וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם ננעל בירידות שערים

רם עוזרי

7.12.2011 / 16:43

לאחר יום שהתנהל במחזור נמוך מהממוצע של 1.3 מיליארד שקלים ננעל המסחר בבורסה התל אביבית בירידות שערים. מדד ת"א 25 ירד ב-2% ואילו מדד ת"א 100 ירד בשיעור של 1.8%

לאחר שבמהלך רוב היום התנהל המסחר באחד העם בעליות שערים, לקראת סגירת המסחר עברו המדדים המובילים לירידות שהגיעו בשיאו לירידות של 2.5%. מחזור המסחר היה גם היום נמוך יחסית לממוצע והסתכם בפחות מ-1.3 מיליארד שקל.

בתום יום המסחר מדד ת"א 25 השיל בשעה זו 2% ומדד ת"א 100 ירד בשיעור של 1.8%. מדד מניות הבנקים שעלה בבוקר ב-1.8% נפל ב-2.9% ומדד מניות הנדל"ן ירד ב-2.2%.

"המחזורים היום כל כך נמוכים שאתה יכול לקחת הלוואה מהבנק כדי להפיל את המניה שלו. כבר תקופה ארוכה שהמחזורים נמוכים והתנודתיות חדה. קשה לנו מאוד לפעול בשוק כזה". כך אמר היום לקראת סוף יום המסחר שמואל פלטניק, מנהל חדר המסחר בניירות ערך ישראליים בבנק הפועלים .

"מחזור המסחר לקראת סוף היום הסתכם ב-700 מיליון שקל. אם אתה מוריד 300 מיליון שקל של מניות הגז והנפט שאופי המסחר בהן ספקולנטי, ואת המסחר של תעודות הסל שזה לא באמת מסחר במניות - יוצא שהמחזור מאוד מאוד נמוך", הסביר פלטניק. "מניית פרטנר למשל נסחרת בשעה כזו במחזור של 4 מיליון שקל. זה לא מחזור למניה ממדד ת"א 25".

"שוק לאמיצים או לטיפשים - תלוי איך מסתכלים על זה"

בעיית הנזילות בת"א נובעת בין השאר מהיציאה של המוסדיים הגדולים מהשוק. "כל המוסדיים הגדולים מתרכזים היום במה שקורה בחוץ. כבר כמה חודשים שהם קונים נכסים רק בחו"ל. גופים זרים כבר כמה חודשים לא פה וזה משאיר את השוק בידיים של שחקני ארביטראז' שמזיזים את השוק קדימה ואחורה", מוסיף פלטניק.

לדבריו, "מי שאין לו סבלנות צריך לעשות אחת משניים: או למכור את כל התיק, או לסגור אותו ולהתעורר עוד שנה כדי לבדוק מה קורה", פלטניק ציין כי "ללקוחות קטנים מאוד קשה להתמודד עם תנודתיות כזו. זה שוק לאמיצים או לטיפשים - תלוי איך מסתכלים על זה".

בעולם נרשמה אמש אופטימיות זהירה. וול סטריט נסגרה במגמה חיובית על רקע דיווח של העיתון "פייננשל טיימס" כי האיחוד האירופי שוקל להכפיל את היקף תכנית החילוץ האירופית. התכנית המתגבשת באיחוד, לפיה היקף קרן החילוץ האירופית (EFSF) יגדל מ-440 מיליארד יורו ל-600 מיליארד יורו ותוקף פעילותה יוארך, הפכו את המגמה בוול סטריט.

הציפייה בשוק היא כי הידיעות והספקולציות יוחלפו בהצהרות ברורות ופעולות מיידיות של מנהיגי האיחוד האירופי. מנהיגי 27 מדינות האיחוד ייפגשו בבריסל ביום שישי. במסגרת הפסגה ידונו המנהיגים בין השאר גם בתכנית שהציגו גרמניה וצרפת להקשחת הפיקוח על גירעונות תקציביים של מדינות חברות והכנסת שינויים באמנת מאסטריכט.

בישראל, נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, הופיע היום בועדת הכספים של הכנסת והתחייס בין השאר למצב באירופה. "יש לקוות שלא יתרחש בסופו של דבר תרחיש של התפרקות גוש האירו. איננו יודעים כיצד תרחיש זה יצא לפועל אם יתרחש, אבל אין ספק שיהיה מדובר בתוהו ובוהו כלכלי. אנו מנסים להיערך לתרחיש כזה, אולם אי הוודאות לגבי האופן בו יקרה ואם יקרה מאוד גבוהה", "בכל מקרה, גם אם גוש האירו ימשיך להתקיים במתכונתו הנוכחית, צפויה השפעה שלילית על הפעילות בישראל כתוצאה מירידת רמת הפעילות באירופה", הוסיף הנגיד.

פישר הודיע כי בנק ישראל יוריד בקרוב את תחזית הצמיחה לשנת 2012 מהרמה הנוכחית של 3.2% לרמה של ה-OECDשהתעדכן לפני כשבוע את תחזית הצמיחה ל- 2.9%. לדבריו, ישנם סימנים לשני הכיוונים: מצד אחד האבטלה נמוכה, התחלות הבנייה נמצאות ברמה גבוהה, ונתוני הרביע השלישי מראים על קצב גבוה של השקעות במשק. מצד שני, היצוא נמצא בהאטה, אם כי הפיחות שהתרחש מאז יולי צפוי להקל על צמיחת היצוא. תקבולי המיסים נמוכים מהצפוי, והצריכה צומחת באיטיות, כך שמאז הרביע השני של 2011 התוצר צומח בשיעור של כ-3-3.5%.

מניות במרכז

הבנקים ימשיכו לרכז עניין ולקבוע את הטון במסחר בתל אביב. "הבנקים עדיין נסחרים נמוך", אמר בבוקר מנהל השקעות בכיר בשוק ההון. "אני לא יודע אם גם עוד שנה נחשוב שזה נמוך, אבל כרגע זה נראה כך".

מניות הבנקים נסחרות על רקע הדיווחים מאירופה וכן על רקע הבעת האמון של חברת הדירוג S&P מעלות. חברת הדירוג פירסמה אתמול דו"חות דירוג מעודכנים למערכת הבנקאות המקומית על פי מתודולוגיה חדשה לדירוג בנקים ובהתאם למתודולוגיה של S&P העולמית. דירוגי האשראי של הבנקים הישראליים נותרו ללא שינוי.

חברת הנפט והגז שמן שהחלה להיסחר היום בבורסה. למרות האווירה החיובית בשוק ועלייה של למעלה מ-1% ב מדד חיפושי הגז והנפט , נסחרת חבילת האופציות והמניות שהונפקה לפני כמה ימים בירידה של 6%. שמן חיפושי גז ונפט גייסה כ-120 מיליון שקל בהנפקה לציבור עם קצת עזרה מהחתמים שנאלצו להזרים לה 10 מיליון שקל. החברה הנפיקה חבילת מניות ואופציות ללא תמורה במחיר המינימלי של 602.5 שקל. שווי החבילה בשעה זאת עומד על 566 שקל.

מניית פרוטליקס עולה בפתיחה ב-6% לאחר שאתמול צנחה ב-18% במחזור ער. זאת, על רקע הודעת ה-FDA על דחייה של 3 חודשים בדיון באישור סופי לשיווק תרופת הדגל שלה למחלת הגושה. באוגוסט דיווחה החברה כי ה-FDA אישר את קבלת ההגשה המחודשת של החברה ומסר תאריך יעד קובע להחלטה לאישור רישום תרופת ה-UPLYSO למחלת הגושה - ה-1בפברואר 2012.

מניית אורמת תעשיות תיסחר על רקע ההכנות של משפחת ברוניצקי להסדר עם בנק הפועלים ולכניסה לשליטה משותפת עם קרן פימי. אורמת תעשיות תחלק דיווידנד של 90 מיליון דולר, כלומר 2.83 שקלים למניה שמשקף תשואה של 13.4%. הדיווידנד שיחולק מהווה כמעט את כל יתרות המזומן באורמת תעשיות שהיא חברת האחזקות, שהחזקתה העיקרית היא בחברת אורמת טכנולוגיות (60%).

מניית רמי לוי רושמת עליות על רקע היציאה לדרך של פעילות הסלולר. בבנק ההשקעות סיטי לא מביאים בחשבון את תמחור פעילות הסלולר במודל ומעניקים למניה מחיר יעד של 152 שקל. "רמי לוי אינו וירג'ין שהצליחה לעשות משהו דומה עם הסלולר בבריטניה", מסביר האנליסט מייקל קלאר שמעדיף את הפעילות הקמעונית של רמי לוי על פני זו של הסלולר. לדבריו, אם רמי לוי יגיע ל-100 אלף מנויים בשנה הראשונה - הדבר ייחשב הצלחה בשוק שבו הגדולות חותכות מחירים. רמי לוי עצמו מציב יעד של 250 אלף מנויים.

לעומת זאת, מניות חברות הסלולר המתחרות, פרטנר וסלקום , רושמות ירידות. "הלחץ על חברות התקשורת נמשך. מניות חברות הסלולר צנחו מתחילת השנה ב-40% ובשוק חושבים שזה לא הסוף. רמי לוי נכנס כמפעיל וירטואלי וכנראה מפחדים מזה", אמר הבוקר מנהל השקעות בכיר בשוק ההון. בכל הנוגע לאג"ח של החברות, הוא מוסיף, עדיין אין השפעה נראית לעין אבל העתיד לא ברור. "לא הייתי יושב על אג"ח ארוכות של חברות הסלולר", אמר.

נמשכת הסערה סביב האג"ח של קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר. אתמול הודיעה הקבוצה על רכישה עצמית של אג"ח ב-300 מיליון שקל. אי.די.בי אחזקות אג"ח ה' נחתמה בעלייה של 2.3% לתשואה של כ-16.3%. אי.די.בי אחזקות אג"ח ד' לעומת זאת ירדה בכ-4%, והתשואה עלתה לכ-17% במחזור של 32 מיליון שקל. זאת משום שהחברה האם לא אישרה תכנית רכישה עצמית של אג"ח.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully