וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקם צוות להגברת התחרותיות בין הבנקים

סיון איזסקו

14.12.2011 / 13:16

הצוות, בראשות המפקח על הבנקים דודו זקן, יכלול נציגי בנק ישראל, משרדי האוצר והמשפטים והרשות להגבלים עסקיים. הצוות יפעל לפישוט המוצר הבנקאי ולהעצמת כוח הלקוחות

שר האוצר יובל שטייניץ ונגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר הודיעו היום על הקמת צוות עבודה בין-משרדי לבחינת הגברת התחרותיות בשוק הבנקאות. בראש הצוות יעמוד המפקח על הבנקים, דודו זקן, ועל חבריו נמנים נציגי בנק ישראל, משרד האוצר, משרד המשפטים, המועצה הלאומית לכלכלה והרשות להגבלים העסקיים.

על פי כתב המינוי, הצוות יבחן וימליץ על מהלכים שונים להגברת התחרותיות בענף הבנקאות, במגזרי משקי הבית והעסקים הקטנים.

הקמת הצוות באה בהמשך להמלצות ועדת טרכטנברג, שבחנה את הגורמים המשפיעים על יוקר המחיה בישראל והמליצה על הקמת צוות שיגבש המלצות להגברת התחרותיות בענף הבנקאות.

מניירות עבודה פנימיים של ועדת טרכטנברג עולה כי הוועדה סברה שפוטנציאל החסכון לציבור כתוצאה מהגברת התחרותיות במערכת הבנקאות עשוי להסתכם בכ-8 מיליארד שקל בשנה.

ועדת טרכטנברג העלתה חשש שהריכוזיות במערכת הבנקאות עלולה להוביל לפגיעה ברמת התחרות, ולגביית מחיר הגבוה מהמחיר התחרותי במקטעי פעילות שונים. לכך מתווספים גורמים שונים כגון מורכבות המוצר הבנקאי והמספר הרב של העמלות הריביות המקשות על ביצוע השוואת עלויות בין הבנקים השונים, היעדר מערכת קרדיט סקורינג המקשה על לקוחות מבנק א' לקבל הצעות אשראי מבנק ב' שאינו מכירים את הפרופיל הפיננסי של מבקש ההלוואה, ועוד סדרה של מכשולים הקיימים במערכת הבנקאות המביאים לפגיעה בתחרות בין הבנקים.

הצוות יבחן וימליץ על צעדים להגברת התחרותיות בענף הבנקאות, וייתן דעתו לאמצעים שונים לפישוט המוצר הבנקאי, להעצמת כוח המיקוח של הלקוחות ולשיפור ושכלול תחום שירות נתוני האשראי במגזר משקי הבית והעסקים הקטנים. זאת, תוך שמירה על חוסנה של המערכת הבנקאית בישראל, לטובת המפקידים והמשק בכללותו.

הצוות יגיש את המלצותיו לנגיד בנק ישראל ולשר האוצר בתוך 120 ימים ממועד הקמתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully