וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר ביקש מוועדת הריכוזיות: "תמכו במגזר העסקי"

אורה קורן

6.12.2011 / 12:43

במסמכים שהוגשו לוועדת הריכוזיות לקראת השימוע שערכה לגופים עסקיים במשק, ביקש נוחי דנקנר מהוועדה להתחשב באווירה הציבורית העויינת. המלצות הוועדה לא יורידו יוקר המחייה"

ועדת הריכוזיות פירסמה את המסמכים שהוגשו אליה לקראת השימועים שערכה השבוע. אחד מהם הוא מכתב ששיגר יו"ר אי.די.בי , נוחי דנקנר. דנקנר כתב: "הרשו לי להביע בפניכם משאלה. כל אחד מאיתנו זקוק בפעילותו לסביבה אוהדת ותומכת, כך גם אנשי עסקים. לצערי, האוירה השוררת לאחרונה בישראל כלפי המגזר העסקי היא עוינת. הלוואי שהוועדה היתה מטפלת בזה. אתם בהחלט האנשים, שמהם נכון שתצא בשורה תומכת וחיובית למגזר העסקי".

דנקנר ציין בפתח הדברים, כי "כיו"ר קבוצה עסקית ישראלית, שעתידו של המשק ועתיד המגזר העסקי נמצאים בראש מעייניו, אני מוצא לנכון לפנות אליכם כעת, לאחר לימוד מעמיק של המלצות הביניים וטרם גיבוש ההחלטות הסופיות".

לדבריו, דוקא בנסיבות המשבר הכלכלי, ספק אם המלצות הוועדה יחזקו את יכולת העמידה של המשק הישראלי. אם יאומצו המלצות הביניים, תיפגע לדעתו הפעילות העסקית של המשק הישראלי.

דנקנר חזר במכתבו על העמדה שהציגה אי.די.בי עוד לפני הקמת הוועדה, לפיה המשק תחרותי ואין תקדים בעולם לטיפול בריכוזיות משקית. המלצות הוועדה לא יעלו את התחרות ולא יורידו את יוקר המחיה, ציין דנקנר.

דנקנר ביקש מחברי הוועדה לבחון שיקולי עלות מול תועלת, ובכל מקרה לאפשר לחברות ארכה ממושכת לחברות להסתגל לשינויים הקיצוניים.

עוד טען דנקנר כי הפעילות העסקית באי.די.בי שונה מאופן ההתנהלות המיוחס בטעות לחברות פירמידה. פעולות שנעשו בקבוצה מאז רכישתה הפכו אותה מחברה מסורבלת לחברה ממוקדת ומנוהלת, דינמית, מבוזרת בענפי המשק שאינם חופפים ובעלת ממשל תאגידי קפדני, שקוף ומבוסס בין השאר על ציות לרגולטורים. לדבריו, אי.די.בי אינה שולטת בשברי אחוזים בחברות המרכזיות שלה.

עוד ציין דנקנר, כי העביר רק שתי עסקות בעלי עניין בקבוצה. ב-2004 מכרה אי.די.בי אחזקות מגנדן שבשליטתו את GTC לאזורים. ב-2009 מכרה גנדן את גנדן תיירות לאי.די.בי. "מאז נכנסנו לאי.די.בי לא בוצעו ולא יתבצעו בעתיד עסקות בעלי שליטה שעונות לתיאוריית הניצול או החליבה שמיוחסות לחברות פירמידה", כתב דנקנר.

בתוך כך, הודיעה הוועדה על סיום שלב השימועים לציבור. בהודעת הוועדה צוין כי שמעה את הערותיהם של מנהלים מהמגזר העסקי, בעלי חברות ציבוריות, מומחים מהאקדמיה ונציגים מן ציבור בנוגע לטיוטת המלצותיה.

לדבריו יו"ר הוועדה חיים שני, בשבועות הקרובים תבחן הוועדה את ההערות ששמעה והנתונים שהוצגו בפניה, תגבש את המלצותיה הסופיות ותעביר אותן לאישור הממשלה.

ניירות העמדה שהוצגו בפני הוועדה נמצאים באתר משרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully