וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם ננעל בירידות קלות

דרור רייך

4.12.2011 / 16:56

אחרי יום מסחר במחזור נמוך של 540 מיליון שקלים ננעלה הבורסה התל אביבית בירידות שערים קלות. מדד ת"א 25 ירד ב-0.1% ואילו מדד ת"א 100 ירד ב-0.2%

למרות היפוך המגמה באחד העם, יום המסחר הראשון של השבוע נחתם בירידות שערים במחזור נמוך של כ-540 מיליון שקל. מדד ת"א 25 ירד בכ-0.1%, ומדד ת"א 100 החסיר כ-0.2%, מדד הבנקים ירד בכ-0.35% ומדד הנדל"ן הוביל את הירידות והשיל כ-0.9% מערכו.

בגזרת המניות בולטות לרעה מניית אאורה שירדה ב-21%, לאחר שבשבוע שעבר רשמה הפסד של 45 מיליון שקל ברבעון השלישי. טבע אבדה כ-1.4% ואילו פריגו המשיכה לעלות ב-2.3% לאחר שעלתה כבר ב-60% מתחילת השנה.

בשוק הסולידי נרשמה מגמה מעורבת. מדד התל בונד 20 ירד ב-0.03%, תל בונד 40 הוסיף 0.04% לערכו ואילו תל בונד 60 נחתם בירידה של 0.01%.

עידן אזולאי מבית ההשקעות אפסילון התייחס ליום המסחר ואמר "הצעד המשולב של הבנקים המרכזיים בשבוע שעבר הסיר לחלוטין את סיכון הנזילות של המערכת הפיננסית באירופה. בנוסף לכך, יש צפי שראשי גוש האירו יחליטו השבוע על מתווה חדש ומחייב של מדיניות פיסקלית של המדינות החברות בגוש, מה שעשוי לסלול את הדרך למעורבות גדולה יותר של הבנק האירופאי המרכזי בשוק האג"ח".

עוד הוסיף אזולאי כי "לפעולה משולבת כזו יכול להיות אפקט חיובי על השווקים בכך שהוא יסיר לזמן מסויים את החשש מפני התפרקות הגוש. בנוסף, התערבות גבוהה יותר של ה ECB (הבנק המרכזי האירופי) תאפשר לאיטליה וספרד ליישם את השינויים והרפורמות ותייתר מבחינתם את הצורך לפנות לשווקי האג"ח לצורך מימון פעולותיהם השוטפות".

ביום שישי הפתיעו לחיוב נתוני המקרו מכיוונה של ארה"ב, כאשר שיעור האבטלה ירד בחודש שעבר ל-8.6% - רמתו הנמוכה ביותר מאז חודש מארס 2009, לעומת 9% בחודש הקודם. הבורסה בוול סטריט הגיבה באדישות. מדד דאו ג'ונס נסגר כמעט ללא שינוי. מדד S&P 500 נסגר ללא שינוי, אך השלים זינוק שבועי של כ-8%, ומדד נאסד"ק נסגר אף הוא כמעט ללא שינוי.

שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר יגיע השבוע לאירופה כדי ללחוץ על מנהיגי אירופה וראשי הבנקים המרכזיים לרסן את משבר החוב בהקדם. לארה"ב אין תכניות להלוות כספים לקרן המטבע הבינלאומית (IMF) כדי לעזור להרגיע את המשבר. גייתנר ייפגש עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, ראש ממשלת איטליה מריו מונטי ונגיד הבנק המרכזי של אירופה מריו דראגי במהלך ביקורו.

מניות במרכז המסחר

ענקית התוכנה הישראלית נייס מערכות , ספקית התוכנות לניהול קשרי לקוחות וניהול סיכונים בגופים פיננסיים וביטחוניים, הודיעה כי חתמה על הסכם לרכישת Merced Systems האמריקאית, העוסקת באספקת פתרונות לניהול ביצועים בארגוני שירות ומכירות, תמורת 150 מיליון דולר. בנוסף סוכם בעסקה, כי נייס תשלם עד ל-20 מיליון דולר נוספים במזומן לחברה הנרכשת, אם ביצועי מרסד ישיגו מטרות מסוימות שנקבעו מראש ובכפוף להתקיימותם של תנאים מסוימים. העסקה צפויה להיסגר במהלך חודש פברואר.

מחר תשיק רשת הסלולר החדשה של רמי לוי את הפעילות המסחרית במודל וירטואלי (MVNO), בנוכחות שר התקשורת משה כחלון. לוי מתכוון לשווק את הפעילות בסניפי רשת הקמעונות שבבעלותו, רמי לוי שיווק השקמה. בהמשך החודש תושק (באופן מצומצם) גם פעילות המתחרה Five (לשעבר סלראן) ובאופן הדרגתי ייכנסו לענף מתחרות נוספות ב-2012, כולל שתי מתחרות שיקימו רשת משלהן: מירס, שמקימה רשת חדשה שתפנה ללקוח הפרטי, וגולן-טלקום.

שותפות מודיעין אנרגיה דיווחה הבוקר על פוטנציאל לתגלית נפט וגז טבעי מול חופי חדרה. החברה דיווחה על 1.4TCF גז טבעי בהסתברות של 25% ו-133 מיליון חביות נפט ברות הפקה בהסתברות של 25%-29%.מדובר במבנה תת-ימי הממוקם כ-30 ק"מ מערבית לקטע החוף שבין חדרה לחיפה, בשטח רישיון "ים חדרה". בינואר השנה סיימה מודיעין סקר סיסמי תלת-ממדי (3D) בשטח בעלות של כ-4.1 מיליון דולר. מנכ"ל מודיעין, רון מאור, טס בשבוע שעבר ליוסטון, טקסס, כדי לקבל את תוצאות פענוח הנתונים.

סלקום תחל בקרוב במהלך פיטורים של כ- 140 עובדי מטה, וזאת כחלק מהליך המיזוג עם חברת 013 נטוויז'ן. על המהלך יודיע היום במכתב לעובדים המנכ"ל הנכנס, ניר שטרן.

כיל חתמה על הסכם הלוואה עם קבוצה של 7 בנקים בינלאומיים - סומיטומו, Mitsubishi-BBVA ,HSBC , Rabobank ,Commerzbank Tokyo ו-סיטי. הבנקים יעמידו לכיל קו אשראי בהיקף של 650 מיליון דולר ל-5 שנים. הריבית על קו האשראי היא ליבור + 1.0% וכאשר יעלה ניצול קו האשראי על 215 מיליון דולרף תיגבה מכיל תוספת ריבית של 0.2%-0.4%.

חברת אלביט מערכות שבשליטת מיקי פדרמן, זכתה בחוזה מסגרת ל-5 שנים בהיקף כספי של עד 38.5 מיליון דולר מסוכנות הלוגיסטיקה של חיל האוויר האמריקאי. אלביט מערכות תייצר מכלולי מודולים אלקטרוניים למערכות תצוגה שמותקנות בכל מטוסי ה F-16 בלוק 30 ו-50.

אביב ארלון הודיעה היום כי תרכוש 6 מרכזים מסחריים בארה"ב ב-90 מיליון דולר. המרכזים מתפרשים בשטח של כ-108 אלף מ"ר. המרכזים ממוקמים במרילנד, קליפורניה, טנסי, מערב וירגי'ניה ואורגן. הרכישה תתבצע על ידי חברה בת של אביב ארלון.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully