וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמי חנוכה: מה לקנות מתנה לילדים והיכן?

עדיה פיטרמן

7.12.2011 / 11:24

חג החנוכה מתקרב ואיתו גם דמי החנוכה. בפני הורה שאינו מסתפק במענק כסף מזומן לילדיו עומדות אפשרויות רבות לקניית צעצועים ומשחקים. איפה הכי זול לקנות מתנה ומה כדאי לקנות?

בחנויות כבר מוכרים סופגניות, הילדים חוזרים מהגן ומפזמים "סביבון, סוב, סוב, סוב", והדודים/סבים/חברים כבר מתחילים להזמין להדלקת נרות. חנוכה יגיע אמנם רק בעוד שבועיים, אבל ריח השמן כבר באוויר. אם גם הילדים שלכם לא מסתפקים במטבעות שוקולד או בכסף מזומן כדמי חנוכה, זה הזמן לפקוד את חנויות הצעצועים ולהצטייד בצעצוע או במשחק מתנה. כדי לעזור לכם לבחור בין שפע האפשרויות המוצע בחנויות, יצאנו לבדוק אילו צעצועים ומשחקים ישמחו במיוחד את הילדים, והיכן הכי מתשלם לרכוש אותם.

שוק הצעצועים והמשחקים בישראל מגלגל כ-930 מיליון שקל בשנה, ב-580 חנויות בפריסה ארצית - כ50% מהן פרטיות - כך לפי סקירה של חברת BdiCoface. שתי הרשתות הגדולות הן טויס.אר.אס, שלה כ-28 סניפים ברחבי המדינה ונתח שוק של 26%, וכפר השעשועים עם כ-80 סניפים ונתח שוק של 16%. רשת גדולה נוספת היא הפיראט האדום, המונה כ-13 סניפים. מבחינה כמותית מהוות אמנם החנויות הפרטיות מחצית מהשוק, אך רוב ההכנסות - כ-70% - הן דווקא של הרשתות.

"אני קונה לרוב בפיראט האדום או בכפר השעשועים, שנחשבות זולות יותר לעומת טויס אר אס והפנינג", מספרת ליהי, אמא לילד בן 5. "אני גם בודקת מבצעים, ולפעמים קונה בטויס.אר.אס - כשיש שם מבצעים משתלמים. החנויות הפרטיות באזור מגורי בתל אביב הן לא אופציה טובה בדרך כלל, כי הן יקרות יותר. כנראה שהרשתות יכולות להרשות לעצמן להציע יותר הנחות".

לדברי ליהי, היא קונה צעצוע או משחק לבנה אם היא עוברת במקרה באחת הרשתות, או בעת קניית מתנה למסיבת יום הולדת של אחד חבריו. "אם אני רואה משהו נחמד, או מבצע משתלם, אני קונה. אבל עודף צעצועים רק גורם לו לאבד עניין בהם", היא אומרת. "לכן, אם הוא מקבל הרבה צעצועים קטנים ליום הולדת, אחזיר את רובם לחנות ואקנה משהו גדול באותו הסכום".

גם רוית, אמא לילדה בכתה ב', מודה שאת מתנת החנוכה לבתה תרכוש באמצעות זיכוי ממתנות יום הולדת שהחזירה. "לחנוכה, אקנה לה משחק בול-פגיעה שביקשה", היא מספרת. "ברוב המקרים, אני קונה צעצועים בחנות השכונתית הפרטית, שלדעתי היא זולה יחסית בהשוואה לרשתות הזולות שבסביבה, כמו כפר השעשועים. בכל מקרה, אני מעדיפה את החנויות הקרובות אלי, גם את הרשתות. אני לא אסע לדרום תל אביב כדי לחסוך 20 שקל על צעצוע. אם אהיה באזור בכל מקרה, אקנה שם את הדברים הקטנים יותר".

לדברי רוית, מאחר שלבתה מאגר גדול מאוד של משחקים וצעצועים - רבים מהם מתקבלים במסיבות ימי הולדת - כשהיא קונה לה צעצוע חדש בעצמה היא משתדלת לבחור משהו עם ערך מוסף התפתחותי. "לפעמים אני קונה לה דברים ממותגים, כמו בובת דרדס או ערכת יצירה, אבל זה רק בעקבות בקשה שלה. עכשיו למשל היא מאוד רוצה בובת אנגרי בירדז".

מסיפורי ההורים ומסקירת BDI עולה כי שוק הצעצועים והמשחקים מאופיין בתחרותיות גבוהה ובחוסר נאמנות מצד הלקוחות. היבואנים והקמעונים החזקים פועלים לשימור מעמדם על ידי מבצעי הנחות וחידוש וגיוון המלאי בתדירות גבוהה. הלקוחות בוחרים לקנות בחנות המציעה את המחיר המשתלם ביותר למוצר שאותו הם מעוניינים לרכוש, מוכנים להתנסות במוצרים חדשים, ולא מהססים לרכוש מותג המתחרה בזה שאותו רכשו בעבר בשל שיקולי מחיר.

עוד עולה מהסקירה כי מלבד מחיר נמוך, השיקולים העיקריים שמשפיעים על הורים הרוכשים צעצועים לילדיהם הם מיקום גיאוגרפי של החנות (קרבה למקום המגורים או למרכז קניות מסחרי שאליו מגיעים למטרות נוספות), איכות ובטיחות המוצרים, ערך מוסף, חדשנות ואופנתיות.

ואכן, בכל תקופה יש להיטים תורניים בשוק הצעצועים והמשחקים, שכובשים את מגרשי המשחקים, הכיתות או גני הילדים, ומתקבלים בשמחה כמתנות יום הולדת או חגים. מי הם הלהיטים התורניים כיום? בדקנו ברשתות הצעצועים, ושוחחנו עם הורים לילדים בגילאי בית ספר, שסיפקו לנו מידע על המוצרים הנמכרים ביותר בתקופה האחרונה.

מהסקירה של BDI עולה כי רוב ההכנסות בשוק - כ-55% - הן ממכירות של מוצרים ממותגים. לרשימת המוצרים שבדקנו הוספנו גם משחקים קלאסיים, כאלה שתמיד עדכניים ומהווים תוספת מכובדת למאגר המשחקים בבית, כמו מונופול או שבץ-נא. המוצרים שבחרנו שייכים לקטגוריות המובילות בשוק, לפי סקירת BDI: בובות, דמויות ומוצרי פופ (20%), משחקי הרכבה והפעלה (15%), ומשחקי קופסא וחשיבה (15%).

מבדיקה שביצענו בשלוש הרשתות הגדולות בשוק - כפר השעשועים, טויס. אר.אס והפיראט האדום - התברר כי קשה להכריז על רשת אחת כזולה ביותר. בכל אחת מהן נמכרו חלק מהמוצרים במחיר גבוה יותר מהמתחרות, ומוצרים אחרים במחיר נמוך יותר. עם זאת, הפיראט האדום וכפר השעשועים מובילות במספר הפריטים הזולים.

במשחקים ובצעצועים האופנתיים נראה כי הרשתות נלחמות על הלקוח ומציעות מחירים אטרקטיביים, כך שכדאי לבדוק את מחיר המוצר הרצוי בכל רשת לפני הקנייה.

במהלך ביצוע ההשוואה בין הרשתות התברר כי טויס.אר.אס אינה מחזיקה יותר במשחקים של חברת קודקוד, בהם רוב משחקי הקופסא הקלאסיים, מה שהקשה על הבדיקה. גם במוצרים הפופולריים ביותר התגלו בטויס.אר.אס חוסרים, וברשת אמרו שהם יתמלאו כנראה לקראת חנוכה.

האם משתלם יותר לרכוש משחקים וצעצועים באינטרנט? הבדיקה שערכנו באתרי מכירה שונים מגלה כי רבים מהמוצרים אינם זולים באופן משמעותי לעומת הרשתות, ודמי המשלוח מייקרים אותם בעוד עשרות אחוזים לעומת המחיר בחנויות. כך למשל, בובת דרדס, שמחירה באחד האתרים דומה למחירה ברשתות, תעלה כ-40% יותר בשל התוספת של דמי המשלוח. במקרים אחרים, המחירים באתרים נמוכים יותר מאשר בחנויות, ואם מדובר בקנייה בסכום גבוה - לרוב מעל 200 שקל - הקנייה באינטרנט בהחלט משתלמת משום שהיא אינה מחויבת בדמי משלוח. לדוגמה, משחק לגו נינג'הגו, שמחירו ברשתות 410-550 שקל, נמכר באינטרנט ב-395 שקל.

הבדיקה נעשתה בסניף טויס.אר.אס ברחוב ויצמן בתל אביב, בסניף הפיראט האדום בקרית שאול בתל אביב ובסניף כפר השעשועים ברחוב הברזל בתל אביב.

חלופה נוספת היא חנויות השוק הזולות, כמו אלה שברחובות מטלון וכפר גלעדי בתל אביב, שם ניתן למצוא חיקויים למותגים - למשל, למוצרי בייבלייד, בקוגן או לגו נינג'הגו - ברבע המחיר. "לבן שלי יש אוסף של בייבלייד, שבטויס.אר.אס עולים כ-100 שקל לאריזה, ואת רובם אני קונה לו בדוכן בשוק ב-15 שקל", מספרת ליהי. "זה נראה אותו דבר, מתנהג אותו דבר ונשבר באותה מהירות. גם אם הוא מבדיל ביניהם, אז הוא יודע שיש לו אחד מקורי ושניים שלא, וכרגע בגיל הזה זה לא מפריע לו". למי שלא מתעקש על מותג מקורי, מדובר באלטרנטיבה כדאית.

בובת אנגרי בירדז

בובה בגודל 5 אינץ', המשמיעה בלחיצה קולות של הציפורים המפורסמות והאכזריות לא פחות, שסחפו את העולם במשחק שבו הן תוקפות חזירים ירוקים. לילדים המעודכנים טכנולוגית, וגם לאלה שלא.

הפיראט האדום - 79.90 שקל

כפר השעשועים - 79.90 שקל

טויס.אר.אס - 80 שקל

אתר אנגרי בירדס - 80 שקל (אין דמי משלוח) (angrybirds.co.il)

מכונת מדבקות אנגרי בירדז

לכל הילדים שאוהבים להדביק על מחברות, קופסאות, חולצות וסתם בחדר, לא חסר מכונות שיוצרות מדבקות עם דמויות מפורסמות או איורים. עם המכונה הזו יעשו הילדים את כל זה עם אותן ציפורים זועמות וחזירים ירוקים שהשתלטו על העולם.

הפיראט האדום - 99.90 שקל

כפר השעשועים - 129.90 שקל

טויס.אר.אס - 90 שקל (מחיר מבצע עד 13 בדצמבר)

בובת דרדס

אחרי שהיו להיט בשנות ה-80, עשו הדרדסים קאמבק. הסדרה חזרה להיות משודרת בטלוויזיה, סרט בתלת ממד יצא לאקרנים, והחנויות התמלאו במוצרי דרדסים, בהם בובות, ספלים ומחברות. מי שעדיין אין לו דרדס, יכול להתחיל בבובה הרכה הקטנה הזו.

הפיראט האדום - 39.90 שקל

כפר השעשועים - 49.90 שקל

טויס.אר.אס - 60 שקל

אתר - 69.80 שקל (49.90 שקל + 19.90 שקל דמי משלוח) (toysoutlet.co.il)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

חתחתול

משחק קופסה הנושא את שמו של חתחתול, החתול של גרגמל מה"דרדסים", אך אין לא כל קשר ליצורים הכחולים, ושמו באנגלית Tat Cat-a-Rat. המטרה בו היא להיפטר מהעכברים ולשמור את החתולים, כך שסכום הקלפים יהיה נמוך ככל האפשר. המשחק מלהיב את הילדים ומעודד אותם לתרגל חשבון.

הפיראט האדום - 44.90 שקל

כפר השעשועים - 44.90 שקל

טויס.אר.אס - 50 שקל

אתר - 64 שקל (49 שקל + 15 שקל דמי משלוח) (kidy.co.il)

הרמז

המשחק הוותיק מציב את הילדים בפני חקירת רצח, כבלשים העוקבים אחר רמזים שהושארו בניסיון לפענח את המקרה. מתח, מיסתורין ויצר הגילוי יעבירו את הזמן מהר ויספקו לילדים מלבד עניין גם פיתוח חשיבה.

הפיראט האדום - 134.90 שקל

כפר השעשועים - 169.90 שקל

טויס.אר.אס - לא קיים ברשת

אתר - 127.8 שקל (117.90 שקל + 9.90 שקל דמי משלוח) (toysoutlet.co.il)

מונופול כאן ועכשיו

המשחק הוותיק מאפשר לילדים להתנסות בעולם המבוגרים מבלי לבזבז כסף ממשי, לרכוש ולמכור נכסים, וללמוד כלכלה ואסטרטגיה כבר מגיל צעיר. בגרסת המונופול העדכנית, "כאן ועכשיו", אף הוחלפו השטרות בכרטיס אשראי.

הפיראט האדום - 174.90 שקל

כפר השעשועים - 259.90 שקל

טויס.אר.אס - לא קיים ברשת
אתר - 297 שקל (278 שקל + 19 שקל דמי משלוח) (bestoy.co.il)

בית האופנה

משחק יצירה לעיצוב בגדים, המיועד לפי האריזה ל"מעצבי האופנה הצעירים". הקופסה הגדולה כוללת מכונת תפירה ואביזרים לעיצוב הבגדים, ומבטיחה לחבר את הילדה או הילד לעולם האופנה כבר מגיל 8.

הפיראט האדום - 129.90 שקל

כפר השעשועים - 179.90 שקל

טויס.אר.אס - 130 שקל

נחשים וסולמות

המשחק המוכר קיים בגרסאות שונות, עם סולמות, חבלים, נחשים או מגלשות. המטרה היא לעלות במה שאפשר ולהיזהר לא לרדת למטה. המשחק אקטיבי ומשתנה בכל רגע, מעורר מתח וציפייה לניצחון, ומלמד את הילדים לעמוד במתחים ולשאת אכזבות והפסדים, לצד ההנאה מניצחונות.

הפיראט האדום - 39.90 שקל

כפר השעשועים - 44.90 שקל

טויס.אר.אס - לא קיים ברשת

בלאנקו - שבץ נא

משחק המלים המוכר מאפשר לילדים להתנסות באיות תוך כדי צבירת נקודות והתקדמות לעבר ניצחון. המשחק מעודד חשיבה ויצירתיות. מלבד מילוי חורים משעממים בלו"ז היומי, המשחק מספק גם היבט חינוכי בלמידת שפה.

הפיראט האדום - 79.90 שקל

כפר השעשועים - 79.90 שקל

טויס.אר.אס - לא קיים ברשת

אתר - 120 שקל (80 שקל + 30 שקל דמי משלוח) (big-toys.co.il)

ערכה ליצירת תכשיטים

ערכה שמאפשרת יצירת תכשיטים, כמו צמידים ושרשראות. מדובר במתנה פופולרית לבנות בימי הולדת, בחירת ההורים או הילדים שמניחים כי בנות ירצו לעצב וליצור לעצמן תכשיטים. ההנחה הזו אולי נכונה בחלק מהמקרים, אך בוודאי לא בכולם.

הפיראט האדום - 39.90 שקל (של style me up)

כפר השעשועים - 34.40 שקל (של style me up)

טויס.אר.אס - 40 שקל (של דיסני)

אתר - 40 שקל (של ישארטויס, 25 שקל + 15 שקל דמי משלוח) (toys4us.co.il)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully