וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך כעשור: סוני איבדה 80% מערכה

13.12.2011 / 10:30

בשנת 2000 עמד שוויה של ענקית האלקטרוניקה סוני על כ-100 מיליארד דולר ואילו כיום עומד שוויה על 18 מיליארד דולר בלבד. השנה ביצע מנכ"ל החברה האוורד סטרינגר מספר רכישות

שוויה של סוני , ענקית הטכנולוגיה והבידור היפנית, צנח תוך עשור מ-100 מיליארד דולר בשנת 2000 ל-18 מיליארד דולר כיום, על פי נתוני בלומברג, לאחר שהחברה צברה הפסדים כבדים בשנים האחרונות וסבלה מירידה בביקושים ומהתחזקות היואן.

מנכ"ל סוני, האוורד סטרינגר, הודיע אתמול במסיבת עיתונאים בלונדון על ביצוע רכישות בהיקף של 8.4 מיליארד דולר בשנת 2011, שנועדו לחזק את חטיבת הסלולר וחטיבת התוכן. מדובר בשלוש עסקות עיקריות: רכישת חברת הסלולר אריקסון תמורת 1.5 מיליארד דולר, שותפות בזכויות המוזיקה של מייקל ג'קסון יחד עם קבוצת EMI ועסקה משולשת בהיקף של 4.5 מיליארד דולר עם אפל ומיקרוסופט לרכישת פטנטים של חברת נורטל בענף הסמארטפונים והטאבלטים.

אך גם המהלכים האחרונים של סוני, שצפויה לרשום הפסדים זו השנה השמינית ברצף, זוכים לביקורת. "מה שסטרינגר צריך לעשות זה לשקם את עסקי הטלוויזיות, לא להשקיע ברכישות", אמר לבלומברג מיצושיגה אקינו, אנליסט בחברת השקעות בטוקיו, לאחר שהחברה סבלה מירידה בביקושים לטלוויזיות בראביה שלה בארה"ב ואירופה. "רכישות לא יחזירו את הצמיחה".

"רכישות אינן הכיוון הנכון עבור סוני", אמר אדווין מרנר, נשיא חברת ההשקעות אטלנטיס. "סוני חייבת להתרכז במספר מועט של מוצרים ואולי אף לשקול לצאת מעסקי הייצור".

"סטרינגר קונה לעצמו זמן באמצעות רכישת חברות עם טכנולוגיה מוערכת", אמר האנליסט נאוקי פוג'יווארה משינקין מנג'מנט. "החברה מבזבזת מזומנים כדי לנסות ולחזק את שירותי התוכן שלה ואת הטכנולוגיה שלה".

באוקטובר השנה חוללה סוני את אחת העסקות הגדולות והמשמעותיות ב-2011, לאחר שהודיעה כי תהפוך לבעלים הבלעדיים של מיזם סוני אריקסון, שהחל את דרכו ב-2001. המותג, שזכה להצלחה עם פריצות דרך כמו טלפון ווקמן וטלפוני מצלמה מסדרת סייברשוט, לא הצליח לעמוד בתחרות מצד מתחרות כמו נוקיה וסמסונג והגיב באיחור לתחרות מצד אפל. על אף שיתוף הפעולה עם גוגל והתבססות על פלטפורמת אנדרואיד, סוני אריקסון הידרדר למקום התשיעי בשוק הסלולר ורשם הפסדים.

  • עוד באותו נושא:
  • סוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully