וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

נמרוד הלפרן

9.12.2011 / 0:17

על רקע הודעת הבנק המרכזי באירופה כי אין בכוונתו לרכוש אג"ח נוספות נסגר במסחר בוול סטריט בירידות שערים. דאו ג'ונס ירד ב- 1.6%, S&P 500 ירד ב- 2.1% והנאסד"ק איבד שני אחוזים

בורסות וול סטריט נסגרו (חמישי) במגמה שלילית בראשונה זה ארבעה ימים, לאחר שנשיא הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, הבהיר היום כי לבנק המרכזי אין כוונה לבצע רכישות אג"ח נוספות.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.6%, מדד S&P 500 צנח ב-2.1% ומדד נאסד"ק איבד 2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.05% לרמה של 1.97%. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסגרו במחיר של 98.34 דולר לחבית, ירידה של 2.1%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. החוזים על הזהב למסירה בפברואר נסגרו בניו יורק במחיר של 1,713.4 דולר לאונקייה - הרמה הנמוכה ביותר מאז ה-29 בנובמבר - לאחר ירידה של 1.8%.

נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), מריו דראגי, אמר היום כי אמנת האיחוד האירופי אוסרת על ביצוע "מימון מוניטרי", וצינן את התקווה כי הבנק המרכזי ירחיב את תוכנית רכישות האג"ח שלו בניסיון לסייע למדינות גוש היורו הכורעות תחת נטל חובות כבד.

במסיבת עיתונאים בפרנקפורט אמר דראגי עוד כי תפקידו של הבנק המרכזי כמוסד מגביל את אפשרותו לפעול באופן חופשי. דבריו של נשיא הבנק המרכזי נאמרו בתשובה לשאלה שנגעה תוכנית רכישות האג"ח של הבנק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצלחת הניסויים מתווה את הדרך לנדידה חלקה מ-WiMax ל-TD-LTE באמצעות פתרון גלי רדיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

דראגי הוסיף כי הופתע מהפרשנות שניתנה לדברי בשבוע שעבר לפיה אם יצליחו מנהיגי אירופה לגבש הסכם תקציבי אמין, עשוי הבנק המרכזי של אירופה לנקוט בצעדים נוספים, בהם הרחבה את היקף רכישות האג"ח הממשלתיות.
"לא היתה לדראגי ברירה אלא לצנן את התקוות להרחבה של רכישות האג"ח, מכיוון שאם לא היה עושה כן, היה גורם להיחלשות הלחץ המופעל על מנהיגי האיחוד האירופי להחליט בפגישתם על הרפורמה הנדרשת באיחוד", העריך יורג קרמר, הכלכלן הראשי של קומרצבנק, בראיון לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'.

מוקדם יותר היום, הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הוריד את הריבית בגוש היורו ב-0.25% ל-1% - הרמה הנמוכה מעולם והודיע על צעדים נוספים להגברת הנזילות כדי לסייע למגזר הבנקאי ביבשת. הורדת הריבית, שהיתה צפויה, מצטרפת להורדת ריבית בשיעור זהה שבוצעה בחודש שעבר ומחקה בכך את העלאות הריבית שבוצעו בתחילת השנה.

נשיא הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, דבק בתחזית לפיה כלכלת גוש היורו צפויה לצמוח השנה ב-1.6%, אך חתך את תחזית הצמיחה לשנה הבאה ל-0.3% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 1.3% בשנת 2012. הבנק המרכזי גם סיפק בראשונה תחזית צמיחה לשנת 2013, לפיה צפויה התאוששות בצמיחה לרמה של 1.3%.

עוד העריך הבנק המרכזי כי האינפלציה בגוש היורו עתידה להישאר מעל לרמה של 2% בחודשים הקרובים, אך צפויה לרדת בהמשך מתחת לרמה זו. הבנק צופה אינפלציה ברמה של 2.7% בשנת 2011 - מעל ליעד של 2% שקבע הבנק. בשנה הבאה צפויה התמתנות האינפלציה לרמה של 2% וירידה נוספת בשנת 2013 לרמה של 1.5%.

הבנק המרכזי של בריטניה הותיר היום כצפוי את הריבית בשפל של 0.5% - בו היא נמצאת מאז חודש מארס 2009 והותיר ללא שינוי את תוכנית ההרחבה הכמותית שלו.
מנהיגי מדינות אירופה ייפגשו היום בבריסל על מנת לדון בפיתרון משבר החוב ביבשת, על רקע אזהרת חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס (S&P) כי תשקול להוריד את דירוג האשראי המושלם - AAA - של האיחוד האירופי וכן את דירוגיהן של גרמניה וצרפת.

נשיא הבנק המרכזי של אירופה דבק בתחזית הצמיחה

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מציעים לשנות את אמנת האיחוד האירופי, על מנת להדק את הפיקוח על תקציבי המדינות החברות באיחוד. במכתב משותף לנשיא האיחוד האירופי, הרמן ון רומפוי, כתבו מנהיגי שתי הכלכלות הגדולות בגוש היורו כי הם מעוניינים להגיע להחלטה על שינויים באמנת האיחוד כבר בפסגה בת היומיים הנפתחת היום, על מנת שניתן יהיה להכניס את השינויים לתוקף עד חודש מארס 2012.

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, מספר תביעות האבטלה השבועי בארה"ב נפל לשפל של תשעה חודשים והמלאי הסיטונאי זינק בשיעור החד ביותר זה חמישה חודשים, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום.

מספר תביעות האבטלה הראשונות נפל בשבוע שעבר לרמה של 381 אלף - הרמה הנמוכה ביותר מאז פברואר - לעומת רמה של 404 אלף בשבוע הקודם, מסר היום משרד העבודה האמריקאית. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר במספר תביעות לרמה של 393 אלף לעומת 402 אלף תביעות שעליהן דווח במקור בשבוע הקודם. הממוצע הארבע שבועי של מספר התביעות ירד לרמה של 393,250 - רמתו הנמוכה ביותר מאז חודש אפריל.

המלאי הסיטונאי בארה"ב זינק באוקטובר ב-1.6% לעומת החודש הקודם - הקפיצה החדה ביותר זה חמישה חודשים - והסתכם ב-470.2 מיליארד דולר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לגידול מתון יותר של 0.3%. נתוני חודש ספטמבר תוקנו כלפי מעלה מירידה של 0.1% לללא שינוי. לעומת אוקטובר 2010 קפץ המלאי הסיטונאי ב-10.9%.

באופנהיימר צופים כי תוצאות צ'ק פוינט לרבעון הרביעי 2011 תעמודנה בתחזיתם, הכנסות של 354.5 מיליון דולר (צמיחה שנתית של 11%) ורווח נקי של 0.82 דולר למניה, בהתאם לעונתיות החזקה של הרבעון, גם בהתחשב באופי פעילות החברה המוטה כלפי סוף הרבעון. "אנו מדרגים את צ'ק פוינט בהמלצת תשואת יתר עם מחיר יעד של 65 דולר, בהתבסס על מכפיל 16.3 לתחזית הרווח הנקי ל-2012", מסכמים האנליסטים של אופנהיימר.

חברת אלווריון , ספקית לרשתות תקשורת 4G בגישת פס רחב אלחוטי, הודיעה על הצלחת פתרון ה-4Motion לתמיכה בטכנולוגיית TD-LTE בניסויים שנערכו בקנדה על ידי אקס-פלורנט קומיוניקיישנס (Xplornet Communications) - הספקית הקנדית לפתרונות תקשורת אלחוטית בפס רחב עבור רשתות תקשורת פרטיות וציבוריות. על פי החברה,
הצלחת הניסויים מתווה את הדרך לנדידה חלקה מ-WiMax ל-TD-LTE באמצעות פתרון גלי רדיו מופעלי תוכנה מבית אלווריון, ומהווה שער גישה ליישומי ערך מוסף עבור לקוחות אקס-פלורנט, כמו צריכת מדיה בסטרימינג וקיום שיחות ועידה בוידיאו.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully