וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת הסלולר של רמי לוי - כל מה שרציתם לדעת

אמיתי זיו

5.12.2011 / 8:47

רמי לוי משיק את רשת הסלולר הוירטואלית שלו. כמה זה יעלה? האם תהייה חבילת גלישה? האם יהיה כיסוי נאות? כל מה שרציתם לדעת על הרשת החדשה ובעיקר - האם זה כדאי?

"רגע, לא הבנתי, רמי לוי מקים חברה סלולרית? ההוא מהסופרים? מה הקשר?". השאלה הזו צצה ועולה בהרבה שיחות סלון באחרונה, ועמה עוד מגוון שאלות שקשורות למיזם המסקרן - שיושק היום.

רמי לוי מקים רשת סלולרית?

כן. זה אולי מפתיע אבל זו עובדה. בעולם אגב, זה מקובל מאוד שחברות מתחומי הקמעונות מספקות גם שירותי סלולר. לרשתות הענק Carrefour ו-Tesco למשל, יש גם פעילות סלולר. חברת הסלולר של לוי תהיה חברת סלולר וירטואלית - כלומר חברה ללא תשתית אנטנות משלה, שמשדרת דרך אנטנות של חברת סלולר קיימת, המכונה גם חברה מאחרת - פלאפון במקרה של רמי לוי, שעמה הגיע לוי לעסקה שבמסגרתה הוא קונה מפלאפון דקה במחיר של כ-14 אגורות.

תכנית הסלולר של רמי לוי. TheMarker
תכנית הסלולר של רמי לוי/TheMarker

רשת וירטואלית - זה צריך להפריע לי?

בכלל לא. למעשה, רמי לוי ייתן כיסוי קליטה כפי שמספקת רשת פלאפון, שהוא כרגע הטוב במדינה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

האם הוא ימכור מכשירים?

בהחלט. כפי שנחשף אתמול ב-TheMarker, רמי לוי תקשורת תשווק מכשירים - החל במכשירי נוקיה פשוטים במחיר של 450 שקל (לדגם C2) ועד מכשירי סמארטפון אנדרואיד במחיר של 800 שקל. הרשת מתכוונת להרחיב עם הזמן את מגוון המכשירים שעל המדף. בניגוד לחברות סלולר אחרות הרשת לא תספק זיכוי על המכשיר, אך תפרוס תשלומים ללקוח על פי רצונו ובכל מקרה מחיר המכשירים יהיה נמוך בהשוואה לענף הסלולר.

האם המכשיר הקיים שלי יפעל על רשת רמי לוי?

זה תלוי. רמי לוי מתארח על רשת פלאפון. זו רשת חדשה יחסית, מדור 3, ולכן מכשירים ישנים לא יעבדו על רשת פלאפון, ומכאן שלא יעבדו על רשת רמי לוי. בכל מקרה, לוי מתכוון למכור גם כרטיסי SIM בלבד למי שמעוניין לרכוש את המכשיר שלא דרכו.

כמה זה עולה?

לוי, מהפכן לא קטן בתחום הקמעונות, מתכוון להיות שחקן דיסקאונט גם בסלולר. מחיר דקת שיחה אצלו יהיה 20 אגורות, מחיר הודעות טקסט 15 אגורות, והתשלום החודשי הקבוע יהיה 14.9 שקל.

מה לגבי חבילות גלישה?

לקוח שגולש מעט יוכל לגלוש במודל מזדמן (בלי חבילת גלישה משולמת מראש) ובעלות של 15 אגורות למגה. לקוח הגולש פחות מהממוצע משתמש בערך ב-100 מגה בחודש, וישלם אצל לוי כ-15 שקל בחודש. זה זול אם נזכור שכבר לפני כמה שנים חבילות הגלישה המינימליות ביותר בחברות הסלולר עלו 25 שקל לחודש. לקוח "כבד" יוכל לרכוש אצל לוי חבילה של 5 ג'יגה, שהיא למעשה כמעט חבילה ללא הגבלה, במחיר של 55 שקל לחודש - גם די זול.

אוקי, מה הקאץ'?

אין קאץ'. לוי הוא שחקן מחיר. לדבריו האסטרטגיה שלו היא "למכור הרבה ולהרוויח מעט".

האם זה כדאי לי?

התוכניות של לוי מבוססות על שימוש, ולא על חבילה משולמת מראש. ככאלה, הן טובות בעיקר ללקוחות קלים. עבור לקוחות כבדים, החבילות אצל שלוש החברות הגדולות - אטרקטיביות יותר. חברות אלה כמעט ולא מציעות כיום פתרון טוב למי שמדבר מעט. התוכניות החדשות של פרטנר, למשל, ישתלמו עבור מי שמדבר 300 דקות בחודש ולא גולש, וסביב ה-200 דקות בחודש עבור לקוח גולש. עד רף השימוש הזה הרשת של לוי יותר אטרקטיבית - מעבר לרף השימוש הזה, החבילות החדשות של פרטנר אטרקטיביות יותר.

איך רמי לוי ירוויח במחירים כאלה?

איך לוי מרוויח בעסקי הקמעונות שלו עם מחירים נמוכים בהרבה משל המתחרים? הוא לא מחזיק משרדים מפוארים, הוא לא מכלכל דירקטוריון שמן ואין לו 12 סמנכ"לים עם משכורות מנופחות ורכב צמוד. לוי גם משקיע מעט מאוד בפרסום ושיווק. את אותה מתכונת רזה ויעילה הוא יעתיק גם לסלולר.

מה לגבי שירותי תמיכה?

כן. לוי הקים אופרציה של מערך תמיכה קטן והתקשר עם מעבדות לתיקון מכשירים. אין סיבה להניח מראש שלוי ייתן שירות רע או טוב בעסקי הסלולר שלו. גם במקרה הזה: ימים יגידו.

איך מצטרפים? וממתי?

מהיום, בכל סניף של רמי לוי. חלק מהחיסכון של לוי הוא שאינו מקים עמדות מכירה במדינה ובמרכזי קניונים (ובנדל"ן יקר), אלא מקים חנויות סלולר קטנות בתוך או בצמוד לסניפים שלו. אותו דבר הוא כבר עושה עם רשת "בורגר השקמה", "פיצה השקמה" ורשת הבגדים "יפי'ז".

מה יעשו המתחרות?

ריח התחרות כבר באוויר, והמפעילות יצטרכו לנקוט כמה צעדים בכדי להתמודד איתה. חלקן או כולן ישיקו תוכניות תעריפים חדשות; הן יחלו בקמפיין מאסיבי בכדי להבליט את המותג שלהן מול האלטרנטיבה; ובנוסף, לפחות בסלקום ובפלאפון יש תוכניות מגירה להשיק מותגי משנה חדשים ומוזלים, שיתחרו ראש בראש במותג של לוי. בסלקום המותג ייקרא Basic וישווק בסניפי שופרסל, בפלאפון הוא ייקרא Me.

אני מחזיק במניית רמי לוי שיווק השקמה - המהלך עושה טוב לחברה?

ימים יגידו וצריך להיות זהירים בתשובה. לוי הולך למיזם שההשקעה בו אינה גדולה עבור חברה שהמחזור שלה הוא 2 מיליארד שקל בשנה. לוי צופה למיזם רווח דומה לרווח שמייצרים הסופרים שבבעלותו. למיזם תועלות רבות לעסקי הליבה של לוי: הסלולר יאפשר לו למשוך הרבה אנשים לסופרים שלו, הוא יחזק את מעמדו כ"אביר הצרכנים" והמיזם יאפשר לו גם לבנות מאגר מידע של לקוחות שאליהם הוא יוכל לפנות בהצעות ממוקדות - למשל לשלוח להם קופונים סלולרים על מבצעים עדכניים. אלה בדיוק המניעים של רשתות קמעוניות בעולם להיכנס לעסקי הסלולר.

  • עוד באותו נושא:
  • רמי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully