וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות מבקשת מבית המשפט לאשר שביתה במשק

חיים ביאור

11.12.2011 / 12:20

לאחר שההסתדרות ומשרד האוצר לא הצליחו להגיע להסכמה בעניין מעמד עובדי הקבלן מבקשת ההסתדרות לאשר לה לשוב ולהכריז על שביתה "נראה שכרגע רק הכרזה על שביתה תגמיש עמדת האוצר"

ההסתדרות הגישה היום דיווח לבית הדין הארצי לעבודה ולפיו אין התקדמות במשא ומתן על עובדי הקבלן במשק שהיא מנהלת מזה כחודש עם משרד האוצר, לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים (המעסיקים הפרטיים) ומרכז השלטון המקומי. ההסתדרות תבקש מנשיאת בית הדיון השופטת נילי ארד, להתיר לה לקיים שוב שביתה כללית במשק.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר הבוקר כי "הבהרנו כבר בתחילת המאבק שאנו רוצים לשנות את תפיסת העולם לפיה ישנם שני סוגי עובדים בישראל. ביקשנו לצמצם משמעותית את התופעה באמצעות הנהגת העסקה ישירה לעובדי הקבלן. אולם כנראה שמדובר בהשקפות עולם שונות. האוצר רוצה להמשיך ולהפריט את העבודה ונראה שכרגע רק הכרזה על שביתה תוכל להגמיש את עמדתו".

לפני כחודש ההסתדרות עמדה לקיים שביתה כללית ללא הגבלת זמן למען עובדי הקבלן. כמה ימים לפני השביתה פנתה לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים לבית הדין הארצי בבקשה שיוציא צו מניעה שיורה להסתדרות להימנע מהשביתה. ואולם הנשיאה ארד התירה להסתדרות לקיים את השביתה למשך 4 שעות. במקביל, הורתה השופטת לצדדים לנהל מו"מ אינטנסיבי בנושא ולדווח לבית הדין על תוצאותיו תוך מספר ימים. הצדדים החליטו לדחות את הדיווח כמה פעמים, וכך נוהלו המגעים במשך חודש שלם.

בהסתדרות אומרים כי מספר המחלוקות גדול מאוד ובחלק מהנושאים אף חלה נסיגה בעמדת האוצר והמעסיקים. עם זאת, הושגה הסכמה בין ההסתדרות, האוצר והמעסיקים הפרטיים בעניין הגברת האכיפה של חוקי העבודה על העסקת עובדי קבלן. ההסכמה הושגה בסיוע ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד), שאישרה את החוק להגברת האכיפה לקריאה שניה ושלישית והוא אמור לעבור בקרוב במליאת הכנסת. כמו כן הושגה הבנה בין ההסתדרות והאוצר על הגדלת מספר הפקחים שיבטיחו את אכיפה החוק, דבר שאינו קיים בחוק שאושר, אולם ישנה מחלוקת בין הצדדים על היקף ההגדלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully