וגולן-טלקום.

תכנית הסלולר של רמי לוי. TheMarker
תכנית הסלולר של רמי לוי/TheMarker

תוכנית התעריפים של רמי לוי תהיה מבוססת על תשלום חודשי של 14.9 שקל לחודש, תשלום של 20 אגורות לדקת שיחה ותשלום של 15 אגורות להודעת טקסט. הרשת תיתן גם פתרון מוזל לגלישה סלולרית, של 15 אגורות למגה-בייט.

רמי לוי תקשורת תציע את מכשיר הנוקיה 01-C2 למכירה, בעלות של 449 שקל. לא מדובר במחיר הנמוך ביותר לפי אתר זאפ, אך עלות זו בהחלט מגלמת את המחיר הממוצע בשוק - בשונה מהתמחור המקובל בחברות הסלולר הוותיקות שמוכרות את המכשירים הפשוטים דווקא, במחירים שעשויים להגיע ל-250% יותר מהמחיר הממוצע בשוק.

בעוד כשבועיים תנסה הרשת לתת פיתרון ללקוחות הסמארטפון ותשווק שני מכשירים נוספים של הענקית הסינית Huawei, עם מערכת ההפעלה אנדרואיד. מדובר במכשירים חכמים הפועלים בקטגוריית הדיסקאונט גם ברשתות הסלולר בחו"ל, והם זולים משמעותית מהמכשירים החכמים המובילים. הדגם הראשון (X1) צפוי להימכר ברשת רמי לוי תקשורת ב-699 שקל - מחיר גבוה יחסית למחירו בעולם שנע בין 380 ל-580 שקל. הדגם השני (X3) יימכר אצל לוי במחיר דומה למחירו בעולם 799 - שקל. המכשירים האלה אינם נמכרים בישראל ורשת רמי לוי תשווק אותם באופן בלעדי. חברות הסלולר הקיימות לא מתכוונות להישאר אדישות לאיומים החדשים. במקרה או שלא במקרה, ביום שלישי השבוע תשיק פרטנר תוכניות תמחור חדשות תחת המיתוג Clear, מהלך שילווה בקמפיין נרחב. לידי TheMarker הגיעו פרטי התוכניות החדשות, והן נחשפות כאן לראשונה.

מדובר בשש חבילות שמיועדות למגזר הפרטי וטווח המחירים שלהן הוא 100-350 שקל בחודש. חבילות אלה מגלמות ירידה של עד 40% מהמחיר, בהשוואה לתוכניות שהחברה מציעה כיום תחת המותג Orange4U.

זיכוי בכל מחיר

צעד מעניין שעושה פרטנר כדי לפשט את התוכניות הוא שינוי מודל הזיכוי על המכשיר. עד כה הנהיגה החברה הסדר זיכוי לפי מכשיר: מנוי שרכש מכשיר חכם, כמו אייפון או גלקסי, היה מחויב לעמוד בדרישות מחמירות של שימוש שהביאו לחשבונית של יותר מ-250 שקל. אם הלקוח לא עמד בדרישות אלה - הוא לא היה זכאי להחזר כלל.

עתה, בכל התוכנית מנהיגה פרטנר זיכוי כספי שיינתן לכל מכשיר שעליו תוצג חשבונית כלשהי (בין אם נרכש בפרנטר או מחוצה לה). גובה הזיכוי ייקבע בהתאם לאופי התוכנית - לקוח שיצטרף לתוכנית של 120 דקות יזכה ל-39 שקל זיכוי; לקוח שיצטרף לתוכנית של 450 דקות יקבל זיכוי של 49 שקל; ולקוח כבד שיצטרף לתוכנית של 850 דקות, יקבל החזר של 69 שקל. ההטבה ניתנת ללא הגבלת זמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תכנית הסלולר של רמי לוי. TheMarker
תכנית הסלולר של רמי לוי/TheMarker

כמו כן, בתוכניות החדשות הלקוחות לא ישלמו על חריגה מחבילת הגלישה (חריגה שעליה שילמו עד כה עד מאות שקלים) - פרטנר פשוט תאט את קצב הגלישה ללקוח שחורג מגבול חבילת הגלישה שלו, במקום לגבות תשלום על החריגה.

המוטיבציה בפרטנר להשקת החבילות החדשות היא גם התחרות החדשה, אך גם רצון לפשט את התוכניות והחבילות כדי לצמצם את מספר הפניות הטלפוניות למוקדים - לקראת צמצום כוח האדם שמתכוונת החברה לעשות במערך השירות והתמיכה.

פלאפון עשויה לתת את תשובתה לתחרות המתפתחת כבר ביומיים הקרובים, ויש להניח שגם סלקום לא תישאר מאחור.

לא נופלים בין החבילות

חברות הסלולר הוותיקות מצהירות כבר זמן רב על כוונותיהן לפשט את התוכניות ולקצר את החשבונית ללקוח. אלא שבמקביל להצהרות הן עדיין מוכרות תוכניות קבועות ובתוכן מספר קבוע של דקות וסמסים - מה שהופך את הניסיונות להשוות ביניהן לכמעט בלתי אפשריים.

התוכניות החדשות של פרטנר, לדוגמה, מציעות בין היתר 120 דקות שיחה, 200 דקות, 450 דקות או 850 דקות - וגם נפח הגלישה שהוצמד לחבילות אינו קבוע. המשמעות היא שכל לקוח שנופל במרווח שבין החבילות הקבועות עשוי להינזק, וכל חודש שבו הלקוח אינו מנצל את מלוא הדקות והסמסים בחבילה שלו, הוא עשוי לגלות שלא עשה עסקה כל כך טובה. נכון למועד זה שלוש חברות הסלולר עדיין מנהיגות החזרים והנחות בתנאים שונים, ויש לעקוב אחריהן מדי חודש בחודשו.

חברות הסלולר הרגילו אותנו שבשביל ליהנות מהאפשרות של "לא דיברת - לא שילמת" על הלקוח לספוג עלויות גבוהות במיוחד. באתר סלקום מעודכנת תוכנית כזו בעלות של 29 שקל דמי מנוי חודשיים, 69 אגורות לדקה ו-65 אגורות לסמס.

הפער הדרמטי בין התוכנית הבודדת שמציע רמי לוי לבין עשרות התוכניות המוצעות במקביל בחברות הסלולר הוא האפשרות לשלם לפי צריכה, ולא בתעריפים מופקעים. לקוח שמדבר בפועל 300 דקות ושולח 250 סמסים ייאלץ להצטרף בעל כורחו לתוכנית של 450 דקות של פרטנר ולשלם עבורה 130 שקל - בעוד שאם יצטרף לרמי לוי ישלם 112 שקל.

לקוח שמשוחח 120 דקות בחודש ושולח 120 הודעות טקסט ישלם בפרטנר 100 שקל, בעוד שאצל רמי לוי ישלם 57 שקל. עבור 200 דקות שיחה ו-200 הודעות טקסט הלקוח ישלם בפרטנר 115 שקל ואצל רמי לוי 85 שקל. יש לציין שנתונים אלה לא כוללים את תעריפי החריגה מהתוכניות שתנהיג פרטנר, שניתן להעריך כי יהיו גבוהים מ-20 אגורות לדקת שיחה.

התוכנית של רמי לוי מתאימה ללקוחות קטנים אך גם ללקוחות שאינם משתמשים בכל האפשרויות של החבילה. כך למשל, לקוחות שאינם נוהגים לשלוח הודעות טקסט יכולים לשוחח 600 דקות בעלות 135 שקל - עלות הדומה ל-450 דקות (ושירותים נוספים שהלקוח אינו צריך) בהצעות החדשות של פרטנר.

עם זאת, רמי לוי אינו אטרקטיבי בכל מצב. למשתמש ביותר מ-300 דקות שיחה ו-300 הודעות ההצעה של רמי לוי כבר אינה משתלמת. גם ללקוחות שצורכים גלישה סלולרית באופן עקבי - כדאי, ככל הנראה, להתמיד ולהישאר בחברות הוותיקות.

  • עוד באותו נושא:
  • רמי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully