וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות טרכטנברג: האוצר שוקל העלאת המס על הדלק

מוטי בסוק

8.12.2011 / 9:23

על פי תכנון משרד האוצר יעלה המס על הבנזין ב-15 אגורות לליטר החל מה-1 בינואר 2012. תכנית דומה של האוצר מלפני שנה בוטלה רק השבוע בכנסת

במשרד האוצר מתכננים העלאה של המס על הבנזין ב-15 אגורות לליטר החל ב-1 בינואר 2012 - מה שיגדיל את הכנסות המדינה ממסים בשנה הקרובה במיליארד שקל. רק השבוע החליטה הכנסת לבטל את תוכנית האוצר מלפני יותר משנה להעלות את הבלו על הדלקים בינואר.

בתחילת 2011 הועלה הבלו ב-20 אגורות לליטר, והכוונה היתה להעלותו בשיעור זהה בתחילת 2012. במהלך 2011 שינתה המדינה כמה פעמים את שיעור הבלו בעקבות המחאה על יוקר המחיה, בניסיון למנוע עליות חדות במחיר הדלק בעקבות השינויים במחיר הבנזין בעולם ובשערי החליפין.

מחיר הבנזין המקסימלי בשירות עצמי הוא כיום 7.11 שקלים לליטר (כולל מע"מ). התוספת עבור שירות היא 21 אגורות לליטר. מתוך מחיר זה הבלו מהווה 41%, והמע"מ - 14%.

ביום שני, אישרה הכנסת את פרק המסים בהמלצות ועדת טרכטנברג. לפי ההצעה שאושרה, תבוטל העלאת הבלו ב-20 אגורות שבוצעה בתחילת 2011, וגם ההעלאה הנוספת שתוכננה ל-2012.

עם זאת, מתברר שיד ימין אינה יודעת מה עושה יד שמאל, ולאחר הביטול, באוצר שוקלים במלוא הרצינות, בשל הירידה הגדולה בהכנסות המדינה ממסים בחודשים האחרונים, תוכנית חדשה להעלות ב-15 אגורות את הבלו על ליטר בנזין כבר בתחילת 2012. ייתכן כי במקביל, או במועד מעט מאוחר יותר, יועלה המס גם על הסולר - שגם ההעלאה שתוכננה לגביו בוטלה בכנסת השבוע. באוצר שוקלים גם העלאות מסים על מספר מוצרים נוספים. החלטות יתקבלו כבר בימים הקרובים.

ככול הידוע, שר האוצר, יובל שטייניץ, התנגד עד לאחרונה לכל העלאת מס. ואולם, נראה כי בכירי משרדו, ובעיקר אנשי החשב הכללי, שיכנעו אותו כי אין ברירה. ההערכה היא כי באוצר חוששים מגירעון גבוה בתקציב המדינה ל-2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully