וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בעליות שערים קלות

ערן אזרן

7.12.2011 / 23:39

על רקע מגמה חיובית המסתמנת בנתוני המקרו בארצות הברית, ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים קלות. דאו ג'ונס עלה ב-0.4%, S&P עלה ב-0.2% ונאסד"ק ללא שינוי

המסחר בוול סטריט ננעל הערב בעליות קלות, כשברקע אזהרה שפירסמה סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס (S&P) להורדת דירוג אפשרית לאיחוד האירופי. במהלך הערב עקבו המשקיעים אחר הדיווחים שהגיעו מאירופה, לפיהם בכוונת האיחוד להכפיל את היקף תכנית החילוץ האירופית, וזאת על רקע ציפיות לגיבוש צעדים לפתרון משבר החוב בפסגת מנהיגי האיחוד מחר.

בתחילת היום התנהל המסחר בירידות שערים בולטות של עד 1.2%, אך במהלכו עבר למגמה מעורבת וננעל לבסוף בעליות קלות. בסיכום יומי, מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.4%, מדד S&P 500 הוסיף 0.2%, ומדד נאסד"ק ננעל ללא שינוי. שוק האג"ח הממשלתיות רשם עליות, לראשונה מזה חמישה ימים, כשאג"ח ל-10 שנים יורדת לתשואה של 2.017%.

בלטו במסחר מניית אמריקן איירליינס, שזינקה ב-45%, לאחר שהודיעה כי חתמה על הסכם תעופה חדש עם חברת תעופה סינית; וכן מניית סיטי שאיבדה 1.6% לאחר שהודיעה הערב כי תפטר 4,500 עובדים במרחבי העולם.

נתוני המקרו בארה"ב ממשיכים לאותת על מגמה חיובית. היום פירסם הפדרל ריזרב את מדד אשראי הצרכנים לאוקטובר, שעלה בפעם השנייה ברציפות. אשראי הצרכנים, המשקף את סך ההלוואות של תושבי ארה"ב, עלה בחודש אוקטובר ב-7.6 מיליארד דולר – או 3.7% לעומת התקופה המקבילה ב-2010.

האיחוד שוקל להגדיל היקף קרן החילוץ האירופית

העלייה תאמה כמעט במדויק את תחזיות הכלכלנים, והיא נבעה בעיקר מהלוואות על רכישת רכבים חדשים, הלוואות פרטיות והלוואות לתשלום שכר לימוד אוניברסיטאי. בספטמבר עקף אשראי הצרכנים את התחזיות וגדל ב-7.4 מיליארד דולר, לאחר שבאוגוסט ירד המדד במפתיע ב-9.5 מיליארד דולר, ירידה ראשונה לאחר 11 חודשים והחדה ביותר מאז אפריל 2010.

גם היום המשיכו האירועים מאירופה לקבוע את כיוון המסחר בוול סטריט. סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס (S&P) פירסמה הערב אזהרת דירוג אשראי לאיחוד האירופי, בעל דירוג אשראי מושלם (AAA). הסוכנות הודיעה כי היא מכניסה את ה-EU לרשימת מעקב עם תחזית שלילית. כמו כן פירסמה S&P אזהרת דירוג לכמה מהבנקים הגדולים באירופה, ובהם דויטשה בנק הגרמני וסוסייטה ג'נרל הצרפתי.

"אזהרת הדירוג על האיחוד האירופי היא ביטוי של החששות שלנו מפני אפקט שלילי במקרה של החרפת משבר החובות בגוש היורו. לתרחיש זה יהיו השלכות גם על היציבות התקציבית של האיחוד האירופי, אשר מדינות גוש היורו מהוות 62% מתקציבו", מסרה סוכנות הדירוג.

מחר צפויים 27 מנהיגי מדינות האיחוד האירופי להיפגש בבריסל, לפסגה שבה ידונו בתוכנית שהציגו גרמניה וצרפת להקשחת הפיקוח על גירעונות תקציביים של מדינות חברות והכנסת שינויים באמנת מאסטריכט. העיתון "פייננשל טיימס" דיווח על פי גורמים באירופה כי האיחוד האירופי שוקל להגדיל את היקף קרן החילוץ האירופית מהיקפה הנוכחי של 440 מיליארד יורו להיקף של כ-600 מיליארד יורו, במסגרת תכנית שתעלה לדיון בפסגת מנהיגי האיחוד האירופי שתיפתח מחר.

בתוך כך, שוקי האג"ח באירופה רושמות היום ירידות והתשואה על האג"ח הממשלתיות של איטליה צונחת, על רקע ציפיות לפסגת המנהיגים מחר ודיווחים כי האיחוד האירופי שוקל להכפיל את היקף קרן החילוץ. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 של איטליה יורדת ב-0.03% ל-5.783% לאחר שמוקדם יותר ירדה לשפל של שישה שבועות. מחירן של האג"ח האיטלקיות עלה ב-11% בשמונת ימי המסחר האחרונים.

בדומה לאג"ח של איטליה, גם תשואות האג"ח של גרמניה לחמש שנים ירדו היום לרמתן הנמוכה זה שבועיים, לאחר הנפקת אג"ח מוצלחת. משרד האוצר הגרמני מכר אג"ח לחמש שנים בהיקף של 4.09 מיליארד יורו (5.5 מיליארד דולר) - סכום הגבוה ב-50% מהנפקת האג"ח הקודמת. הביקוש עלה על ההיצע פי 2.1 והתשואה הממוצעת היתה 1.11% - גבוהה רק במקצת מהתשואה הנמוכה ביותר שנרשמה בהנפקה ב-2 בנובמבר.

צרפת צפויה לאבד את דירוג האשראי המושלם

עם זאת, סקר שערכה סוכנות רויטרס בקרב כלכלנים העלה כי צרפת צפויה לאבד בתוך שלושה חודשים את דירוג האשראי המושלם שלה (AAA), ללא קשר למידת הצלחתו של הנשיא ניקולא סרקוזי לפתור את משבר החוב של אירופה בפסגת האיחוד האירופי השבוע.11 מתוך 13 כלכלנים שנסקרו על ידי רויטרס צפו שאחת מסוכנויות דירוג האשראי תוריד את הדירוג של צרפת בתוך שלושת החודשים הקרובים.

ענקית התרופות הגנריות טבע , העלתה את מחיר התרופות של החברה הבת ספלון בשיעור של עד 25% - כך כותב דויטשה בנק בסקירה שבמסגרתה הוא חוזר על המלצת "קניה" למניה במחיר יעד של 46 דולר - הגבוה ב-15% ממחיר השוק שלה. האנליסט דיוויד סטיינברג מציין שעל פי נתוני Medi Span, שסוקר את המחירים הסיטוניים של תרופות, טבע ביצעה לאחרונה שורה של העלאות מחירים חריגות לתרופות המקוריות של החברה הבת ספלון, שנרכשה בתחילת אוקטובר 2011 תמורת 6.8 מיליארד דולר במזומן.

אתמול צנחה מניית פרוטליקס ב-13%, לאחר שהודיעה כי מינהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, דחה בכ-3 חודשים את מתן התשובה לגבי אפשרות החברה לשווק את תרופת הדגל שלה במחלת הגושה למאי 2012.

אמש הודיעה אורמת תעשיות כי תחלק דיווידנד בהיקף של 90 מיליון דולר (2.83 שקלים למניה). זאת על רקע הכניסה לשליטה משותפת בחברת עם קרן פימי, וההסכם המסתמן עם בנק הפועלים בנוגע לחובות הבעלים אליו. הדיווידנד, שמשקף תשואה של 13.4% על המניה, מהווה כמעט את כל יתרות המזומן באורמת תעשיות שהיא חברת האחזקות, שהחזקתה העיקרית היא בחברת אורמת טכנולוגיות (60%).

חברת אלביט מערכות, שבשליטת מיקי פדרמן, הודעה היום (רביעי) כי זכתה במכרזים לאספקת עמדות נשק קלות למשרד הביטחון ולצבא באירופה בהיקף של 21 מליון דולר. ההודעה מגיעה על רקע המשך החולשה המשמעותית בשני שווקי היצוא הגדולים שלה, אירופה וארה"ב. בישראל זכתה אלביט מערכות הדואלית בחוזה לאספקת עמדות נשק קלות למשרד הביטחון, בהיקף כספי של 11 מליון דולר.

ריט טכנולוגיות , המפתחת פתרונות לניהול תשתיות תקשורת, הודיעה אתמול על פתיחת משרד מכירות ראשון בדרום-אפריקה, כחלק מהתמקדותה בשוק התקשורת וביבשת. החברה מסרה כי "המשרד החדש יפעל לקידום המכירות ולניצול ההזדמנויות העסקיות באזור עם צמיחה מהירה בכל הקשור לפריסת תשתיות תקשורת ושדרוג מערכות מידע". על רקע ההודעה המניה מזנקת ביותר מ-10% במחזורים גבוהים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully