וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת קרטל הלחם: כתב אישום יוגש נגד מנכ"ל מאפיית אנג'ל

שני מזרחי

11.12.2011 / 19:34

רשות הגבלים עסקיים הודיעה כי בכתב האישום יכללו ארבעה בכירים אחרים במאפיית אנג'ל שיואשמו בעבירות הסדר כובל; כמו כן יועמדו לדין מנכ"ל חברת אורנים ומנכ"ל מאפיית ברמן

רשות ההגבלים העסקיים הודיעה היום כי בכוונתה להעמיד לדין, בכפוף לשימוע, את המעורבים בפרשת קרטל הלחם.

ההחלטה מתייחסת לשלוש חברות, אנג'ל , אורנים (חברת הבת של אנג'ל), חברת ברמן ומאפיות מקבוצות דוידוביץ' מרחבית ולבעלי התפקידים בחברות אלו: לירון אנג'ל, מנכ"ל החברה ודירקטור בה, מרדכי חסין וערן שפיגל מנהלי המכירות של חברת אנג'ל, אורי בן-יהודה מנכ"ל חברת אורנים, משה מרקוביץ' מנהל מכירות במאפיית אורנים, יהודה שניידרמן מנכ"ל מאפיית ברמן ואת יצחק ברמן, יו"ר החברה ובעל מניות בה.

על-פי ההודעה שקיבלו המעורבים, רשות ההגבלים תעמידם לדין על כך שתיאמו ביניהם כי ימנעו מתחרות על לקוחות קיימים וכי יפעלו להעלאת המחירים בהם נמכרים לצרכן לחם אחיד וחלות.

על פי מכתבי השימוע, בשלהי חודש פברואר 2010 המאפיות מקבוצות דוידוביץ'-מרחבית, אנג'ל וברמן תיאמו ביניהן כי יימנעו מתחרות על אספקת מוצריהן ללקוחות שבאותו מועד מאפייה מקבוצה אחרת סיפקה להם מוצרים, וכי יפעלו להעלאת מחירי הלחם האחיד והחלות לצרכן. התיאומים המתוארים גובשו במהלך פגישות משותפות בין הצדדים, בין היתר, בבתי קפה ותחנות דלק ברחבי הארץ.

בנוסף, על פי מכתבי השימוע, בסמוך לתיאומים המפורטים לעיל מאפיות מרחבית, דגנית וברמן תיאמו ביניהן כי מאפיית ברמן תימנע מתחרות על לקוחות של מאפיות דגנית ומרחבית, ולהפך, מאפיית אנג'ל ומאפיית ברמן תיאמו ביניהן את פעולותיהן העסקיות, מאפיות מקבוצת אנג'ל ומאפיות מקבוצת דוידוביץ' תיאמו ביניהן כי יפעלו להעלאת מחירי הלחם האחיד והחלות באזור ירושלים, וחילקו ביניהן את אספקת המוצרים ביחס ללקוחות מסוימים.

כזכור, בחודש מאי שנה שעברה חקרה רשות ההגבלים העסקיים את חברת אנג'ל, חברת אורנים שהיא חברת בת של אנג'ל ואת חברת ברמן בחשד לביצוע עבירות של צד להסדר כובל בניגוד לחוק ההגבלים העסקיים.

רשות ההגבלים טענה כי מדובר בעבירות הנמנות על הגרעין הקשה של חוק ההגבלים העסקיים, בין היתר, עבירות של תיאום מחירים, תיאום מכרזים וחלוקת שווקים- כולן בנסיבות מחמירות. לטענתה, חומרת העבירות מקבלת משנה תוקף של ממש בנסיבות המקרה, שכן מבצעיהן הגיעו להסדרים אסורים על חשבונם של הצרכנים, בין היתר באמצעות המוצר הבסיסי והחיוני ביותר שהם רוכשים - הלחם הפשוט.

ממאפיית אנג'ל נמסר בתגובה כי: "בין המאפיות קיימת תחרות שיווקית וצרכנית מהחריפות והמרות במדינת ישראל, תחרות שמלווה בהורדות מחירים למען הצרכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully