וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יום מסחר במחזור נמוך: עליות קלות באחד העם

שלי אפלברג

13.12.2011 / 17:34

יום המסחר נפתח במגמה מעורבת והתאפיין במחזור נמוך של מיליארד שקל. מדד ת"א 25 עלה ב-1.3% ואילו מדד ת"א 100 עלה ב-1%. אג"ח של חברת סקיילקס בשליטתו של אילן בן דב התפרקו.

בסופו של יום, על אף כי המסחר נסגר בעליות של כ-1.4%, אג"ח ד' של אי.די.בי אחזקות נסחר בתשואה של 17.17% ומחירו ירד היום ב-1.4%. אי.די.בי אחזקות אג"ח ה' ירדה ב-0.6% להיסחר בתשואה של 0.6%.

לדברי יניב פגוט, אסטרטג ראשי של קבוצת איילון, אג"ח של חברת סקיילקס בשליטתו של אילן בן דב התפרקו. כך למשל אג"ח סקלייקס ז' נסחרו בתשואה של 21.7% בירידה יומית של 3.7%. כמו כן, נראה כי המשקיעים אינם אוהבים את ההסדר בפטרוכימיים - אג"ח סדרה ב' נסחר בתשואה של 14.95% וסדרה ד' בתשואה של 8.5%. אג"ח כלכלית ירושלים גם סבלו מירידות, כך שסדרה ט' נסחרה בתשואה של כ-10% ואג"ח יט של קבוצת דלק נסחרו בתשואה של 8%.

המסחר באחד העם שנפתח במגמה מעורבת סגר את היום בעליות במחזור של כמיליארד שקל בלבד. מדד ת"א 25 עלה ב- 1.3%, על אף כי כיל , המהווה כ-7.7% מהמדד, ירדה בכ-3%. מפתיע היה לראות כי מדד ת"א 25 עלה בחדות יחסית לעליות המינוריות אשר חלו במדד ת"א 75 שסיים בעלייה מזערית של כ-0.4% בלבד. ת"א 100 טיפס ב- 1%, ת"א בנקים התחזק ב-1.5%, ומדד נדל"ן 15 הוסיף לערכו 0.6%. מדדי התל בונד נסחרו עם ירידות של עד 0.1%. "מדד הפחד" הישראלי נסחר בירידה חדה של 9.8%.

בתחילת היום נפתח המסחר במגמה מעורבת על רקע העלייה בתשואות איגרות החוב של ממשלת איטליה והצהרת סוכנות הדירוג מודי'ס כי "פסגת מנהיגי אירופה שיקפה היעדר צעדי מדיניות מכריעים".

סוכנות פיץ' הצטרפה לפסימיות והעריכה אמש כי "המשבר יימשך ברמות שונות של חומרה לאורך 2012, וכנראה מעבר לה, עד שהאזור יהיה מסוגל לתמוך בהתאוששות כלכלית רחבה". למסקנה זו הגיעו עקב "כישלונם של מנהיגי האיחוד האירופי למצוא פתרון מקיף למשבר החוב באירופה מגביר את הלחץ על דירוגיהן של מדינות גוש היורו".

שלמה מאיר, מנהל השקעות בכיר ב-DBM, ציין כי "הערפל בשווקים ברחבי העולם טרם התפוגג. גם אם ביום שישי הגיעו באירופה להסכמה, כל האנליסטים מטילים ספק ביכולות האירופים לפתור את הבעיה. בישראל עדיין חוששים מההתרחשויות הגיאופוליטיות מסביב".

במהלך היום התברר כי ספרד הצליחה לגייס סכום גבוה מהצפוי של 4.94 מיליארד יורו בהנפקת אג"ח. לדברי יניב פגוט אסטרטג ראשי מקבוצת איילון, "ההנפקה המצחיקה בספרד נתנה תחושה למשקיעים כי מחזירים חוב רק שכחו שמדובר באג"ח לשנה. ההנפקה אינה מראה על הבריאות של השווקים או על דבר אופטימי. האתגרים למחזר את החוב בהיקפים אדירים נשארו".

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות הנאמנות של אפסילון, הסביר כי "השוק ממשיך לצפות להחלטה על כיוון מסוים מצידה של אירופה, אלא שזה לא בא. כינוס ראשי המדינות הגוש הסתיים עם החלטה אנמית על הקשחת הקריטריונים הפיסקליים לגבי המדינות החברות, מה שלא יכול לתת מענה מיידי לבעיות העכשוויות של היבשת".

לדברי אזולאי, "השוק ימשיך לנוע בתנודתיות רבה, תוך שהוא מגיב בעצבנות לכל התבטאות, בין של ראשי המדינות ובין של ראשי המוסדות הפיננסיים השונים".

גם ארגון ה-OECD לא היה אופטימי, ופירסם כי "השווקים והממשלות יעמדו בפני קשיי מימון הולכים וגוברים בשנה הבאה, על רקע אי ודאות גבוהה בנוגע לגוש היורו ולכלכלה העולמית כולה - כך צופה הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD), לאחר שחשף כי צרכי המימון של המדינות המתועשות עלה על 10 טריליון דולר השנה וצפוי להמשיך ולעלות בשנה הבאה".

בימים האחרונים העליות בשווקים מתרחשות במחזורים מזעריים, לעומת ירידות במחזורים גבוהים יותר. לדברי בכיר בשוק ההון הישראלי, "אם המוסדיים חושבים שיש להם ניירות שהם סבורים כי הם לא משתלמים להם, הם ימכרו אותם בכל מחיר עתה. בכך הם בעצם מאיצים את הירידות".

עוד הוא טוען הבכיר כי "חלק מהגופים אף מעוניינים שהניירות ירדו השנה כדי שבשנה הבאה, במקרה של התאוששות, הם יוכלו להציג תשואות גבוהות יותר, שכן הם נמדדים לפי תשואה שנתית".

מניות במרכז

את הירידות היום במניות כיל והחברה לישראל מסביר שלמה מאיר בהיחלשות במניות של כלל חברות הדשנים בעולם אשר משפיעות גם על מניות כיל, החברה הבת של החברה לישראל.

אלקטרה נדל"ן נסחרת על רקע הורדת הדירוג A- ל-BBB+ שהתבצעה אתמול על ידי חברת הדירוג מעלות בשל הרעה בפרופיל הפיננסי של החברה והפרת התניות הפיננסיות במספר נכסים, הורדת הדירוג לוותה בתחזית דירוג שלילית.

חברת לודן הודיעה היום כי החברה הבת שלה תקים פרויקט מתקן חשמל עם שותף מקומי בהולנד בעלות של 6 מיליון יורו.

ניירות הערך של חברת הביטוח הגדולה בישראל מגדל נסחרת על רקע מצגת אותה פירסמה החברה, הקוראת למשקיעים להשקיע בה, בין היתר, בשל העובדה כי כמעט אינה ממונפת פיננסית ובשל הצלחתה להציג צמיחה עקבית לארוך השנים.

HOT הגיעה להסכם פשרה עם אקו"ם, אשר הקטין את סכומי ההפרשה בגין תביעות בכ-100 מיליון שקל נטו לאחר מס. במסגרת ההסכם בין החברות, הוסדרו כל התביעות של אקו"ם כלפי חברת התקשורת בגין השנים 2010-2003. כמו כן, הוסכמו שיעורי התמלוגים השנתיים ל-2016-2011. הסכם הפשרה יובא לאישור הבוררים. החברה נסחרת בעליות על רקע כניסתה למדדים המובילים בתל אביב.

בקרב מניות הגז והנפט נראה כי מודיעין מתאוששת אחרי מספר ימי ירידות אשר החלו לאחר שהודיעה על גיוס הון. קבוצת דלק מתקנת ב-1.3% את הירידות של אתמול שהגיעו לכ-5%.

חברת האחים נאוי חתמה על הסכם מסגרת אשראי של 100 מיליון שקל לצורך פעילותם השוטפת. מתוך המסגרת, נצלה החברה כבר 21 מיליון שקל.

מעלות S&P אישרה לחברת מליסרון דירוג של AA- להרחבת סדרה ד' בהיקף של 130 מיליון שקל.

ביוליין הודיעה כי תפתח ותמסחר תרופות פפדטידיות חדשות אשר התגלו על ידי חברת קומפיוג'ן .

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully