וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר יום של עליות: וול סטריט נסגר בירידות

נמרוד הלפרן

13.12.2011 / 23:45

חרף תחזית אופטימית יחסית של הבנק הפדרלי שלטענתו "כלכלת ארה"ב ממשיכה לצמוח בקצב מתון חרף סימני האטה בצמיחה הגלובלית", ננעל המסחר בירידות שערים

בורסות וול סטריט, אשר רשמו בתחילת יום המסחר עליות, נסגרו לבסוף בירידות לאחר שהבנק הפדרלי בארצות הברית נמנע מלנקוט בצעדים נוספים לעידוד הצמיחה בארצות הברית. מניות הפיננסים והטכנולוגיה הובילו את הירידות.

מדד דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.6%; מדד S&P 500 , אשר עלה במהלך יום המסחר ב-1.1%, ירד ב-0.9%; מדד נאסד"ק נסוג ב-1.3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.05% לרמה של 1.96%.

שלוש שנים לאחר שהבנק הפדרלי הוריד את הריבית בארה"ב לשפל של 0%-0.25% הותיר היום הבנק המרכזי את הריבית ברמה זו, ושב על התחייבותו לשמור על ריבית אפסית עד אמצע שנת 2013. הבנק המרכזי גם לא הכניס שינויים כלשהם במדיניות מכירת החזקותיו באג"ח לטווח קצר והשקעת הכסף מחדש באג"ח ארוכות יותר.

תחזית הבנק הפדרלי, שבראשו עומד בן ברננקי, היתה מעט יותר אופטימית ביחס לכלכלת ארה"ב. "כלכלת ארה"ב ממשיכה לצמוח בקצב מתון חרף סימני האטה בצמיחה הגלובלית", נאמר בהודעת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC). עוד ציין הבנק המרכזי של שיעור האבטלה בארה"ב ממשיך להיות גבוה, על אף סימנים שיפור בתנאים בשוק העבודה. החלטת הבנק הפדרלי התקבלה כמו בישיבתה הקודמת ברוב של תשעה תומכים ומתנגד אחד - נשיא הבנק הפדרלי של שיקגו, צ'רלס אוונס - אשר תמך בנקיטת צעדים מדיניות מרחיבה נוספים.

"כלכלת ארה"ב החזיקה מעמד לא רע באחרונה".

לפני החלטת הריבית היו שהעריכו כי הבנק המרכזי יכריז על תכנית להרחבה כמותית שלישית (QE3) שתתמקד בשיקום שוק המשכנתאות והדיור. סקר שערכה ספקית המידע הפיננסי בלומברג לקראת החלטת הריבית העלה כי 49% מהכלכלנים שנסקרו סבורים כי הבנק המרכזי יוציא לפועל תכנית להרחבה כמותית שלישית תוך שנתיים. ההערכות הן, כי תכנית להרחבה כמותית נוספת תתמקד ברכישת אג"ח מגובות משכנתאות, על מנת לנסות ולאושש את שוק הדיור התקוע וענף המשכנתאות שקרס ב-2008. אנליסטים צופים כי היקף הרכישות יהיה בטווח של 700 מיליארד דולר עד טריליון דולר.

המכירות הקמעונאיות בארה"ב צמחו בשיעור המתון זה 5 חודשים ואילו המלאי העסקי רשם את הזינוק החד ביותר זה חמישה חודשים, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

המכירות הקמעונאיות בארה"ב צמחו בנובמבר ב-0.2% - העלייה המתונה ביותר מאז חודש יוני - לאחר גידול של 0.6% באוקטובר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים הייתה לצמיחה של 0.6% במכירות הקמעונאיות לאחר גידול של 0.5% שעליו דווח במקור באוקטובר.
"למרות שנתוני המכירות הקמעונאיות היו חלשים מהצפוי, הצמיחה לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת עדיין הייתה ברמה של 6.2%, לא כולל מכירות תחנות דלק", כתב אסטרטג המניות פיטר בוקוואר ממילר טבק בדו"ח למשקיעים. "כלכלת ארה"ב החזיקה מעמד לא רע באחרונה".

המלאי העסקי בארה"ב גדל באוקטובר ב-0.8% - העלייה החדה ביותר זה חמישה חודשים - לשיא של 1.55 טריליון דולר, לאחר שנותר ללא שינוי בחודש ספטמבר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים הייתה לגידול של 0.9%. מכירות העסקים גדלו באוקטובר ב-0.7% - הגידול החד ביותר מאז יולי - לאחר עלייה של 0.6% בחודש הקודם.

מדד בטחון המשקיעים והאנליסטים בגרמניה עלה

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, סיפקה החזית המקרו כלכלית חדשות חיוביות. מדד בטחון המשקיעים והאנליסטים בגרמניה עלה בדצמבר לרמה של מינוס 53.8 נקודות לעומת מינוס 55.2 נקודות - שפל של שלוש שנים - בחודש הקודם, מסר היום מכון המחקר הכלכלי ZEW. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של המדד לרמה של 55.8 נקודות.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, דוחה אפשרות של העלאת את הרף העליון של המימון למנגנון החילוץ האירופי (ESM) - מנגנון החילוץ הקבוע אשר אמור להחליף בשנה הבאה את קרן החילוץ האירופית - לדברי גורמים בקואליציה בגרמניה, דיווחה היום סוכנות הידיעות רויטרס.

בה בעת, ממשלת ספרד מכרה היום אג"ח ממשלתיות בהיקף של 4.94 מיליארד יורו (6.5 מיליארד דולר) - יותר מהיעד העליון של 4.25 מיליארד יורו.

טבע תיסחר על רקע הידיעה כי חברת התרופות נוברטיס אישרה כי חולה טרשת נפוצה מת ב-23 בנובמבר לאחר שהתחיל את הטיפול בתרופה גיליניה - אשר אושרה לשימוש בשנה שעברה בארצות הברית ואושרה למכירה באירופה במארס האחרון והינה תרופה מתחרה לקופקסון.

גילינה הינה התרופה היחידה שמגיעה בצורת גלולה לטרשת נפוצה והאנליסטים צפו כי תגיע למכירות של 3 מיליארד דולר בשנה ותתפוס נתח שוק של 25% בשוק התרופות למחלת הטרשת המוערך בשווי של 10 מיליארד דולר .

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully