וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן הסדר פרישת חובו של בן דב בטאו

מיכאל רוכוורגר

8.12.2011 / 8:57

טאו ונציגי בעלי האג"ח מנהלים משא ומתן מתקדם לגיבוש הסדר לפרישת חובו של אילן בן דב לבעלי האג"ח. החזרת החוב תפוצל לשתי סדרות חדשות שייפרשו לתקופה ארוכה יותר

מחיר האג"ח מסדרה ב' של טאו תשואות זינק אתמול במסחר בבורסה ב-27%; למרות הזינוק, תשואת האג"ח עדיין נשארה תשואת זבל. אמנם המחזור לא היה גבוה - כ-126 אלף שקל - אבל הסיבה לזינוק נעוצה בהתקדמות שחלה בהסדר החוב של טאו.

טאו מצויה במו"מ מתקדם עם נציגות בעלי האג"ח לגיבוש מתווה מוסכם על הצדדים לפריסת החוב לתקופה ארוכה; פרישת החוב תיעשה בכפוף להסכמת הבעלים אילן בן דב ולנכונותו של בנק לאומי שלו טאו חייבת כ-80 מיליון שקל; הבנק גם ערב לאג"ח מסדרה א' של החברה. אתמול התקיימו ישיבות אינטנסיביות נוספות בין החברה לנציגות בעלי האג"ח, ואם לא יחולו שינויים של הדקה ה-90 - טאו תדווח היום על המתווה שסוכם.

כפי שמסתמן, המתווה יכלול מחיקה של הסדרות הקיימות בהיקף כולל של כ-300 מיליון שקל, ובמקומן יורכבו שתי סדרות חדשות שייפרשו לתקופה ארוכה יותר. הסדרה החדשה הקצרה תהיה סטרייט (ללא יכולת להמיר למניות של טאו) בהיקף של כ-150-200 מיליון שקל ותיפרע במשך ארבע עד שש שנים. הסדרה הארוכה בהיקף של כ-50-80 מיליון שקל תהיה ניתנת להמרה למניות טאו ותיפרע במשך שבע עד שמונה שנים. בן דב יזרים לחברה, במזומן או בנכסים, כמה עשרות מיליוני שקלים, וכ-15%-25% ממניות סאני אלקטרוניקה שבשליטתו, המחזיקה בפרטנר, ישועבדו.

נוסף על כך, בן דב ימחק את האג"ח ב' בהיקף של כ-105 מיליון שקל שהוא מחזיק, וככל הנראה, ימיר אותן למניות בטאו. בין הצדדים עדיין מתקיימות שיחות לגבי אופן ההתייחסות לשוויה של סאני אלקטרוניקה הנסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-350 מיליון שקל בלבד, בעוד לפי חישובים כלכליים שוויה הכלכלי נאמד בהרבה יותר.

לפי הערכות של המעורבים במו"מ, מדובר במתווה משופר בהרבה לעומת ההצעה המקורית ששיקפה "תספורת" של יותר מ-60%.

עם חברי הנציגות נמנים יורם טורבוביץ', אדוארד קלר ונציג של כלל ביטוח. אליעזר פישמן, שלפי הערכות מחזיק אג"ח של טאו בעשרות מיליוני שקלים שאותם קנה בתקופה האחרונה, פועל כדי שבן דב ישלם כמה שיותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully