וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P מזהירה: נוריד דירוג האשראי למדינות היורו

6.12.2011 / 10:08

מדינות גוש היורו, ובהן שש מדינות בעלות דירוג אשראי מושלם של AAA, וזהרו על ידי סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) כי דירוגן בסכנה

סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) פירסמה הלילה אזהרת דירוג אשראי לכל מדינות גוש היורו, ובהן לשש מדינות בעלות דירוג מושלם (AAA), הכוללות את שתי הכלכלות הגדולות ביבשת - גרמניה וצרפת.

משמעות אזהרת הדירוג היא כי קיים סיכוי של 50% שכל אחת מהמדינות תספוג הורדה בדירוג האשראי ב-90 הימים הבאים. S&P הזהירה את המדינות כי תוריד את דירוג האשראי שלהן אם חוות הדעת של האנליסטים של הסוכנות תהיה שלילית. בין ששת המדינות המדורגות AAA, אשר עלולות לספוג הורדת דירוג לרמה של AA+, נמצאות מלבד גרמניה וצרפת גם הולנד, אוסטריה, פינלנד ולוקסמבורג.

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בתום ועידת פסגה בארמון האליזה בפריז. רויטרס
"היעדר היכולת של מקבלי ההחלטות באירופה לקדם פתרונות תרמה להתפשטות המשבר הפיננסי". מרקל וסרקוזי/רויטרס

S&P הודיעה כי היא עשויה להוריד את דירוג האשראי של גרמניה, אוסטריה, בלגיה, פינלנד, הולנד ולוקסמבורג בדרגה אחת, מ-AAA ל-AA+, וכי דירוג האשראי של צרפת ושאר המדינות בגוש היורו בסכנת הורדה של שתי דרגות.

סוכנות הדירוג מסרה כי תשלים את הסקירה שלה "בהקדם האפשרי" לאחר פסגת האיחוד האירופי בסוף השבוע. "לדעתנו, היעדר היכולת של מקבלי ההחלטות באירופה לקדם פתרונות תרמה להתפשטות המשבר הפיננסי, ומשקפת חולשה מבנית בתהליך קבלת ההחלטות בגוש היורו ובאיחוד האירופי", נכתב בהודעת סוכנות הדירוג.

לגבי גרמניה, הודיעה S&P כי היא מודאגת "מההשלכות השליליות האפשריות של מה שנראה כבעיות פוליטיות, פיננסיות ומוניטריות מעמיקות באיחוד המוניטרי והכלכלי של אירופה".

הורדת דירוג לגרמניה וצרפת עלולה להוות מכה קשה ביותר למאמציהם של מנהיגי אירופה, ובראשם קנצלרית גרמניה מרקל ונשיא צרפת סרקוזי, להחזיר את ביטחון המשקיעים לשוקי אירופה ולבלום את הידרדרות תשואות האג"ח של המדינות בגוש היורו. הערב הודיעו מרקל וסרקוזי על הצורך בכינון אמנה חדשה באיחוד האירופי על מנת לבלום את המשבר באירופה. השניים יציגו את תכניתם בפסגת האיחוד האירופי שתיערך בסוף השבוע בבריסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully