וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי יונס: להגביל בעל שליטה רק אם אחזקותיו עד 20%

אורה קורן

8.12.2011 / 14:35

מנכ"ל בנק מזרחי טפחות תקף את המלצות ועדת הריכוזיות בנושא חברות בהן מחזיק בעל השליטה באחוזים נמוכים. לטענתו ההמלצות עלולות לפגוע דווקא במשקיעי המיעוט

מנכ"ל בנק מזרחי טפחות , אלי יונס, מציע לוועדת הריכוזיות להגביל בעל שליטה בחברות במורד הפירמידה, רק אם אחזקותיו הן עד 20%.

ועדת הריכוזיות הציעה שההגבלה תחול על אחזקה של עד 50%. מדובר בחברות בהן מחזיק בעל שליטה, באמצעות השקעה הונית קטנה, שליטה ניהולית גדולה ולמעשה שליטה בניהול (חברות פער). גרעין השליטה בבנק המזרחי טפחות מוחזק על ידי מוזי ורטהיים (22.3%) ומשפחות עופר (כ-26%).

יונס תקף את המלצות הוועדה בנושא חברות פער וציין, בין השאר, כי הן עלולות לפגוע במשקיעים מהמיעוט בנסיבות מסויימות. בנוסף, הן עלולות לעורר קשיים במתן אשראי בנקאי לרכישת שליטה בחברות.

"מילת המפתח היא מידתיות", כתב יונס בהצעה חלופית שהגיש לוועדה וציין כי דינו של בעל שליטה המחזיק 15%-10% מההון, שונה מזה של בעל שליטה המחזיק 45% ממנו.

"מכאן, שהוועדה חייבת להבהיר, כי הצעותיה לא יחולו על כלל חברות הפער, אלא רק על אותן חברות, שהן חלק מפירמידה ושבהן קיימת אנומליה בוטה ולא פרופורציונלית בין שיעור האחזקות בהון של בעל שליטה לשיעור אחזקותיו בהצבעה", הוסיף. לדבריו, "את האנומליה הזו ניתן לפתור בהחלת ההגבלה רק על אחזקה משורשרת שלא עולה על 20%".

יונס הוסיף כי בשולי הדיון הציבורי בהיבטים הכלכליים של הריכוזיות, עולות גם טענות לגבי השפעת בעלי הון על השלטון, ובמיוחד בעלי הון שמחזיקים בפירמידות. לדבריו, טיעון זה אינו נשען על עובדות קונקרטיות ונועד לטשטש את הסכנה הרגולטורית שבהמלצות הוועדה.

"דעת בעלי ההון, כמו זו של שאר אזרחי המדינה, ראוי שתישמע", כתב. "היכן (ואם) שזו מוצאת אפיקים פסולים, יש למצוא טיפול הולם וממוקד כדי לטפל בה. אין בין טענה כזו לטענות בדבר ההשלכות העסקיות של מבנה הפירמידה דבר וחצי דבר", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully