וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איכרים: הפירות והירקות יתייקרו בקרוב בעד 35%

עמירם כהן

8.12.2011 / 12:54

לאור העליות האחרונות במחירי הפירות והירקות אומר נשיא התאחדות האיכרים דב אמיתי כי מחיריהם צפויים להמשיך ולעלות גם בחודשים הקרובים. הסיבה: התייקרות המים ומחסור בעובדים

מחירי הפירות, הירקות והפרחים יתייקרו בשלושת החודשים הקרובים ב-8%-35%, כך מסר הבוקר נשיא התאחדות האיכרים, דב אמיתי, בתגובה לעליות המחירים האחרונות בכמה מיני ירקות ופירות מובילים.

נשיא התאחדות התעשיינים אמר כי מחירי התוצרת הגבוהים, בהשוואה למקובל בשנים קודמות בחודשים אלה, ימשיכו לעלות בשל המחסור בידיים עובדות, העלייה בהוצאות היצור והתייקרות המים להשקיה.

"ממשלת ישראל לא יכולה להמשיך להחזיק את המקל בשני קצותיו; מצד אחד להטיל על החקלאים מסים והיטלים גבוהים בהשוואה למקובל במדינות ה-OECD ולהיות המדינה היחידה הגובה מס מעסיקים על העסקת עובדים זרים, לגבות מהחקלאים תעריפי מים הולכים ועולים ולייקר תשומות יצור נוספות ומצד שני לדרוש מהחקלאים מחירים זולים לתוצרת החקלאית. אם הממשלה תתמוך בחקלאות בישראל כפי שמקובל במדינות ה-OECD אזי התוצרת תוזל על ידם בהתאם. החקלאים לא מסוגלים להמשיך לספוג את ההיטלים ולא נותרה להם ברירה אלא למצמם את שטחי הגידול ולייקר את התוצרת", אמר נשיא התאחדות התעשיינים.

בתוך כך מסרו מגדלים פרחים כי צפויה התייקרות של פרחים בשוק המקומי שתנוע בין 25%-35%. ההתייקרות לדברי המגדלים צפויה בעיקר במיני שושנים, ליליות, חמניות, סייפנים וורדים.

מלאכי ריינר, מגדל פרחים ויו"ר הוועדה החקלאית ברעננה, מסר כי עליית מחירי הפרחים שכבר החלה, הינה בעיקר תוצאת המחסור בעובדים בענף: "המגדלים מגדלים פחות פרחים מאשר בשנים קודמות מפני שהענף אינו רווחי בגלל גידול בהוצאות הכרוכות בהעסקת העובדים הזרים והיצרנים נותרים ללא כל רווח", כדבריו.

מנתונים שמסרה התאחדות האיכרים עולה, כי חקלאים החברים בהתאחדות צופים בין היתר כי התייקרות התוצרת לצרכן עשויה להגיע: בחצילים ל-25%; במלונים ל-20%, בעגבניות ל-10%; במלפפונים ל-15%; בתפוח ל-12%; באגס ל-15%; באבוקדו ב-11%; בתפוזים ב-8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully