וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין הסכמה על עובדי הקבלן - נכריז על שביתה"

חיים ביאור

8.12.2011 / 8:46

משרד האוצר וההסתדרות מנהלים משא ומתן אודות עובדי הקבלן. עקב התנגדות האוצר להעסיק את עובדי הקבלן בהעסקה ישירה הודיעה ההסתדרות כי היא "רואה את עצמה חופשית להכריז שוב על שביתה"

משרד האוצר הציע בימים האחרונים שעובדי חברות קבלן המועסקים בתחום הניקיון יקבלו באופן מיידי תוספת שכר של 25%. עם זאת, האוצר מתנגד לדרישת ההסתדרות לשנות את מעמדם מעובדי קבלן למעמד של עובדים קבועים בארגונים המעסיקים אותם.

הצעת האוצר הועלתה במסגרת המשא ומתן בנושא עובדי הקבלן בישראל, המתקיים בשבועות האחרונים בבית ההסתדרות בתל אביב בחסות בית הדין הארצי לעבודה. אמש נמשכו השיחות בין יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ראש אגף התקציבים באוצר, גל הרשקוביץ ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש. היום אמורים הצדדים לדווח לנשיאת בית הדין הארצי, נילי ארד, על מצב המו"מ.

נציגי האוצר הבהירו שאין מקום להפיכתם של עובדי הקבלן לעובדים קבועים בארגונים שבהם הם מועסקים, מכיוון שהדבר יגרום לארגונים אלה, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, לגידול תלול בעלויות כוח האדם. האוצר מוכן לקליטה ישירה של אלפים בודדים בלבד מקרב עובדי הקבלן למעמד של עובדים קבועים, ומציע להתמקד בשיפור השכר והתנאים הנלווים של העובדים בלי לשנות את מעמדם. ואולם, ההסתדרות מתעקשת כי עובדי הקבלן ייקלטו במעמד של קבועים, בדגש על עובדי הניקיון.

המעסיקים במגזר הפרטי-עסקי מגלים גמישות רבה לעומת האוצר, ומוכנים לקליטה ישירה של עובדי קבלן המועסקים אצלם תקופה ממושכת של כמה שנים. "נודיע לבית הדין שאין הסכמות במו"מ על עובדי הקבלן וכי ההסתדרות רואה את עצמה חופשית להכריז שוב על שביתה במשק, מלאה או חלקית", אמרו אמש גורמים בהסתדרות. "מטרתנו היא להפוך את הקערה על פיה ולצמצם משמעותית את תופעת ההעסקה הקבלנית בישראל".

אלפי שומרים, מאבטחים, עובדי ניקיון, ומורים מועסקים באמצעות חברות קבלן ייצאו החודש נפסדים בשכרם עקב חופשת חנוכה. לדברי אלכס טנצר, פעיל חברתי, עובדים אלה ייפגעו מאחר שמשכורתם משולמת להם על בסיס שעתי, ולא על בסיס חודשי כפי שמקבלים העובדים הקבועים במשק. "במסגרת המו"מ בין האוצר, ההסתדרות והמעסיקים הפרטיים יש לקבוע בעדיפות ראשונית את מעבר עובדי הקבלן למשכורת חודשית", אמר.

רפי אלימלך, מבעלי חברת כוח האדם הקבלנית אמר כי "בכל המדינות, עבודת הניקיון נחשבת למקצועית ולכן ארגונים מעבירים אותה לחברות המתמחות בתחום זה", טען. "הדבר מונע בזבוז כספים ומאפשר את ביצוע עבודת הניקיון בצורה יעילה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully