וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום שנה: בורסות העולם נפלו בממוצע ב-6.7%

דפנה מאור

13.12.2011 / 12:58

שבועות ספורים לפני סוף השנה ברור כי מניות לא היוו השקעה כדאית. הובילו את הנפילות בורסות המדינות המתעוררות שנפלו ב-17.2%. הזהב דווקא התחזק ב-17%

Nowhere to hide - אולי זו יכולה להיות הססמא למשקיעים בבורסות בעולם ב-2011. עשרים ימים לפני תום השנה, אפשר לומר בבטחה כי מניות היו השקעה גרועה בכל רחבי תבל. בורסות השווקים המפותחים נפלו בממוצע ב-6.7%, לפי מדד MSCI, והשווקים המתעוררים נפלו כמעט פי שלושה – 17.2%. בקרב ההשקעות הבולטות שאינן מניות, התבלטו לטובה הזהב, שהניב תשואה של 17%, ואג"ח של שווקים מתעוררים, 9%.

אולם דווקא בשנה שבה ארה"ב נקלעה למשבר תקציבי ופוליטי קשה, הבורסות שלה היו הטובות ביותר בעולם בין הבורסות הגדולות, עם עלייה של ממש במדד דאו ג'ונס ודשדוש במדדים האחרים.לעומת נפילה של 16% במדד סטוקס האירופי, מדובר בהצלחה של ממש. גם תל אביב, בורסה ששימשה כנווה מדבר בשנות משבר קודמות, נפלה חדות. בשל חולשת רוב המטבעות העולמים מול הדולר, התשואות הדולריות של רוב הבורסות גרועות יותר מהתשואות במטבעות המקומיים.

הבורסות הגרועות ביותר היו אלה שסבלו מתהפוכות כלכליות ופוליטיות החמורות ביותר: אתונה עם נפילה של 52% ומצרים שנפלה ב-46% במונחים דולריים.

ובמה היה כדאי להשקיע, מלבד בשורט (הימור נגד) על הבורסות באירופה? שוק ה-CDS, אותם ני"ע שבאמצעותם מבטחים אג"ח נגד חדלות פירעון, ומאפשרות להמר נגד כושר הפירעון של לווים, נהנה משגשוג אדיר באירופה.

האג"ח של ממשלות אירופה צנחו קשות השנה, ומחיר הביטוח עליהן עלה והניב תשואה ממוצעת של כמעט 60%, לפי מדד iTraxx. כמובן, זהב, ואפילו נפט, שחצב עלייה קלה השנה. הדולר עצמו הניב תשואה דלה מול סל מטבעות, אם כי במסחר מול מטבעות של שווקים מתעוררים רבים רשם עלייה חדה.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully