וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר הישראלי של פרוחורוב: תיירות מרפא בתל אביב

רוני לינדר-גנץ

14.12.2011 / 8:31

לאיש העסקים שהכריז על התמודדותו לנשיאות רוסיה מול ולדימיר פוטין יש גם קשר עסקי ישראלי: פרוחורוב הוא מבעלי המרכז הרפואי הפרטי רמת אביב - שחקן מרכזי בתחום תיירות המרפא בישראל

למיליארדר הרוסי מיכאיל פרוחורוב, יש גם קשר עסקי לישראל: פרוחורוב הוא מהבעלים של המרכז הרפואי הפרטי רמת אביב. המרכז הרפואי רמת אביב הוא אחד השחקנים המרכזיים בתחום תיירות המרפא בישראל - תחום שמשרת בעיקר את תושבי בריה"מ לשעבר, כמו רוסיה ואוקראינה.

במרכז, המשתרע על שטח של 2,400 מ"ר, פועלים שלושה חדרי ניתוח, ומתבצעים בו עשרות ניתוחים ביום בתחומים המכניסים של פלסטיקה, אורתופדיה, אורולוגיה ועוד. בנוסף, פועלים במרכז מכונים שונים ומרפאות מומחים, והוא מעסיק כ-200 עובדים. לפי מקורות במערכת הבריאות, רבים ממקורביו של פרוחורוב, ובהם ספורטאים ואמנים טסים לישראל כדי לעבור טיפולים וניתוחים במרכז הרפואי שלו, שכן הרפואה הישראלית - ובעיקר הרופאים בישראל נחשבים ברוסיה למצטיינים.

יריב לפוטין: מיליארדר רוסי רץ לנשיאות. אמיר קוטיגרו, רויטרס
פרוחורוב רכש את המרכז הרפואי ב-2003 תמורת 2.5 מיליון דולר/רויטרס, אמיר קוטיגרו

פרוחורוב רכש את המרכז הרפואי ב-2003 תמורת 2.5 מיליון דולר מכונס הנכסים של חברת מזור, שהיתה עד אז הבעלים של המרכז. את הרוכשים ייצג איגור פיאטיגורסקי, סוכן תיירות רפואית לשעבר, שרשום כיום כבעלים של 25% מהמרכז ומכהן כמנכ"ל שלו. מאז הרכישה הושקעו במרכז עשרות מיליוני שקלים וכיום יותר מרבע מלקוחותיו ושליש מהכנוסתיו מגיעים מתחום התיירות הרפואית.

ב-2008 עתר המרכז הרפואי נגד משרד הבריאות בדרישה לקבל רישיון של בית חולים, דבר שהיה מאפשר לו להרחיב משמעותית את היקף וסוגי הניתוחים שמתבצעים במקום, גם לפרוצדורות מורכבות יותר הדורשות אשפוז, ואולם העתירה נדחתה.

המרכז הוא למעשה סוכן תיירות רפואית בפני עצמו: הוא מאתר בעצמו את החולים בחו"ל, חלקם מנותחים ומטופלים במרכז עצמו, והחולים המורכבים יותר, שלא יכולים לקבל טיפול במרכז, מופנים על ידו למרכזים רפואיים אחרים בישראל תמורת עמלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully