וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוגבלו העמלות על ביטוח משכנתא: חיסכון ללווים

רם עוזרי

7.12.2011 / 12:45

החל מתחילת 2012 לא יעלה שיעור העמלות על ביטוח משכנתא על 20% מסכום ההלוואה, כך עולה מטיוטת תקנות שפרסם שר האוצר יובל שטייניץ. "מהלך צרכני אשר יוביל להוזלת עלות המשכנתאות"

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, פירסם היום טיוטת תקנות הקובעות כי שיעור העמלה בעת מכירת ביטוח דירה לצורך המשכנתא לא יעלה על 20% מהפרמיה. הגבלה זו תביא להוזלה בגובה הפרמיה של הביטוח שמשלמים מרבית נוטלי המשכנתאות. ההערכה של משרד האוצר היא כי עלות הביטוח צפויה לרדת בעשרות שקלים. התקנות יכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2012, ויחולו על פוליסות חדשות ועל חידושים.

נוטלי המשכנתאות בישראל נדרשים לרוב לבטח את הדירה המשמשת כבטוחה למשכנתא. כאשר נמכרת פוליסת דירה על ידי סוכנות ביטוח שבבעלות בנק למשכנתאות, כוללת הפרמיה עמלה גבוהה אשר בחלק מהמקרים עולה על 40% מסך הפרמיה שמשלם המבוטח. קביעת תקרה לשיעור העמלות נועדה להוזיל את הפרמיה שמשלם המבוטח.

המפקח על הביטוח במשרד האוצר, פועל משנת 2003 להוזלת מחירי ביטוח הדירה לנוטלי המשכנתאות. בשנת 2011 תעריפי הביטוח היו זולים בכ-40% ביחס לתעריפים בשנת 2002, דבר שהוביל לחיסכון של מאות שקלים מדי שנה לכל נוטל משכנתא בעבור ביטוח דירתו.

שטייניץ, ציין כי "מדובר במהלך צרכני אשר יוביל להוזלת עלות המשכנתאות. התקנות יגרמו לכך שעמלות ביטוח הדירה יהיו דומות לאלו הנהוגות בענפי ביטוח אחרים". המפקח על הביטוח, פרופ' עודד שריג, הוסיף "הגבלת העמלות תאפשר את המשך הוזלת תעריפי ביטוח הדירה לנוטלי משכנתאות מבלי לפגוע באיכות ביטוח המשנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully