וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל: מעלים מחירים - ומחלקים מתנות

איתי טרילניק

5.12.2011 / 10:28

חברת החשמל דורשת סיוע תזרימי של ארבעה מיליארד שקלים ומבקשת להעלות תעריפי החשמל ב-30%. זה לא מונע ממנה לערוך מכרז לרכישת חנוכיות כסף טהור כמתנה לעובדיה - בשווי מיליון שקלים

בעוד שחברת החשמל מהלכת איימים על הממשלה ורומזת כי תפחית את תפוקת החשמל אם לא יאושר ייקור של 30% בתעריף החשמל וסיוע תזרימי של 4 מיליארד שקל - מתברר שבכל הקשור למימון מתנות חג לעובדים, העסקים בחברה מתנהלים כבשגרה. בימים אלה מקיימת החברה מכרז לרכישת חנוכיות עשויות כסף טהור - שאותן היא צפויה לחלק לעובדיה הוותיקים.

מדובר במכרז לרכישת 350 חנוכיות עשויות כסף טהור בעלות מקסימלית של 1,900 שקל לחנוכייה (כולל מע"מ), עם אופציה להגדלת הרכישה ב-193 חנוכיות נוספות ב-2013. אלה יחולקו לעובדים בעלי ותק של 35 שנים לפחות בעלות כוללת שעשויה להגיע למיליון שקל.

במסמכי המכרז, שפירסמה החברה ב-23 בנובמבר, מפורטות דרישות טכניות מדוקדקות עבור החנוכיות שיירכשו. כך למשל, עליהן להיות עשויות מכסף טהור (92.5%) ובגודל של 31X31 ס"מ. עיצוב החנוכייה יהיה כך ש"ציפוי כותרות הקנים לא ישחיר בעת הדלקת הנרות", ויודבק עליה הכיתוב "בהוקרה מחברת החשמל". הספק יידרש להעניק אחריות של שנתיים ויתחייב לתקן את החנוכיות בבית מלאכה בישראל בתוך 7 ימי עבודה מיום המסירה. החברה דאגה גם למקרה שבו ישתנה מחיר הכסף עד לאספקת החנוכיות בדצמבר 2012 ו-2013. כך, אם ישתנה מחיר הכסף ב-20% ממחירו בעת חתימת החוזה, יוצמד מחיר החנוכיות למחיר הכסף בבורסת המתכות שבלונדון בשיעור של 70%.

דירוג ההצעות יתבצע בשני שלבים ויתבסס בעיקר על התרשמותם הסובייקטיבית של חברי ועדת המכרזים. עיצוב החנוכייה יקבל משקל של 60%, ואילו משקל החנוכייה יהווה 40% מהציון, כשהחנוכייה הכבדה יותר תזכה לניקוד גבוה יותר. החנוכיות שיעברו את השלב הטכני בציון 70 ומעלה יעלו לשלב המחיר. בשלב זה מחיר החנוכייה יקבל משקל של 70%, ויתווסף לציון הטכני, שישוקלל בשיעור 30%. עם זאת, במקרה שהחנוכייה הזוכה במכרז לא תמצא חן בעיני החברה, סעיף 16.5 למכרז קובע כי "חברת החשמל אינה מתחייבת לקבל את ההצעה הזולה ביותר, או כל הצעה שהיא", והיא תוכל לבטל את המכרז ולצאת למכרז חדש.

שי זה לחג החנוכה מצטרף למתנות בסך כ-30 מיליון שקל שקיבלו השנה 18 אלף עובדי החברה וגמלאיה. מתוך סכום זה מימנה החברה 20 מיליון שקל, ואת היתר מימנה קופת ועד העובדים.

בדו"ח הרבעוני האחרון של חברת החשמל נכתב כי הוצאות הנהלה וכלליות של החברה גדלו מתחילת השנה בכ-19% לעומת התקופה המקבילה, והסתכמו ב-550 מיליון שקל. בישיבת הדירקטוריון האחרונה, שבה אושר תקציב החברה ל-2012, אמר מנכ"ל החברה אלי גליקמן: "מצבה הפיננסי של החברה מחייב קיצוצים נרחבים ומקיפים בכל תחומי פעילות החברה".

מחברת החשמל נמסר: "נהוג בחברה מזה שנים רבות להעניק חנוכייה כשי הוקרה לעובדים ותיקים שהגיעו ל-35 שנות עבודה. המכרז הנדון יצא לפני כמה חודשים לפני שהוחלט על קיצוצים בתקציב. עתה, בעקבות מצבה הפיננסי הקשה של החברה, החליט המנכ"ל להקפיא את המכרז לשי ולהסתפק השנה בטקס הוקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully