וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה ננעלו בירידות חדות; מילאנו נפלה בקרוב ל-4%

נדן פלדמן

12.12.2011 / 19:43

תשואות האג"ח של איטליה עלו ל-6.5% לאחר הנפקת אג"ח בהיקף של 7 מיליארד יורו. היורו נחלש מול הדולר ב-1.4%

שבוע המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות שערים חדות, המשקפות את אכזבת המשקיעים מתוצאות פסגת האיחוד האירופי בסוף השבוע בבריסל, ולאחר שמודי'ס הודיעה כי ההסכמות שהושגו בפסגה אינן מספקות וכי אזהרות דירוג האשראי על מדינות האיחוד לא ישתנו לעת עתה.

לונדון ירדה ב-1.8%, פרנקפורט נפלה ב-3.4%; פאריס נחלשה ב-2.6%; מדד סטוקס 600 הכלל אירופי רשם ירידה של 1.9%. היורו נחלש מול הדולר ב-1.4% לשער של 1.319 דולר ליורו.

התשואה על האג"ח של איטליה ל-10 שנים עלתה ב-0.2% לרמה של 6.504% לאחר שמוקדם יותר זינקה לרמה של 6.727%; התשואה על האג"ח המקבילות של ספרד עלתה ב-0.03% ל-5.710%; התשואה של צרפת עלתה ב-0.02% ל- 3.266%;

ממשלת איטליה מכרה היום אג"ח לשנה בהיקף של 7 מיליארד יורו, בתשואה נמוכה יותר מאשר בהנפקת האג"ח הקודמת שבוצעה לפני כחודש. התשואה הממוצעת בה נמכרו איגרות החוב עמדה על 5.952%, לעומת 6.087% בהנפקה דומה שהתקיימה ב-10 בנובמבר, אשר היתה הגבוהה ביותר ב-14 השנים האחרונות. הביקוש הפעם עלה על ההיצע פי 1.92, לעומת 1.99 בהנפקה הקודמת.

ממשלתו של מריו מונטי נתקלה היום במפגן המחאה הרחב ביותר מאז כינונה לפני כחודש. היום שבתו העובדים במספר מגזרים במשק האיטלקי ויצאו לצעדות והפגנות במחאה על מדיניות הצנע המחמירה והקיצוץ בפנסיות.

השביתה כללה מגוון של ענפים, בהם עובדי פיאט, פועלים בענף הפלדה, בית האופרה 'לה סקאלה' במילאנו ומחלקות הגרפיקה בעיתונות האיטלקית. ראשי האיגודים מתכננים שביתה נוספת ב-19 בדצמבר, והבנקים ישבתו ביום שישי הקרוב.

"הפסגה שיקפה היעדר צעדי מדיניות מכריעים"

סוכנות הדירוג מודי'ס אמרה היום כי תוצאות הפסגה של מנהיגי האיחוד האירופי בסוף השבוע לא ישנו את אזהרות דירוג האשראי של מדינות האיחוד ברבעון הראשון של 2012. מודי'ס הסבירה את עמדתה בכך ש"הפסגה שיקפה היעדר צעדי מדיניות מכריעים, וכי רבים מהצעדים אינם נושאים עמם בשורות חדשות".

23 מנהיגי המדינות של האיחוד האירופי הגיעו בסוף השבוע להסכם על תוכנית חמישית במספר לפתרון משבר החובות, 19 חודשים לאחר גיבוש התכנית הראשונה לבלימת המשבר. במסגרת התכנית יוגדל המימון לחילוץ מדינות שנקלעו לחובות ב-200 מיליארד יורו (267 מיליארד דולר) נוספים, וכן יזורז תהליך הקמתה של קרן חילוץ נוספת בהיקף של 500 מיליארד יורו. המנהיגים הסכימו גם על הידוק הפיקוח על תקציבי הממשלות ועל צעדים נוספים למניעת חריגות מהגירעון המותר בעתיד. עם זאת, יוזמת גרמניה וצרפת להכנסת שינויים באמנת האיחוד האירופי לא זכתה לתמיכה הנדרשת מצד כל 27 המדינות החברות באיחוד.

במסגרת ההסכם שגובש יעמיקו בנקים מרכזיים ביבשת הלוואות בסך 200 מיליארד יורו לקרן המטבע הבינ"ל (IMF). 150 מיליארד יורו יגיעו מבנקים מרכזיים של מדינות בגוש היורו, ו-50 מיליארד יורו נוספים ממדינות האיחוד האירופי שאינן חברות בגוש היורו. מנגנון היציבות האירופי (ESM) - הגוף שאמור לתפוס באופן קבוע את מקומה של קרן החילוץ האירופית הנוכחית - יתחיל לפעול בחודש יולי 2012, כשנה מוקדם יותר מהמתוכנן, הוחלט בהסכם.

נשיא רוסיה, דמיטרי מדוודב, הורה הבוקר על חקירת הטענות בדבר הונאת הבחירות לאחר שבשבוע שעבר התרחשו ההפגנות הגדולות ביותר נגד ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, ב-12 שנות שלטונו. לפחות 25 אלף אנשים התאספו במרכז מוסקווה ביום שבת האחרון בהפגנה לא אלימה, בסנט פטרסבורג התאספו כ-10,000 איש, ויותר מ-15 אלף אנשים הפגינו ב-30 ערים אחרות ברוסיה, לפי דיווח סוכנות הידיעות הממשלתית RIA נובוסטי. בורסת מוסקווה עלתה עם פתיחת המסחר ב-1.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully