וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המסחר האחרון בשבוע נחתם בעליות קלות

ואדים סבידרסקי

8.12.2011 / 16:55

המסחר בבורסה התל אביבית התאפיין היום במחזור נמוך ובתנודתיות רבה אך לבסוף הוא נסגר בעליות קלות. מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 עלו ב-0.3% ואילו מדד מניות הנדלן עלה ב-0.5%

יום המסחר האחרון השבוע בבורסת תל אביב חזר לקראת סיומו למגמה חיובית אך נחתם בעליות קלות בלבד. המסחר התאפיין בתנודתיות גבוהה למרות מחזור דליל וזאת על רקע אזהרת דירוג האשראי לאיחוד האירופי ובהמתנה לפגישת מנהיגי האיחוד במטרה להסדיר את המדיניות התקציבית בגוש היורו.

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 עלו ב-0.3% כל אחד, מניות הבנקים התחזקו ב-1.3% ומדד מניות הנדל"ן התחזק ב-0.5%. מחזורי המסחר נותרו נמוכים מן הרגיל והסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל. בסיכום השבועי, איבדו המדדים המובילים בבורסת תל אביב כ-1.1% מערכם כל אחד.

מנהיגי 27 מדינות האיחוד האירופי ייפגשו היום בבריסל, לפסגה שבה ידונו בתכנית שהציגו גרמניה וצרפת להקשחת הפיקוח על גירעונות תקציביים של מדינות חברות והכנסת שינויים באמנת מאסטריכט.

ביום לפני הפגישה, פירסמה סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס (S&P) אזהרת דירוג אשראי לאיחוד האירופי, בעל דירוג אשראי מושלם (AAA). הסוכנות הודיעה כי היא מכניסה את ה-EU לרשימת מעקב עם תחזית שלילית. כמו כן פירסמה S&P אזהרת דירוג לכמה מהבנקים הגדולים באירופה, ובהם דויטשה בנק הגרמני, BNP פאריבה וסוסייטה ג'נרל הצרפתים.

לקראת שעת הסגירה באחד העם, הצביעו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב על פתיחת המסחר בוול סטריט יציבה תוך נטייה לירידות קלות עד 0.2%.

בזירת המקרו העולמית, הבנק המרכזי האירופי הודיע היום על הורדת הריבית בגוש ב-0.25% לרמה של 1%, וזאת עבהתאם לתחזיות קונסנזוס הכלכלנים המוקדמות. בארה"ב, יתפרסם הנתון השבועי על דרישות האבטלה החדשות. הכלכלנים מעריכים כי 395 אלף אמריקאים נוספים הצטרפו השבוע למעגל המובטלים, בהשוואה ל-402 אלף בשבוע לפני כן.

טאו תשואות מצויה במשא ומתן מתקדם עם נציגות בעלי האג"ח לגיבוש מתווה מוסכם על הצדדים לפריסת החוב לתקופה ארוכה. פריסת החוב תיעשה בכפוף להסכמת הבעלים אילן בן דב ולנכונותו של בנק לאומי , לו חייבת טאו כ-80 מיליון שקל. הבנק גם ערב לאג"ח מסדרה א' של החברה. אתמול התקיימו ישיבות אינטנסיביות נוספות בין החברה לנציגות בעלי האג"ח, ואם לא יחולו שינויים של הדקה ה-90 - טאו תדווח היום על המתווה שסוכם. היום, הופסק המסחר במניה עד ליום א' הקרוב על מנת לאפשר לחברה לגבש תגובה לפירסומים ב-TheMarker בנושא.

חברת טבע כשלה בניסיונה לקבל את אישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לשיווק Plan B, גלולת היום שאחרי, כמוצר שאינו מחייב מרשם רופא לכל הגילים. משרד הבריאות האמריקאי הורה ל-FDA לדחות את הבקשה, וקבע שהגלולה, שמגנה מפני הריון שלושה ימים לאחר מגע מיני לא מוגן, תמשיך להימכר על ידי הרוקחים, ותימכר ללא מרשם רופא רק לנשים בגילאי 17 ומעלה. מניית החברה לא הגיבה במהלך המסחר בוול סטריט.

אייס דיפו צפויה לפטר חלק מעובדיה, כחלק מתוכנית הבראה שהיא מרכיבה בימים אלה. בחברה מסרבים למסור את מספר המפוטרים הצפוי, אך אומרים כי החברה "נמצאת בשורה של מהלכים עסקיים, מאז כניסת ההנהלה החדשה בראשות משה שמש ודוד מטלון".

חברת הדירוג S&P מעלות העניקה דירוג A- לגיוס אותו מעוניינת לבצע כלכלית ירושלים בסך 500 מיליון שקל באמצעות הנפקת סדרה חדשה של אג"ח אשר תהיה מגובה בבטחונות. ההנפקה אותה מבצעת חברת הנדל"ן בשליטתו של אליעזר פישמן מיועדת למחזר חוב פיננסי הקיים לחברה.

חברת מדטכניקה שבשליטת חברת אילקס מכרה את פעילות שיווק מוצרי Waters לחברת Waters תמורת 6 מיליון דולר (22.4 מיליון שקל) ואת המלאי וחלקי החילוף של מוצרי ווטרס שיהיו ברשותה בסוף דצמבר 2011 תמורת 2 מיליון שקל נוספים. בעקבות העסקה תפסיק מדטכניקה לשווק את מוצריה של ווטרס החל בינואר 2012 ותרשום רווח הון של 22 מיליון שקל לפני מס ברבעון הראשון של 2012.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully