וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א נסגרה בעליות: המדדים המובילים התחזקו ב-1.5%

ואדים סבידרסקי

11.12.2011 / 18:34

מדד מניות הבנקים עלה ב-2.6%; אתמול הגיעו מנהיגי גוש היורו להסכם על הידוק הפיקוח התקציבי על המדינות החברות

המסחר בבורסת תל אביב נחתם היום במגמה חיובית על רקע הסכם מנהיגי גוש היורו אשר הושג אתמול בבריסל על הידוק הפיקוח התקציבי על המדינות החברות, והחלטתם להגדיל את כוחה של קרן החילוץ האירופית כדי לסייע לבלימת משבר החוב ביבשת.

מדד ת"א 25 ומדד ת”א 100 תחזקו ב-1.5% לאחר שבשבוע שעבר איבדו כ-1.1% מערכם. מדד ת"א בנקים עלה ב-2.6% ומדד נדל"ן 15 עלה ב-1.3%. מחזורי המסחר ממשיכים להיות נמוכים מהמקובל והסתכמו היום בכ-580 מיליון שקל בלבד.

איתות נוסף על התייצבות האפשרית בגוש היורו הגיע מאת המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס שרכש אג"ח ממשלתיות אירופיות בהיקף של כשני מיליארד דולר שהיו בבעלות חברת הברוקרים האמריקאית MF גלובל - אותן אג"ח ממש שהביאו לפשיטת הרגל של MF גלובל. כך לדברי אנשים המקורבים למצב, דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

האנליסטים מבנק הפועלים המשיכו גם השבוע להמליץ למרבית המשקיעים, אשר מאופיינים בפרופיל סיכון נמוך עד בינוני, לשמור עדיין על רכיב מנייתי מצומצם, בשל התנודתיות שצפויה להימשך בבורסה. עם זאת, ללקוחות המאופיינים בפרופיל סיכון גבוה, ואשר מודעים לתנודתיות, שלהערכת הבנק תמשיך לאפיין את שוק המניות בטווח הנראה לעין, סבורים כי מניות מסויימות נסחרות כיום במחירים נוחים להשקעה. עם זאת, ייתכן שתחלוף תקופה ארוכה עד למימוש הפוטנציאל הגלום בהן, ובטווח הקרוב גם מניות אלו צפויות לסבול מתנודתיות גבוהה יחסית.

בהפועלים מציינים כי רמת הסיכון בשוק המניות המקומי נותרה גבוהה מאוד וסבורים כי היא תישאר כזו, כל זמן שלא ניווכח בשיפור כלכלי בר קיימא בכלכלה האירופית, ובהיפוך מגמה בשוקי המניות הגלובליים וכי לפי שעה, אין כל ערובה לכך. שוק המניות המקומי ממשיך להפגין רגישות גבוהה לכותרות הכלכליות מהעולם, בעיקר מאירופה, ומתן חשיבות פחותה לנתונים הכלכליים "הטהורים" של המניות עצמן. לצד התנודתיות העזה בבורסה, ניכרת גם ירידה חדה במחזורי המסחר כשהמחזורים הנמוכים בעצמם תורמים גם הם לתנודתיות העזה בשוק.

הרכבי המדדים יעודכנו השבוע

פעמיים בשנה הבורסה לניירות ערך מעדכנת את הרכבי מדדי הבורסה, כאשר העדכון הקרוב יחל השבוע ב-15 לדצמבר. לחברי הבורסה כבר היו הערכות מוקדמות לגבי השינויים המסתמכים על שווי החברה, רמת הסחירות ואחזקות הציבור בהן, וביום חמישי האחרון דיווחה הבורסה לניירות ערך בתל אביב רשמית על שינוים הצפויים.

המדדים בהם לא יחול הפעם שינוי הם מדד ת"א בנקים, ת"א פיננסים ומדד ת"א ביטוח. באשר למדד המוביל בבורסת אחד העם, ת"א 25 - המיוחס ל-25 מניות בעלות שווי השוק הממוצע הגבוה ביותר מבין המניות העומדות בתנאי הסף, עד כה נסחרו בו 24 מניות בלבד והפעם מצטרפות אליו שתי מניות: יצרנית פתרונות ההאצה לענף השרתים מלאנוקס וחברת הכבלים HOT . במקביל, מהמדד נגרעת מניה אחת: דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר.

חברת טאו בבעלות אילן בן דב, שחייבת לבעלי האג"ח כ-500 מיליון שקל, פירסמה היום מתווה הצעת הסדר עם בעלי אג"ח. לפיו, תקצה החברה למחזיקי איגרות החוב, למעט בעל השליטה אילן בן דב, שתי סדרות חדשות בשווי של כ-250 מיליון שקל במקום הסדרות שנסחרות כעת בשוק. בנוסף, תשלם למחזיקי האג"ח 30 מיליון שקל במזומן. הסכם העקרונות החדש מעלה כי הנציגות הסכימה ל"תספורת" של עשרות אחוזים. המסחר בניירות ערך של החברה חודש הבוקר וסדרת אג"ח ב' הוסיפה כ-4%.

מניית חלל תקשורת זינקה בעקבות שיגור לוויין עמוס 5

במקביל לפרשת הסדר חוב המתחוללת בימים אלו בזרוע הנדל"נית של יצחק תשובה, ממשיכה חברת דלק נדל"ן לממש את נכסיה בחו"ל. הבוקר דיווחה החברה כי חברת הבת DGRE חתמה על הסכם מכירת מלוא זכויותיה בנכס Yonge Street שבטורונטו, קנדה, לצד שלישי. על פי ההסכם, התמורה הצפויה להתקבל מהמכירה תעמוד על כ-400 מיליון שקל.

מניית חלל תקשורת זינקה היום בעקבות שיגור לוויין עמוס 5. הלווין של חלל, שבשליטת יורוקום של שאול אלוביץ', שוגר מאתר בביקונור, קזחסטן, על גבי משגר פרוטון-בריז (Proton Breeze-M) וכעת הוא נמצא בדרכו למסלולו מעל קו הרוחב °17 מזרח. עמוס-5 מתוכנן להיפרד מהשלב האחרון של המשגר כתשע וחצי שעות לאחר שיגורו, ואז יפרוס את הפאנלים הסולאריים שלו.

מניית מזור רובוטיקה מוסיפה היום כ-6% בעקבות הודעתה כי מכרה ללקוח נוסף את המערכת הרובוטית לניתוחי עמוד שדרה, Renaissance, בשוק היעד המרכזי בארה"ב. הרוכש הינו המנתח בבית החולים Houston Orthopedic and Spine Hospital ביוסטון טקסס, ובכוונת בית החולים האמריקאי להתחיל ולהשתמש מיידית במערכת לצורך ביצוע ניתוחי עמוד שדרה בפולשנות מזערית כבר החודש.

דירקטוריון תנובה החליט לצאת מפעילות המחלבה ברומניה לאחר שנכשלו הניסיונות למכור אותה או למזג אותה למחלבה אחרת במדינה. תנובה הקימה את המחלבה ב-2005 במטרה לנגוס בנתח של 20% משוק החלב ברומניה, מתוך הנחה שתוכל למנף את הידע שצברה בתחום לשווקים מתעוררים ולהקטין את תלותה בשוק הרווי בישראל, בו היא מחזיקה ב-60%.

מנכ"ל חברת הביטוח הפניקס , אייל לפידות, מנסה לגבש קבוצת משקיעים, שעמה ירכוש את השליטה בחברה מקבוצת דלק של המיליארדר יצחק תשובה. לפידות נמצא בקבוצת דלק כבר יותר משש שנים, מתוכן שנתיים וחצי בהפניקס. בימים אלה הוא החל לקדם רעיונות של השתלטות על החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully