וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים הובילו את הירידות בוול סטריט; סיטי נפלה ב-5.6%

שלי אפלברג

12.12.2011 / 23:27

הנאסד"ק איבד 1.3%; הנפט ירד ב1.7%; מניות הבנקים והטכנולוגיות הובילו את הירידות

תוצאות פסגת מנהיגי אירופה משפיעות גם על המסחר בוול סטריט: יום המסחר הראשון בשבוע בניו יורק נפתח בירידות שערים של כ-1.5% במדדים המובילים, בהמשך למגמת אי היציבות במסחר בבורסות העולם במהלך היום ולירידות שנרשמו בבורסות אירופה.

המדדים המובילים נסגרו בירידות שערים: מדד דאו ג'ונס ספג ירידה יומית של -1.3%, מדד S&P 500 השיל מערכו כ-1.5%, ומדד הנאסד"ק איבד 1.3%. אגרות החוב ל-10 שנים משילות כ-2.1% מערכן, ונסחרות בתשואה של כ-2.01%.

מחירי הנפט והזהב נפלו לרמה הנמוכה ביותר זה שבעה שבועות, לאחר שהתגברות החששות בנוגע למשבר החוב באירופה דחפה משקיעים לדולר והרחיקה אותם משוק הסחורות.

החוזים על הנפט למסירה בינואר ירדו ב-1.7% וננעלו ברמה של 97.77 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. החוזים על הזהב למסירה בפברואר נפלו ב-2.8%, לרמה של 1,668.20 דולר לאונקיה. מדובר במחיר הסגירה הנמוך ביותר מאז ה-24 באוקטובר.

ירידות נרשמו גם במחיריהן של סחורות נוספות: החוזים על הכסף למסירה במארס ירדו ב-3.9% ל-31 דולר לאונקיה - הרמה הנמוכה ביותר מאז אמצע אוקטובר; מחיר הנחושת ירד ב-2.6% ל-3.46 דולר לליברה.

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס מותירה בעינה את אזהרת הדירוג לכל מדינות האיחוד האירופי עליה הודיעה לפני כשבועיים. לדברי מודיס, "העובדה כי הפסגה לא ייצרה פעולות מיידיות לייצוב שוקי האשראי בטווח הקצר, פירושה כי גוש היורו נותר חשוף לטלטלות נוספות והלכידות של מסגרת האיחוד האירופי עדיין מצויה תחת איום".

ממשלת איטליה מכרה היום אג"ח לשנה בהיקף של 7 מיליארד יורו, בתשואה נמוכה יותר מאשר בהנפקת האג"ח הקודמת שבוצעה לפני כחודש.

הגירעון התקציבי של ארה"ב הצטמצם בנובמבר, לעומת החודש המקביל בשנה שעברה, הודות להכנסות ממסים וירידה בהוצאות. משרד האוצר האמריקאי דיווח היום כי הגירעון הסתכם ב-137.3 מיליארד דולר בנובמבר, לעומת גירעון של 150.4 מיליון דולר בחודש המקביל בשנת התקציב הקודמת. הגירעון היה נמוך מתחזיות אנליסטים, שצפו כי יסתכם ב-139.9 מיליארד דולר.

הדיווח של משרד האוצר מגיע בשעה שחברי הוועדה העל מפלגתית של הקונגרס האמריקאי מתקשים להסכים על דרכים לצמצם את הגירעון התקציבי של ארה"ב ב-1.2 טריליון דולר, מה שעלול להביא לקיצוצים אוטומטיים.

האנליסטים בארצות הברית מעריכים כי אם הפד יחליט ללכת לקראת צעד של הרחבה מוניטרית שלישית QE3, הממשל ייאלץ להזרים כ-1 טריליון דולר .לדעת האנליסטים האמריקאים השיפור במדדי האבטלה הדיור והתעסוקה הינו זמני ועוד יעבור זעזוע נוסף עקב משבר החובות שמתחולל באירופה, כך דווח היום בCNBC.

ביום שישי נסגרו בורסות וול סטריט במגמה חיובית, לאחר שביטחון הצרכנים בארה"ב עלה לשיא של שישה חודשים ובעקבות הסכם מנהיגי גוש היורו על הידוק הפיקוח התקציבי על המדינות החברות, והחלטתם להגדיל את כוח האש של קרן החילוץ האירופית כדי לסייע לבלימת משבר החוב ביבשת. מניות הבנקים, האנרגיה והתעשייה הובילו את העליות.

במרכז המסחר

מניות הבנקים בארצות הברית מובילות את הירידות. מניית סיטי נפלה ב-5.6%, ומניית בנק אוף אמריקה השילה כ-4.7% מערכה.

מניות חברות הטכנולוגיה והשבבים נסחרו בירידות על רקע הודעתה של ענקית השבבים אינטל כי היא מורידה את תחזית הרווח לרבעון הרביעי, בשל מחסור בכוננים קשיחים על רקע השיטפונות בתאילנד שפגעו במפעלים המספקים חלקים אלה. אינטל צופה כי הכנסותיה ברבעון הרביעי יסתכמו ב-13.7 מיליארד דולר - ירידה לעומת התחזית הקודמת להכנסות של סביב 14.7 מיליארד דולר.

את האנומליה של וול-סטריט מייצגת חברת הבנייה מרטין מטירייל VMC, שזינקה בכ-40% על רקע ניסיון השתלטות עוינת בשווי של 4.7 מיליארד דולר על ידי חברה מתחרה וולקן מטיריאל. בסופו של יום סגרה המניה את המסחר בזינוק של כ16%.

חברת אלווריון נסחרה על רקע הידיעה כי בכוונתה לפטר כ-20 עובדים בעקבות עסקת המיזוג עם חברת וויביון. אלווריון, המעסיקה כיום 800 עובדים, קיבלה לשורותיה כ-70 עובדים נוספים של החברה הנרכשת, והפיטורים נועדו לפי גורמים המקורבים לחברה למנוע כפילויות בתפקידים ולהתייעל.

חברת נובה נסחרה על רקע הידיעה כי קיבלה הזמנה בשווי 7 מיליון דולר מ-TSMC, אחת מיצרניות השבבים הגדולות בעולם. ההזמנה הינה למערכות מדידה אופטיות משולבות ועצמאיות אשר יתמכו ביצור מוגבר בטכנולוגיה חדשנית של 28 ננומטר. חבילת המוצרים תסופק במהלך הרבעון הנוכחי וברבעון הבא. העסקה חשובה לנובה מעבר לשוויה הכספי גם בשל העובדה כי החברה סבלה במהלך החודשים האחרונים מירידה דרמטית בהיקף ההזמנות, כחלק מחולשה שתקפה את התעשייה כולה.

מניותיהן סוני, קאטרפילר, אמריקן אקספרס , ו-ואוליה נסחרו על רקע הידיעה כי רשות לניירות ערך בארה"ב הורתה לכעשר חברות לפחות לדווח על פעילותן בסוריה, איראן, ומדינות נוספות הנחשבות על ידי משרד החוץ האמריקאי לתומכות בארגוני טרור, דיווח העיתון "פייננשל טיימס". החקירה נעשית במסגרת סקירת סיכוני ההשקעה של חברות למחזיקי ניירות הערך שלהן.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully