וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלות נפסלו - שיעור הפרקליטים שעברו הבחינה זינק

הילה רז

7.12.2011 / 19:53

מספר העוברים את מבחני לשכת עורכי הדין שנערכו במועד נובמבר עלה מ-48% ל-56% מהנבחנים, זאת בעקבות החלטת ועדת הבחינות של הלשכה לפסול ארבע שאלות. כעת עולה החשש מפני "הצפת" המקצוע

בעקבות החלטת ועדת הבחינות של לשכת עורכי הדין לפסול 4 שאלות, עלה מספר העוברים את מבחני הלשכה שנערכו במועד נובמבר האחרון מ-48% מכלל הנבחנים ל-56% מהנבחנים - כך הודיעה היום (רביעי) לשכת עורכי הדין.

בעקבות מאות השגות שהגישו הנבחנים החליטה ועדת הבחינות לפסול שלוש שאלות לחלוטין ולגבי שאלה אחת אישרה הוועדה כי תיתכנה שתי תשובות נכונות. בעקבות ההחלטה עלה מספר העוברים את המבחן ב-8%, ועדיין מדובר באחוז המעבר הנמוך ביותר במבחני הלשכה בשנים האחרונות.

למבחן ניגשו 1,995 נבחנים. עם היוודע אחוז הנכשלים לפני כשלושה שבועות פתחו נבחנים רבים במחאה שכללה הפגנות מול בניין הלשכה ונועדו עם חברי כנסת וועדת חוקה, חוק ומשפט בניסיון להביא לנירמול של תוצאות המבחן האחרון יחסית למבחנים שקדמו לו. אחוז המעבר הממוצע לאורך השנים האחרונות במבחני הלשכה עמוד על כ-72% מהנבחנים.

הכוונה - "למנוע 'הצפת' המקצוע"

עם פרסום הנתונים, לפיהם 52% מהנבחנים נכשלו הסבירה הלשכה את אחוז הנכשלים הגבוה בכך שרבים מהנבחנים הם בוגרי בתי הספר למשפטים במכללות.
בהסבר שמפרסמת עתה לשכת עורכי הדין נטען כי "משקל הנבחנים החוזרים על הבחינה בפעם השנייה ובפעם השלישית במועד זה גדול ממועדים קודמים ועומד על כ-33%, מכלל הנבחנים. הישגיהם של הנבחנים החוזרים נמוכים ביחס להישגי הנבחנים בפעם הראשונה ולכן חלקם היחסי הוריד את אחוזי המעבר בבחינה".

הלשכה חוזרת על הנתון לפיו כ-82% מכלל הנבחנים הינם בוגרי המכללות ומקרב מי שלא למדו משפטים בישראל. בהודעה מוסבר כי "ככלל, הישגיהם של הנבחנים בחלק מהמכללות ומקרב מי שלא למדו משפטים בישראל נמוכים בהרבה ביחס להישגיהם של בוגרי האוניברסיטאות. נתון זה גם הוא שהביא לירידה באחוז העוברים במועד זה".

ראש הלשכה, עו"ד דורון ברזילי, שנבחר לתפקידו לפני כחמישה חודשים, הצהיר כי בכוונתו למנוע את מה שהוא מכנה "בעיית הצפת המקצוע" כדי למנוע את קריסתם הכלכלית של עורכי הדין שפועלים כיום בישראל. ברזילי הצהיר היום כי "יש לשנות את מתכונת הבחינה הנוכחית, ראוי לקדם חקיקה אשר מחד תוביל לעלייה בשעורי הצלחה בבחינות הלשכה ומאידך תמשיך לשמור על רמת מקצוע נאותה של הנכנסים בשערי מקצוע עריכת הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully