וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגדל המס על נרגילות, סיגרים ומקטרות

14.12.2011 / 8:55

המס על טומבק - הטבק המשמש לעישון נרגילות, ועל טבק למקטרות יועלה ויושווה למס המוטל על טבק סיגריות. צעד זה יוסיף לקופת המדינה כ-120 מיליון שקל. כמו כן הועלה המס על סיגרים

שר האוצר יובל שטייניץ חתם על צו לתיקון תעריף המכס ומס קניה לפיו יועלה שיעור מס הקנייה המוטל על טומבק - הטבק המשמש לעישון נרגילה ועל טבק למקטרת ויושווה למס החל על טבק לעישון סיגריות. תוספת ההכנסות ממסים מצעדים אלה מוערכת בכ-120 מיליון שקל.

העלאת המס הינה בהמשך להמלצות הוועדה הציבורית לצמצום העישון ונזקיו. כמו כן, הועלה במסגרת הצו מס הקנייה החל על סיגרים והושווה המס המוטל סיגרלות למס המוטל על סיגריות.

מאז הוטל בשנת 2002 ועד היום, חל על טומבק וטבק למקטרת מס קניה בגובה של 50 שקל לק"ג. זאת, כאשר על טבק לא מעובד לסיגריות חל מס בגובה של 241.48 שקל לק"ג ועל טבק מעובד לסיגריות חל מס קניה בגובה של 279.56 שקל לק"ג.

לאור העובדה ששני המוצרים (טומבק וטבק למקטרת) הינם בעלי השפעות חיצוניות שליליות ולאור השאיפה למיסוי אחיד על כלל מוצרי הטבק, הוחלט לקבוע כי מס הקניה על כל סוגי הטבק לעישון יהיה אחיד בגובה של 279.56 שקל לק"ג.

בנוסף, על מנת לצמצם את צריכת הטבק ולהפנים את ההשפעות החיצוניות השליליות, המתבטאות, בין השאר, בנזקי בריאות למעשנים עצמם ולאנשים הסובבים אותם, הועלה במסגרת הצו גם מס הקנייה החל על סיגרים ל-65%, אך לא פחות מ-50 שקל לק"ג. על יבוא סיגרים הוטל עד כה מס קניה בשיעור של 54% אך לא פחות מ-40 שקל לק"ג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully