וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריחת הזרים: פדו השקעות של 1.3 מיליארד שקל

רם עוזרי

5.12.2011 / 11:50

מאז חודש מאי פדו המשקיעים הזרים סכום של 4.2 מיליארד שקל. החודש, בניגוד לחודשים קודמים לא העבירו המשקיעים את פדיונותיהם לשוק האג"ח הממשלתיות

תושבי החוץ ממשיכים לממש את השקעותיהם בשוק המק"מ הישראלי, כאשר בניגוד לחודשים האחרונים, הם אינם מעבירים את השקעותיהם לשוק האג"ח הממשלתיות. באוקטובר, פדו הזרים מק"מ (מלווה קצר מועד) בשווי 1.6 מיליארד שקל. רק חלק קטן מכך, 330 מיליון שקל, הושקעו בשוק האג"ח הממשלתי. כך עולה מנתונים שמפרסם היום בנק ישראל.

הפדיונות של אוקטובר מצטרפים למגמת הפדיונות של החודשים האחרונים. בכל אחד מחודשים מאי-ספטמבר היו פדיונות נטו של הזרים בשוק המק"מ. בסה"כ פדו הזרים בחודשים אלו 4.2 מיליארד שקל, כאשר השיא נרשם בחודש יולי עם פדיונות של מעל 2 מיליארד שקל.

במקביל, בכל אחד מהחודשים הנזכרים, נרשמו השקעות חיוביות נטו של זרים בשוק האג"ח הממשלתיות. אלה הסתכמו ב-3.6 מיליארד שקל, כך ש"בריחת הכסף הזר" הממוצעת בחודשים אלה היתה 120 מיליון שקל בחודש בלבד. בחודש אוקטובר, כאמור, ברח משוק המק"מ והאג"ח כסף זר בשווי של 1.3 מיליארד שקל.

עוד עולה מהנתונים שמפרסם בנק ישראל, כי בשוק המניות נרשם מימוש של תושבי חוץ בהיקף של 1.2 מיליארד דולר. ואולם, רוב המימוש הוא תוצאה של עסקת המכירה של מכתשים אגן, מקבוצת איי.די.בי, לחברה כמצ'יינה הסינית. כתוצאה מעסקת המכירה, ההשקעה הפיננסית של תושבי חוץ במנית החברה הפכה להיות השקעה ישירה בחברה סינית, כך שהיקף ההשקעות הישירות בישראל גדלה כתוצאה מכך ב-1.4 מיליארד.

תמונת המראה של השקעות תושבי החוץ בישראל היא השקעת תושבי ישראל בחו"ל. מנתוני בנק ישראל עולה כי הגופים המוסדיים ממשיכים לנהור להשקעות בחו"ל. בחודש אוקטובר הסתכמו ההשקעות נטו של תושבי ישראל במניות זרות בחו"ל בכ-600 מיליון דולר, מתוכם 500 מיליון דולר הושקעו על ידי המשקיעים המוסדיים.

בשוק האג"ח השקיעו תושבי ישראל נטו באג"ח סחיר בחו"ל כ- 170 מיליוני דולרים. ההשקעות בוצעו ע"י משקיעים המוסדיים והמגזר העסקי וקוזזו בחלקן ע"י מימושים של משקי הבית. ההשקעות הישירות בחו"ל - בחודש אוקטובר נרשמו מימושים נטו של כ- 210 מיליון דולרים בהשקעות הישירות בחו"ל, אשר התרכזו בעיקר בענפי הבנקאות והכימיה. ממוצע ההשקעות החודשי נטו באפיק זה מסתכם, מתחילת השנה, בכ-100 מיליון דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully