וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: S&P שוקלת הורדת דירוג לגוש היורו

6.12.2011 / 8:53

על פי גורמים בכירים בסוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P), צפויה הסוכנות לפרסם אזהרת דירוג לכל מדינות גוש היורו - כולל לכלכלות החזקות כמו גרמניה וצרפת

שעות אחדות לאחר האופטימיות שנסכו בשווקים מנהיגי גרמניה וצרפת עם הודעתם על כינון אמנה חדשה לאירופה, עומדות כלכלותיהן בפני הורדת דירוג היסטורית, שעלולה לטלטל את השווקים ביבשת ובעולם כולו. סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) צפויה לפרסם בקרוב אזהרת דירוג אשראי לכל מדינות גוש היורו, ובתוכן לשש מדינות בעלות דירוג מושלם (AAA), הכוללות את שתי הכלכלות הגדולות ביבשת - גרמניה וצרפת, כך דיווחו הערב אתרי "פיננשל טיימס" ובלומברג, על פי מקורבים לסוכנות. מ-S&P לא נמסרה תגובה לדיווח בבלומברג.

משמעות אזהרת הדירוג היא כי קיים סיכוי של 50% שכל אחת מהמדינות תספוג הורדה בדירוג האשראי ב-90 הימים הבאים. על פי הדיווח, S&P מזהירה את המדינות כי תוריד את דירוג האשראי שלהן אם חוות הדעת של האנליסטים של הסוכנות תהיה שלילית. בין ששת המדינות המדורגות AAA, אשר עלולות לספוג הורדת דירוג לרמה של AA+, נמצאות מלבד גרמניה וצרפת גם הולנד, אוסטריה, פינלנד ולוקסמבורג.

לפי הדיווח, S&P הודיעה לממשלות כי תשלים את הסקירה שלה "בהקדם האפשרי" לאחר פסגת האיחוד האירופי בסוף השבוע. "לדעתנו, היעדר היכולת של מקבלי ההחלטות באירופה לקדם פתרונות תרמה להתפשטות המשבר הפיננסי, ומשקפת חולשה מבנית בתהליך קבלת ההחלטות בגוש היורו ובאיחוד האירופי", נכתב בהודעת סוכנות הדירוג.

לגבי גרמניה, אמרה S&P כי היא מודאגת "מההשלכות השליליות האפשריות של מה שנראה כבעיות פוליטיות, פיננסיות ומוניטריות מעמיקות באיחוד המוניטרי והכלכלי של אירופה".

הורדת דירוג לגרמניה וצרפת עלולה להוות מכה קשה ביותר למאמציהם של מנהיגי אירופה, ובראשם קנצלרית גרמניה מרקל ונשיא צרפת סרקוזי, להחזיר את ביטחון המשקיעים לשוקי אירופה ולבלום את הידרדרות תשואות האג"ח של המדינות בגוש היורו. הערב הודיעו מרקל וסרקוזי על הצורך בכינון אמנה חדשה באיחוד האירופי על מנת לבלום את המשבר באירופה. השניים יציגו את תכניתם בפסגת האיחוד האירופי שתיערך בסוף השבוע בבריסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully